![]() |
Twee raadgevingen aan beginnende ouders
Twee raadgevingen aan beginnende ouders
Weg met de teevee. TV debiliseert. Geen wonder dat de politici de teeveetaks afschaffen, en tegelijk het interbibliothecair verkeer duurder maken. Bescherm uw kinderen. http://www.whitedot.org/issue/iss_st...DHD%20Toddlers http://www.turnoffyourtv.com/index.html#TOC Hou uw klein kind weg uit crèches, opvangcentra, dagverblijven. Het verblijf in dat soort staatsgecontroleerde instellingen beschadigt uw kind. De politieke klasse moedigt dit soort kinderopvang natuurlijk aan: wie zelf voor zijn kind zorgt krijgt niets, wie zijn kind in een opvangcentrum plaats krijgt subsidies. Zoek toch een uitweg. Bescherm uw kinderen. http://www.nichd.nih.gov/new/releases/child_care.cfm http://www.geocities.com/Wellesley/G...carestats.html |
Weg met TV... dat heeft zijn goede kanten maar het valt mij op dat kinderen die langer zonder TV opgroeien, zich kinderachtiger gedragen. Mijn zus kende zo iemand en wou in het 1e middelbaar nog tikkertje spelen! Televisie debiliseert niet per se, hangt af van kritische ingesteldheid. Het is beter om hen te laten internetten natuurlijk.
|
Citaat:
TV kijken is al een bewijs van een gebrek aan kritische ingesteldheid, bovendien bewijzen de links van Jos dat TV schadelijk is voor de ontwikkelende hersenen van kinderen tussen 0 en 3 jaar oud, los van de al dan niet 'debiliserende inhoud' van TV-programma's is TV kijken dus gewoon slecht. Internetten is waarschijnlijk beter dan TV ja, maar een boek levert oneindig veel meer informatie op, en spelen is ook beter dan achter een scherm zitten. Deze raadgevingen zijn goud waard, maar inderdaad, met belastinggeld worden debiele TV-programma's gemaakt, ze maken zelfs op de radio reclame voor wat er 's avonds op TV te zien is. |
Ik weet het niet. Ik zou het toch fijn vinden dat m'n kind weet hoe een olifant eruit ziet in de vrije natuur zonder dat ik daarvoor op safari moet. Der zijn vrij goeie dingen te zien op TV, je moet natuurlijk een beetje selectief zijn. In die goeie ouwe tijd van twee jaar geleden dat ik nog therapie gaf aan kinderkens werkte ik vaak met cd-roms van Musti en Nijntje enzo, ik denk dat ook de tv-programma's daarvan een leerfunctie kunnen hebben. Zoals de links aanduiden, moeten we er gewoon voorzichtig mee zijn, maar om het daarom gewoon ALLES overboord te gooien...
|
Wat de kinderopvang betreft: negatieve effecten daarvan zijn niet bepaald 'nieuw' of 'onbekend' te noemen.
Daarbij nog even vermelden (heb hier nu even geen bron van, maar kom): ouders die thuis blijven om voor de kinderen te zorgen terwijl ze liever gaan werken, hebben een hoge kans op psychologische stoornissen, welke de kinderen veel negatiever beïnvloeden dan kinderopvang. Zo simpel is het dus allemaal niet. |
Wat die kinderopvang betreft; ik zou toch graag een bron hebben ja, anderzijds is het natuurlijk wel logisch dat iets tegen je zin doen niet leuk is en voor problemen kan zorgen.
Ik heb thuis nooit een TV gehad, en kan me toch niet herinneren dat andere kinderen me moesten vertellen hoe een olifant eruit zag. Trouwens, laat ons eerlijk zijn, hoe'n groot percentage haalt NGC bij de kijkvoorkeur van kinderen? Het waren andere kinderen die steeds aan mij vroegen 'van waar weet jij dat allemaal?', het antwoord is eenvoudig; TV is de meest tijdverspillende activiteit als het op het verwerven van kennis aankomt. Ik denk dus dat het 'voorzichtiger' is om geen TV te hebben dan wél een, je kan je niet voorstellen wat je allemaal mist met zo'n TV in huis. |
Citaat:
Wat die olifanten betreft: was misschien een wat idioot voorbeeld van me :?. Ik kijk zelf ook amper TV (af en toe een DVDke als ik me echt te slecht voel om actievere dingen te beginnen of recht te zitten), en ik heb niet het gevoel dat ik iets mis. Toen ik kind was werd er bij ons vaak TV gekeken, ik keek dan wel mee af en toe, veel heb ik er niet van opgestoken. Hoewel ik het gewoon wel enorm LEUK vond om eens lekker te relaxen met een filmpje, gezellig bij ma en pa in de zetel. Aan TV-series heb ik nooit echt een boodschap gehad, maar films vind ik nog steeds bijzonder interessant hoor. |
Moet lukken dat deze maand in de Eos een artikel staat dat TV bij jonge kinderen ADHD symptomen kan veroorzaken. Dit door de wervelende en flitsende beelden die tentoongespreid worden. Nu moet het lukken dat de meeste kleuter,peuter en soortgelijke programmas voornamelijk felgekleurd en snel zijn.
