Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Poetin gaat oliehandel IS naar Erdogan-clan bombarderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226384)

demonen 3 december 2015 13:01

Poetin gaat oliehandel IS naar Erdogan-clan bombarderen

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...liegtuig.dhtml

Die Erdogan heeft op de staart vd beer getrapt en zal de gevolgen dragen!

Snerror 3 december 2015 13:48

Echt goed is dit nieuws niet, aangezien wij een bondgenoot zijn van Turkijke.

andev 3 december 2015 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7916615)
Echt goed is dit nieuws niet, aangezien wij een bondgenoot zijn van Turkijke.

Zijn wij een bondgenoot van Turkije? Omdat de Amerikanen daar een legerbasis mogen gebruiken enz maakt ons dat geen bondgenoten! We kunnen best uitkijken naar het overstromen van Turken in onze richting als men ze uiteindelijk bij "Europa" zal voegen! Het zullen weer eerst de sukkels zijn die hopen hier een beter leven cadeau te krijgen op onze kosten...
Nog een pak moslims erbij, kan niet anders dan een verrijking zijn.
Met Poetin zijn voeten zullen ze minder moeten spelen dan met de onze.

Anna List 3 december 2015 16:03

Citaat:

Na het schietincident op 24 november begon Rusland Turkse importgoederen strenger te controleren. Ook werd het visumvrij reizen van Turkije naar Rusland opgeschort. Maar op donderdag maakte Poetin aan de hand van sterke retoriek duidelijk dat Moskou het niet bij deze maatregelen zou laten.

‘Wij zijn niet van plan om ons te engageren in een militair wapengekletter,’ benadrukte Poetin in het Kremlin voor een geselecteerd publiek van Russische parlementsleden en gouverneurs. ‘Maar als iemand denkt dat we deze vreselijke oorlogsmisdaad en dit verachtelijke verraad zomaar laten begaan, is hij of zij vreselijk mis. De Turkse regering zal er niet vanaf komen met wat extra controles op haar tomaten of enkele beperkingen in de bouw en in andere sectoren.’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151203_02002358

eigenlijk reageert Putin veel meer naar mijn goesting op Turkije en IS dan heel de EU en de US samen ...

kunnen we die mens niet binnenhalen om de EU te besturen ?

Zipper 3 december 2015 16:05

Ik heb Poetin nooit helemaal vertrouwd, maar hier heeft hij wel gelijk :

Allah beroofde het Turkse regime van gezond verstand

Wat mij betreft, duidelijk een verwijzing naar de islamisering die in Turkije, onder Erdogan, aan de gang is.

Anna List 3 december 2015 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7916745)
Ik heb Poetin nooit helemaal vertrouwd, maar hier heeft hij wel gelijk :

Allah beroofde het Turkse regime van gezond verstand

Wat mij betreft, duidelijk een verwijzing naar de islamisering die in Turkije, onder Erdogan, aan de gang is.

euhm, da's dezelfde link die ik al plaatste toch ?

Zipper 3 december 2015 16:06

oei, Anna was mij voor :-(

Klein Licht 3 december 2015 16:30

Wel straf dat de Russen na hun allesvernietigende bombardementen op 20.000 miljoen commandoposten van IS toch nog ergens een doelwitje over hebben gehouden voor deze situatie

De schoofzak 3 december 2015 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7916586)

Hopelijk gaat den beer nu de Koerden wat steunen ...

.

viaSanctus 3 december 2015 22:33

"En als Poetin echt zo zeker is van zijn stuk, dan moet die maar met bewijzen komen, aldus de Turkse president, die bereid is om op te stappen als de handel met ISIS kan worden aangetoond."

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151201_01998334

Makkelijk toch? Gewoon bewijzen en hij stapt op. Op zen minst kan je Erdogan voor het feit plaatsen en hem trachten op zen woord te nemen.

En indien er geen bewijzen zijn, beter zwijgen ipv nog meer conflict/onrust te veroorzaken.

Wat me moeilijk valt is dat de man die onlangs honderden burgers uit de lucht heeft laten schieten, vandaag door sommigen blindelings wordt vertrouwd, enkel en alleen omdat hij Turkije viseert?

beetje "te" kort door de bocht nietwaar?

demonen 4 december 2015 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus (Bericht 7917209)
Wat me moeilijk valt is dat de man die onlangs honderden burgers uit de lucht heeft laten schieten, vandaag door sommigen blindelings wordt vertrouwd, enkel en alleen omdat hij Turkije viseert?

