![]() |
Politie: "Montasser AIDe'emeh filmde agenten.
Terreurdreiging De agenten die onderzoeker en islamkenner Montasser AlDe'emeh gisteren aan een controle onderwierpen, hadden daar wel degelijk concrete redenen toe. Dat heeft Guido Van Wymeersch, korpschef van de politiezone Brussel Hoofdstad-Elsene, gezegd aan de VRT. Volgens de politie werden er vanuit zijn wagen bewakingsposten van de politie gefilmd.
AlDe'emeh werd gisteren in de buurt van de Anspachlaan tegengehouden met zijn wagen en gefouilleerd. Nadien beklaagde hij zich via Facebook en in 'De afspraak' op Canvas over de volgens hem hardhandige manier waarop hij door de agenten werd aangepakt. De islamoloog zei in 'De afspraak' geschokt te zijn. "Ik probeer radicaliserende jongeren te begeleiden. Maar op dit moment voel ik zelf de frustratie van iemand die gewoon op basis van uiterlijke kenmerken opzij wordt gezet. Klacht AlDe'emeh diende een klacht in tegen de inspecteurs die hem fouilleerden, maar volgens korpschef Van Wymeersch handelden die volledig correct. "Er reed een verdacht voertuig rond onze politieposten", legde hij uit aan de VRT. "Vanuit die wagen werden politiemensen en militairen gefilmd. Het voertuig werd intern geseind en ik ben blij dat mijn collega's het opgemerkt hebben." Gisterenmiddag merkten agenten de wagen op in het centrum van Brussel en werd er een controle op uitgevoerd. Volgens Van Wymeersch wordt er een intern onderzoek ingesteld om na te gaan of er iets foutliep, "maar volgens mij ligt de eerste fout bij degene die bij terreurniveau 3 bewakingsposten filmt". AlDe'emeh neemt geen genoegen met die reactie. "Mijn auto stond geseind. Nu weet ik met zekerheid dat ze wisten wie ik was", reageert hij op Facebook. De man begrijpt niet waarom de agenten hem dan toch tegenhielden. "Ik ben onderzoeker en af en toe rijd ik met journalisten mee. Iedereen weet dat journalisten en onderzoekers foto's kunnen nemen." De onderzoeker zegt zich geviseerd te voelen. "Ik sta tussen twee vuren: enerzijds word ik bedreigd door IS, anderzijds intimideert de politie me", zo reageerde hij aan Knack op het voorval. De afgelopen jaren ontving AlDe'emeh enkele doodsbedreigingen van IS-strijders. Recent werd daardoor nog een lezing in Edegem geannuleerd. Met dank aan HLN. Eerst is het dat de politie racistisch is omdat ze de wagen aan de kant zetten voor zijn uiterlijk en dan komt dit aan het licht. Is al héél iets anders maar toch komen bleiten. |
Tja, die ziet er ook uit als een terrorist, niet?
|
Citaat:
|
Zie ook de man met de rugzak.
Blijkbaar willen ze de politie in opspraak brengen en de vrt speelt het spelletje mee. |
Citaat:
De tweet van die student in het Antwerpse niet vergeten en die 5 kleine mannen in Sint-Niklaas die onder schot werden gehouden. Allemaal volgens het boekje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien heeft mijnheer Montasser AlDe'emeh een beetje te lang in extremistische middens vertoeft. Hij ziet er inderdaad uit als een terrorist die elk moment zijn bomgordel tot ontploffing kan brengen. Als hij praktiserende moslim is dan kan hij gerust een dubbelrol spelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het laatste wat ik erover gehoord heb, is dat hij in een bui van woede heeft gereageerd en dat hij het nu wil bijleggen met de politie. Als de politie pas in actie schiet, als de nummerplaat van een verdachte, geseinde terrorist plots tijdens een controle wordt opgemerkt, is er toch iets serieus mis met dat onderzoek. Bij een flitsmarathon heb je 's anderendaags al een boete in huis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is niet omdat de auto van iemand (bekend) is dat hij niet kan gestolen zijn. |
Citaat:
|
Maakt eigenlijk niet uit of hij filmde of niet. Als iemand staande wordt gehouden door de gewapende macht, moet die laatste geen toevlucht zoeken in verbale en fysieke intimidatie wanneer de gedraging van die eerste dat niet vereist.
We beginnen in België stilaan een probleem te krijgen met ongeoorloofd politiegeweld. De botinnekes in Antwerpen (Jonathan Jacob, non-lethal weapons op kinderen), het voorval in Kortrijk, Yassine Boubout in Wijnegem, ... |
Wat een staaltje "overacting" gisteren van de heer Montasser! Ik heb bij zijn uitspraken meermaals mijn wenkbrauwen gefronst! En dat zou notabene iemand moeten voorstellen die de kloof tussen radicaliserende moslimjongeren en onze maatschappij moet dichten???Vandaag krijgt de zaak na enige toelichting wel een heel andere wending. Kijk, bij mijn weten is dit het derde voorval in de loop van deze week rond "vermeend racisme", dit lijkt m.i. meer en meer op een georganiseerde hetze tegen onze overheidsinstellingen. En wat dhr Montasser betreft: mogen we het hier hebben over een wolf in schaapsvacht? Goed in't oog te houden dit heerschap!!!!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be