Waarschijnlijk vanuit dezelfde bron als de topicstarter aanhaalt. In alle geval, JA TV is geen goeie vervanger voor gezonde tijdsbesteding. Het kan een aanvulling zijn. Maar ook niet meer dan dat. Internet is de vergaarbak van alle info, kennis en soortgelijke gegevens.Helaas is er niks gefilterd,gesorteerd of gecontroleerd op geschiktheid voor bepaalde leeftijdsgroepen.1 Zoekopdracht verder ,en het nageslacht ziet misschien al meer standjes dan wat de ouders ooit durfden te proberen. Ik heb geen klein manne, en ben niet van plan die ooit te hebben. maar wat wel een zekerheid is, er zouden beperkingen op staan, op die TV- die we tenslotte nog niet eens meer in huis hebben. Internet. Daar komen Netnanny enzoverder, dubbel gelaagd en onder sysadmin beheer op, goed geweten. Educatie en TV. Vroeger was er school TV op de BRT. Nu niet meer. NGC, na een weekje heb je het wel gezien. Discovery idem. De BBC doet nog aan de learning zone, maar da's onder de ochtend. En de Nederlandse zenders doen nog aan Teleac. We kunnen het dus nauwkeuriger zeggen. Belgische TV is gewoon een hersenverwekend medium geworden. Politiek correcte TV spelletjes-ook wel debatten genoemd-,voetbal en soaps die uitblinken vlakke banaliteit.Och ja, soms een documentaire die de moeite is, en redelijk links van neutraal gericht nieuws. |
Citaat:
TV is inderdaad geen volwaardige vrijetijdsbesteding, voor geen enkele leeftijdscategorie. De enige reden dat ik TV kijk, is voor 't nieuws af en toe eens, een filmke, en af en toe een aflevering van een serie die ik nog wel kan pruimen, of als er iemand op TV komt die ik ken. |
Nyorsk, ik heb het artikel ook alleen maar gelezen doordat een collega het had liggen.
En jij haalt de saaie dingen aan, hetgeen zelfs een comapatient nog laat wegglijden. De programmas waar ik aan dacht waren de grappen zoals Pokemon, Transformers, Yu Gih Oh en soortgelijke kleurboekdingen. Je kan zeggen dat zijn geen kleuter of peuterprogrammas. Je hebt gelijk, helaas zijn veel anderen zich er minder van bewust, en de uitzenduren liggen niet ver van elkaar. Wie kent de vergissing van de videotheken een aantal jaar terug niet. De hentai tussen de Walt Disney? Ikzelf kan me perfect herinneren dat een oom- die ik nu nog beschouw als een inteligent man- een aantal films huurde in de beginperiode van de VHS en Betamax . Ben Hur, Spartacus , I claudius, Caligula en nog een paar. En de neven en nichten - tussen de 7 en 14 jaar- in een Romeins cultuurbad wou dompelen. We zijn niet ver geraakt in Caligula. In alle geval, we zijn het er over eens, dat TV een leuk extraatje is, maar geen totaalpakket. |
Citaat:
Pokemon, Yu-gi-oh, en dergelijke, zijn geen peuterprogramma's, en daar ging het onderzoek over dacht ik: peuters tot 2 jaar? Of ben ik mis? Je bent overigens als ouder niet sterk bezig denk ik als je je 2-jarige naar Pokemon laat kijken :?. |
Ik ben nu zelf grootvader geworden, ja dank u wel allemaal. Maar ik heb het al dikwijls tegen mijn vrouw gezegd, moest ik herbeginnen zou ik strenger zijn en geen tv of hifi of playstation op de kamers toelaten.
Elk zijn gedacht, de kleintjes zeuren en de ouders geven toe maar daar ben ik een beetje in fout gegaan vind ik. Beetje vaste regels in een huis zijn beter dan vrije regels. Mijn zoon, nu vader is raar genoeg strenger dan ik destijds. Eigenlijk doen ze altijd het tegendeel van wat ze meekrijgen, toch op zulke vlakken. Ik ben streng opgevoed en was los, mijn zoon is los opgevoed en is streng. Dus hou je kinderen van de drugs en rook een joint zou ik "bijna" durven zeggen. (oei nu zijn we vertrokken) |
Tja Nyorsk, ik zeg het toch ook, de echte peuterprogramma's zijn niet zo flitsend misschien, maar dan moet je de klein mannen er al voor zetten, alsof een peuter van 2 zelf de TV gaat opzetten.
Verplichte hersenspoeling laten ondergaan noem ik dat. En hoe hou je een activere kleuter in de gaten? Niet door die voor de TV te zetten zou ik zeggen. En het artikel in de Eos vermeld dat de symptomen duidelijk worden rond het zevende levensjaar. Dan zit er nog 5 jaar invloed van TV tussen. En wat je kat er mee te maken heeft snap ik niet echt. Maar ik kan het beamen, die beestjes hebben uitgesproken meningen. |
Is dat nu zo erg om ADHD te hebben?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Mijn katten hebben wel met alles iets te maken. Ook het gat in de ozonlaag is van hen afkomstig. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
[/quote]Wat je hierboven in vorige posts dus allemaal kunt lezen.[/quote] Nietes! |
mijne tip voor toekomstige ouders:
zorg u een huisdier, er loopt hier al genoeg volk rond. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be