Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   N-VA maakt rijbewijs 3 keer duurder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226450)

demonen 4 december 2015 18:20

N-VA maakt rijbewijs 3 keer duurder

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-zo-duur.dhtml

Verplichte terugkomdag voor beginnende bestuurders, rijbewijs halen wordt drie keer zo duur

De zoveelste belastingsverhoging vd nva.

Jan van den Berghe 4 december 2015 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7918030)
Verplichte terugkomdag voor beginnende bestuurders, rijbewijs halen wordt drie keer zo duur

De zoveelste belastingsverhoging vd nva.

Heel goed, het was meer dan nodig om onze rijopleiding te moderniseren. Een terugkeerdag voor jonge bestuurder lijkt me een bijzonder goede beslissing.

1207 4 december 2015 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7918039)
Heel goed, het was meer dan nodig om onze rijopleiding te moderniseren. Een terugkeerdag voor jonge bestuurder lijkt me een bijzonder goede beslissing.

een 1e bijzonder kleine stap, maar je moet ergens beginnen

demonen 4 december 2015 19:00

Citaat:

Waarom alleen de jongeren en niet die ouderen waarvan velen zelfs geen rijexamen hebben moeten afleggen?
Hoeveel doden vallen er omdat de wegen niet meer worden onderhouden.
De nva wenst niet meer te investeren. Hun prioriteit is de dubbele pensioenen van Bracke, Becaus en de rest te financieren.
Zijn dat de grote veranderingen waarop de kiezers zaten te wachten?
Dit is gewoon extra tax, de zoveelste van de N-VA!

Eduard Khil 4 december 2015 19:08

hé kijk, de zaagtrol start weer een nieuw topic :lol:

Zeus 4 december 2015 19:15

Citaat:

Die 'terugkeerdag' wordt niet geëvalueerd. Bovendien denk ik niet dat 2 uurtjes slipcursus veel gaan bijbrengen. Het belangrijkste in verkeersveiligheid is omgevingsbewustzijn. En dat kan je helaas niet leren op een afgesloten parking.

Scherven A. Mok 4 december 2015 19:15

Laat jonge doodrijders die echt spijt hebben ipv celstraffen of werkstraffen getuigen in scholen en doe er alles aan om jongeren van hun verantwoordelijkheden in het verkeer te doordringen. Ongevallen met jongeren hebben meer met roekeloosheid, een gebrek aan zelfkennis en onvoldoende verantwoordelijkheidsgevoel te maken dan niet met de wagen te kunnen rijden. De door Weyts voorgestelde maatregelen zijn gewoon een verdoken belasting en tewerkstellingsbeleid en leiden tot niets.

demonen 4 december 2015 19:17

[quote=Scherven A. Mok;7918061]Laat jonge doodrijders[quote]
De meeste doodrijders zijn alcoliekers van 50+.

Eduard Khil 4 december 2015 19:24

[quote=demonen;7918064][quote=Scherven A. Mok;7918061]Laat jonge doodrijders
Citaat:

waarschijnlijk swt'ers die met hun dikke premie bij sluiting van hun bedrijf eens goed gaan zuipen zijn :lol:

Zeus 4 december 2015 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7918061)
Laat jonge doodrijders die echt spijt hebben ipv celstraffen of werkstraffen getuigen in scholen en doe er alles aan om jongeren van hun verantwoordelijkheden in het verkeer te doordringen. Ongevallen met jongeren hebben meer met roekeloosheid, een gebrek aan zelfkennis en onvoldoende verantwoordelijkheidsgevoel te maken dan niet met de wagen te kunnen rijden. De door Weyts voorgestelde maatregelen zijn gewoon een verdoken belasting en tewerkstellingsbeleid en leiden tot niets.

Wij hebben er zo nog ene gehad op school (die er zelf ook een handicap had aan overgehouden). Liet geen bijzondere indrukken na. Leuk om eens anderhalf uur geen les te hebben, da's alles.

Jonge bestuurders zijn ook nogal vaak legalisten in het verkeer, net omdat dat gestimuleerd wordt door de rijschool. Bv: bij een oversteekplaats voor fietsers (witte blokjes) krijg je van de rijschool te horen dat je niet mag vertragen (zelf meegemaakt), terwijl fietsers vaak denken dat zij voorrang hebben. Moest ik niet vertragen, ik maaide er dagdagelijks 2 omver.

Ik denk bovendien niet dat jongeren bewust roekelozer rijden dan andere leeftijdscategorieën. Experience is key. Een vijftigjarige kan bij wijze van spreken blind naar zijn werk rijden, hij heeft die route al 8000 keer gedaan. Voor iemand in de eerste maanden na het behalen van zijn/haar rijbewijs zijn zowat alle trajecten nieuw, wat meer fouten met zich meebrengt.

demonen 4 december 2015 20:23

Citaat:

Laat jonge doodrijders.

demonen 4 december 2015 20:23

2

Jan van den Berghe 4 december 2015 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7918052)
Waarom alleen de jongeren en niet die ouderen waarvan velen zelfs geen rijexamen hebben moeten afleggen?

Omdat jongeren oververtegenwoordigd zijn in de ongevalstatistieken, wat me een heel aanvaardbare reden lijkt te zijn.

Jan van den Berghe 4 december 2015 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7918060)
Die 'terugkeerdag' wordt niet geëvalueerd.

Er is nog niets concreet uitgewerkt.

Jan van den Berghe 4 december 2015 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7918101)
Jonge bestuurders zijn ook nogal vaak legalisten in het verkeer, net omdat dat gestimuleerd wordt door de rijschool. Bv: bij een oversteekplaats voor fietsers (witte blokjes) krijg je van de rijschool te horen dat je niet mag vertragen (zelf meegemaakt), terwijl fietsers vaak denken dat zij voorrang hebben. Moest ik niet vertragen, ik maaide er dagdagelijks 2 omver.

Juist om die reden worden de blokjes bijna systematisch verwijderd langs de gewestwegen.

Infowarrior 4 december 2015 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7918114)
2

Hoe zielig. Op uw eigen posts antwoorden met 2...:roll:

Garry 4 december 2015 21:19

Citaat:

idd. Het mankeerde er nog aan dat ze het rijbewijs konden behalen per briefwisseling wanneer je ziet hoe velen incapabel zijn. En dan meer meer en meer snelheidsbeperkingen opleggen om de zo gezegde veiligheid aan te scherpen. En al de flitsboetes die dat dat opbrengt, daarvan zeggen ze niet dat het extra belastingen zijn hé.

Het wordt hoog tijd dat ze het eens bij de wortel gaan aanpakken en eigenlijk zouden ze gerust om de vijf jaar algemeen een behendigheidstest mogen opleggen aan iedere bestuurder. Er zullen er heel veel zijn die hun kot op wielen dan zullen aan de kant mogen zetten.

Garry 4 december 2015 21:21

Citaat:

dubbel

Eduard Khil 4 december 2015 21:25

eigenlijk een goede zaak dat het een stuk duurder wordt. Arme mensen horen de bus te nemen en geen rijbewijs te hebben :lol:

Eduard Khil 4 december 2015 21:26

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be