![]() |
.
Een glas rode wijn
een vriend, een vriendin een avond van vroeger een gezellig samenzijn amber uit de kibboetz avido gewetensbezwaarde een jaar lang onvrij ik hou van julie en julie van mij. Christian jij verkoper van stenen uit het verre nigeria en jiap met je gouden hart uit de driehoek birma. En guy reeds vertrokken Danny achterna met de muziek die we trokken door Azië en Afrika. De sterren ze staan daar als steeds voor ons klaar wanneer de zon denkt 't was genoeg voor vandaag. En Richard jij kok warmbloedig gegok tamara die zoals vroeger en met een schok je aanraking overvloedig scheld je verrot. Mislukte communes het afscheid een goedendag want lukt het niet eeuwig het weerzien vermag een traan en een lach. Liefdevol samenleven lukt niet elke dag maar als we elkaar weerzien ... Verdomme Olivier, Guy, Danny, Gorik, Wilfried, Emy en Krisje waarom wouden jullie reeds vroeger het Walhalla, de Elysische velden betreden na al die dromen zonder houvaste reden de wereld bespeurd naar mogelijkheden om voor altijd bijeen te leven doch rode wijn is geen witte en witte geen rode pijn is slechts tijd voor wie leert en zichzelf zo diep snijdt. Spam spam droge vlam der rode wijn moest' azijn zijn 'k was allang aan't eid van mijn Latijn MAAR NU VUL IK HEEL DIT VERVLOEKTE FORUM MET MIJN ZIJN liefde mensen (die ik mis) de trage zelfdoding het heilig gemis |
En dan neem ik aan kant
volledig overmand door wijn en lepe voelen t'vuur van m'n gemoede Herwig Hensen in d'hand : Citaat:
die eens ik dacht te kunnen loochenen materie 't ontkennen en zo ook de ziel die samen zijn en toveren. Want niets van dit alles van letters en van woorden dat ik bergrijpen kan of wil verloochenen dan wat ik voel voor mijn broers mijn ouders mijn vrienden en vriendinnen dan voor een ieder al ben ik blind ik wil iedereen bemind ! |
Ik zuig hier in een luim
reeds uren uit m'n duim maar waar ik ooit op zwoegde en zwete drijft nu reeds voorbij de nete (al jaren lang) die eb en vloed dat zwarte slib van m'n gemoed verbrand en weggezogen met een zuidwester meegevlogen 't geknisper van atoma twee of drie volledig vol tikte tegen t'ruisende riet (nog gloeiend) mijn vroege dood reeds schol en nu zoveel jaren later zal'k morgen (moeten krachtballen) met een kater voor 't eerst sinds ik begroef mijn hoeven donkers sater's na twee jaar zonder poeder of groen of vlas gebrouwen heb ik nu zonder berouwen de fles ter hand genomen en zonder in te tomen oude vrienden weergekomen gedronken en geklonken verdronken in geluk en verdriet zovelen reeds teniet |
Fitou 2001,
Appelation d'Origin Contrôlée Je suis vraiment desolé mais vous êtes pas boyable Le prochaine fois je prefere Duvel bon voyage a tous le monde il est dimanche |
een gedachte die bestaat
er klopt iets niet helemaal een manke die gaat een waan, geloof, een verhaal over oevers bij nacht slenterend meditatief overal slechts schaduw en zwart een eenzame dief een baan naar het noorden zoekend naar iets de waan der gestoorden steeds stuitend op niets de waarheid zo leeg aan stukken geslagen de hamer die bleef zich zwijgzaam beklagen kap kap mot kraak en dan bloeit daar de mooiste traanwaan het eeuwig voortbestaan (en ze kwam zo warm nabij, kuste me en hielp me, eventjes maar, hiervandaan) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be