Beiden zijn uitschot!

zonbron 4 december 2015 03:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus (Bericht 7917209)
"En als Poetin echt zo zeker is van zijn stuk, dan moet die maar met bewijzen komen, aldus de Turkse president, die bereid is om op te stappen als de handel met ISIS kan worden aangetoond."

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151201_01998334

Makkelijk toch? Gewoon bewijzen en hij stapt op. Op zen minst kan je Erdogan voor het feit plaatsen en hem trachten op zen woord te nemen.

En indien er geen bewijzen zijn, beter zwijgen ipv nog meer conflict/onrust te veroorzaken.

Simpel toch. Poetin heeft (nog steeds) niemand uit de lucht gehaald.

cato 4 december 2015 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7917351)
Simpel toch. Poetin heeft (nog steeds) niemand uit de lucht gehaald.

De MH17:roll:

paco1992 4 december 2015 09:15

Voor zover ik weet zijn er geen bewijzen dat Poetin daar de hand in heeft.
Wel eigenaardig dat ze van de ontploffing boven de Sinaï beelden en een duidelijke lichtflits waarnemen maar van de mh17 zijn er geen beelden op satelliet of een traceerbare baan van de raket te bemerken?
Evenals het vliegtuig dat volgens de amerikaanse diensten ergens ver weg zou zijn neer gesort ....geen beelden beschikbaar maar wel brokstukken niet zo verschrikkelijk ver van hun atoomcentrale in Azie...zeer eigenaardig allemaal

Knuppel 4 december 2015 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7916586)

Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten.
Poetin deugt ook niet maar ik heb liever een dictatoriale Rus tegen als een vermomde IS-creatuur. Hopelijk vindt "Europa" zijn verloren vijzen terug als Poetin doet waarmee hij dreigt.
Ik ben niet de enige die voor de cholera zal kiezen ipv de pest als er een keuze moet gemaakt worden.

Knuppel 4 december 2015 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paco1992 (Bericht 7917469)
Voor zover ik weet zijn er geen bewijzen dat Poetin daar de hand in heeft.

Er bestaan wél bewijzen dat Poetin militair huishoudt in dat deel van Oekraine waar de MH17 werd neergehaald.

paco1992 4 december 2015 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7917510)
Er bestaan wél bewijzen dat Poetin militair huishoudt in dat deel van Oekraine waar de MH17 werd neergehaald.

dat uiteraard wel, niet in het neerhalen van mh17.

Anna List 4 december 2015 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7917504)
Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten.
Poetin deugt ook niet maar ik heb liever een dictatoriale Rus tegen als een vermomde IS-creatuur. Hopelijk vindt "Europa" zijn verloren vijzen terug als Poetin doet waarmee hij dreigt.
Ik ben niet de enige die voor de cholera zal kiezen ipv de pest als er een keuze moet gemaakt worden.

²

Patrick M. 4 december 2015 16:34

Ik hoop dat Poetin een bom dropt op Turkije en dat Turkije nooit bij de EU gaat komen.
Ge weet op voorhand dat als Turkije bij de EU komt dat dat een hoop miserie en ellende gaat geven maar de Europese politiekers willen dat misschien niet begrijpen of kunnen dat niet begrijpen.
Europa is merendeel katholiek en Turkije is islam en als die twee bij elkaar gaan dan is dat op voorhand om moeilijkheden vragen.
En nu gaat de EU nog miljarden euro's investeren in Turkije om de asielstroom op te lossen.

viaSanctus 5 december 2015 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7917922)
Ik hoop dat Poetin een bom dropt op Turkije en dat Turkije nooit bij de EU gaat komen.
Ge weet op voorhand dat als Turkije bij de EU komt dat dat een hoop miserie en ellende gaat geven maar de Europese politiekers willen dat misschien niet begrijpen of kunnen dat niet begrijpen.
Europa is merendeel katholiek en Turkije is islam en als die twee bij elkaar gaan dan is dat op voorhand om moeilijkheden vragen.
En nu gaat de EU nog miljarden euro's investeren in Turkije om de asielstroom op te lossen.

ik denk dat velen zich miskijken op die toetreding. Als je merkt hoe duitsland pro toetreding is op dit ogenblik en zij in europa toch veel te zeggen hebben, dan denk ik dat dat "wij willen wel, maar mogen niet" - liedje van Turkije een uitvlucht is.

Eerlijk gezegd denk ik dat Turkije daar nauwelijks mee bezig is en ook niet van plan is veel te ondernemen om een toetreding te bespoedigen. Eerder zie ik Erdogan de banden met het Midden Oosten aansterken en het niet-treden afschuiven op Europa.

Daarom spelen populisten, die vandaag zeer luid schreeuwen tegen een toetreding, volledig in zijn kaarten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be