Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belgische Patriot Act (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226418)

zonbron 4 december 2015 07:30

Belgische Patriot Act

N-VA-voorzitter Bart De Wever pleit op Radio 2 Antwerpen voor een Belgische Patriot Act, de omstreden wet die in de VS na de aanslagen van 11 september verregaande bevoegdheden gaf aan de inlichtingendiensten. De Wever benadrukt dat dit "met maximaal respect voor onze burgerrechten en vrijheden" moet gebeuren.

Na de terreuraanslagen in Parijs en de verhoogde terreurdreiging in eigen land vindt De Wever dat er nog te veel mensen rondlopen met radicale ideeën die door de mazen van het politienet glippen.

Democratisch debat
"Ik stel vast dat na de terreuraanslagen het democratisch debat is begonnen over inlichtingenmethodes en welke mogen worden gebruikt om mensen op te volgen. Ik denk dat het tijd is voor een soort Patriot Act, maar wel met maximaal respect voor onze burgerrechten en vrijheden", vertelde hij op Radio 2 Antwerpen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...riot-Act.dhtml

Zou men daar lang over nagedacht hebben? Wenst U zo'n Belgische Patriot Act?

Sukkelaar 4 december 2015 07:51

Slecht voorstel.

Bad Attila 4 december 2015 07:54

Daar Dewever zelfs niet kan vertellen welke concrete maatregelen erin moeten komen, is dat 'voorstel' niks anders dan wat populistisch gebral in de marge.

subocaj 4 december 2015 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7917385)
N-VA-voorzitter Bart De Wever pleit op Radio 2 Antwerpen voor een Belgische Patriot Act, de omstreden wet die in de VS na de aanslagen van 11 september verregaande bevoegdheden gaf aan de inlichtingendiensten. De Wever benadrukt dat dit "met maximaal respect voor onze burgerrechten en vrijheden" moet gebeuren.

Na de terreuraanslagen in Parijs en de verhoogde terreurdreiging in eigen land vindt De Wever dat er nog te veel mensen rondlopen met radicale ideeën die door de mazen van het politienet glippen.

Democratisch debat
"Ik stel vast dat na de terreuraanslagen het democratisch debat is begonnen over inlichtingenmethodes en welke mogen worden gebruikt om mensen op te volgen. Ik denk dat het tijd is voor een soort Patriot Act, maar wel met maximaal respect voor onze burgerrechten en vrijheden", vertelde hij op Radio 2 Antwerpen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...riot-Act.dhtml

Zou men daar lang over nagedacht hebben? Wenst U zo'n Belgische Patriot Act?

Vorm ik als vreedzaam communist een gevaar? Of heb ik kans om in het door BDW afgehuurde Guantana Bay terecht te komen?

DucDEnghien 4 december 2015 08:17

De Patriot Act is voor regimeslaven.

Indomitable 4 december 2015 08:26

Het zal meer Patriot Belasting Act worden.

Pandareus 4 december 2015 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7917400)
Daar Dewever zelfs niet kan vertellen welke concrete maatregelen erin moeten komen, is dat 'voorstel' niks anders dan wat populistisch gebral in de marge.

Cafépraat... "we zouden moeten..." "het is tijd om..." en inderdaad : niets concreet.

TheFourHorsemen 4 december 2015 09:01

Daar kan ik niet mee akkoord gaan. Moest hij het trouwens echt menen zou hij wel concretere voorstellen doen.

vrijzinnige 4 december 2015 09:14

Citaat:

"De Wever benadrukt dat dit "met maximaal respect voor onze burgerrechten en vrijheden" moet gebeuren."

In 2012 moest de conventie van Geneve voor De Wever ook nog met het maximale respect worden bekeken. Maar vandaag is dat weer helemaal anders voor De Wever, en zijn deze ondergeschikt aan de huidige problemen, waardoor hij FDW en GA komt vervoegen.

Op 14 juni 1992 verklaarde FDW in het VRT-programma De Zevende Dag: "Wat mij betreft is het Verdrag van de Rechten van de Mens ondergeschikt aan het principe van Eigen Volk Eerst, al de rest is larie en apekool."
En Gerolf Annemans zal daar een dag later nog een schep bovenop doen in een interview met De Morgen op 15 juni 1992: "Het Vlaams Blok voelt zich inderdaad niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening houden."

fox 4 december 2015 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7917419)
De Patriot Act is voor regimeslaven.

Ik begrijp dus dat jij voor bent.

De schoofzak 4 december 2015 09:37

Er is over dat onderwerp in dit onland met twee onverenigbare delen, zeer lang niet over nagedacht.
Terwijl het onderwerp toch "evolueert".
Ook de technologie en techniek (mogelijkheid van reizen ...) evolueren.

Daarom is nadenken inderdaad nodig.
Zonder schroom en zonder apriorismen.

Maar dat is iets wat linkie winkies zeer moeilijk kunnen.

.

morte-vivante 4 december 2015 09:41

Citaat:

²

DucDEnghien 4 december 2015 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7917479)
Ik begrijp dus dat jij voor bent.

Doe geen moeite. Mensen uit het plebs kunnen mij niet begrijpen.

Another Jack 4 december 2015 10:02

Citaat:

Hij laat weer een ballonnetje op, zoals Smet dat destijds deed...

Eduard Khil 4 december 2015 10:21

we moeten vooral de handel en wandel van alle linksen in de gaten houden met de staatsveiligheid, en desnoods mensen oppakken om ze in de gevangenis te steken die we gaan bouwen op een van de zandbanken in de noordzee

Charlie don't Surf 4 december 2015 10:48

... en maandag mag Bart De Wever weer eens komen uitleggen wat hij werklijk bedoelde want men heeft het alweer uit context getrokken enz. , het begint wat vervelend te worden onze one trick pony .

Eduard Khil 4 december 2015 10:59

't valt mij alvast op dat Dewever in het radiointerview duidelijk zegt dat er een "soort patriot act moet komen, maar dan wel bijgestuurd en met respect voor de burgerrechten" maar dat al de reacties/artikels dat al schijnen te vergeten. Ook die "one trick pony" is serieus afgezaagd aan het worden.

jogo 4 december 2015 11:05

Belgische Patriot Act nu ook niet overdrijven hé Bartje

fox 4 december 2015 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7917502)
Doe geen moeite. Mensen uit het plebs kunnen mij niet begrijpen.

Ik begrijp u maar al te goed.

zonbron 4 december 2015 11:44

Terzijde:
The USA PATRIOT Act is an Act of Congress that was signed into law by President George W. Bush on October 26, 2001. Its title is a ten-letter backronym (U.S.A. P.A.T.R.I.O.T.) that stands for "Uniting and Strengthening America by Providing Appropriate Tools Required to Intercept and Obstruct Terrorism Act of 2001".
Bon. Patriot Act werd niet langer verlengd en reeds vervangen door de Freedom Act:
The title of the act originally was a ten-letter backronym (USA FREEDOM) that stood for "Uniting and Strengthening America by Fulfilling Rights and Ending Eavesdropping, Dragnet-collection and Online Monitoring Act.".

The bill was originally introduced in both houses of the U.S. Congress on October 29, 2013, following publication of classified NSA memos describing bulk data collection programs leaked by Edward Snowden that June.

Kan iemand Bartje opbellen om hem te informeren over Snowden en de USA Freedom Act? Update NU Bart! Blijkbaar is de internationale politiek zijn ding niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be