Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   V(laamse) R(ode) T(elevisie) ontkent verschillen meisjes en jongens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226578)

Drukazz 7 december 2015 19:53

V(laamse) R(ode) T(elevisie) ontkent verschillen meisjes en jongens

BRON

Vanaf nu moeten jongens meer kunstschaatsen en met barbies spelen. Meisjes moeten beginnen voetballen en met auto's spelen.

Conclusie: westerse mannen moeten pussies en janetten worden. En westerse vrouwen moeten manwijven worden. Wat een walgelijk volkske zijn die marxisten toch. Dit soort bullshit door de strot van onze kinderen proberen duwen. Wat voor een bende losers willen die eigenlijk kweken?

Wapper 7 december 2015 20:17

Het is weer lang geleden dat er nog eens een draad over homophobie gestart werd.

Jan van den Berghe 7 december 2015 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7921748)
Het is weer lang geleden dat er nog eens een draad over homophobie gestart werd.

???

De schoofzak 7 december 2015 20:37

We moeten natuurlijk met ons allen in een ijskoude kramp schieten, als een jongen een meisjeshobby zou verkiezen, of een meisje een jongenshobby.
Zo'n verkeerde keuze moet onmiddellijk bestreden worden.
Liefst met een duiveluitdrijving.
Vervolgens de jongen eens laten uitboren bij de paters; of het meisje laten behandelen door de nonnen.
En de ouders in de gevangenis.

.

Jan van den Berghe 7 december 2015 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7921771)
We moeten natuurlijk met ons allen in een ijskoude kramp schieten, als een jongen een meisjeshobby zou verkiezen, of een meisje een jongenshobby.
Zo'n verkeerde keuze moet onmiddellijk bestreden worden.
Liefst met een duiveluitdrijving.
Vervolgens de jongen eens laten uitboren bij de paters; of het meisje laten behandelen door de nonnen.
En de ouders in de gevangenis.

.

Ik denk dat de propaganda in de andere richting gaat: het absoluut willen doorbreken van bestaande rollen.

Zipper 7 december 2015 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7921772)
Ik denk dat de propaganda in de andere richting gaat: het absoluut willen doorbreken van bestaande rollen.

is er misschien een probleem met een meisje dat zou voetballen ??

Drukazz 7 december 2015 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7921805)

Zou jij jouw zoon in de balletschool steken moest hij op een dag daarmee thuiskomen?

Op zich vind ik een meisje dat voetbalt nog oké, alhoewel ik het mijn dochtertjes toch eerst zou proberen afraden, maar moet een overheid dat actief propaganderen zoals in dit filmpje en bv in Thuis waar ze Emma laten voetballen omdat dat zo lekker progressief is? 99% van de meisjes wil helemaal niet voetballen, 99% van de jongens heeft ook geen boodschap aan ballet en andere onzin. De overheid moet gewoon lekker normaal doen en de verschillen tussen jongens en meisjes respecteren.

DewareJakob 7 december 2015 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7921772)

Dom natuurlijk. Er zullen altijd meisjes zijn die voor de stereotype 'jongens'-speelgoed, sporten en beroepen kiezen, en ook omgekeerd kiezen jongens wel eens voor stereotiepe meisjeszaken.. Maar zelfs zonder'richtinggevende' opvoeding kiezen de meerderheid van jongens en meisjes voor 'hun' typische dingen.

Zeus 7 december 2015 21:16

Ze zeggen toch niet dat het moét? Er wordt enkel vastgesteld dat er meisjes zijn die voetballen en jongens die dansen, samen met de boodschap dat daar niets mis mee is.

Ik zou trouwens niet weten waarom kunnen dansen een man tot loser maakt? Naar mijn weten vinden vrouwen dat net aantrekkelijk. Net zoals ik fitte vrouwen erg ok vind.

Correcte boodschap, lijkt me.

Jan van den Berghe 7 december 2015 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7921805)

Ik zie geen enkel probleem. Wel zie ik een probleem als men van overheidswege mensen in een bepaalde richting wil duwen. Als jongens met autootjes willen spelen, zie ik niet in waarom je ze in een andere richting moet duwen.

morte-vivante 7 december 2015 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7921820)
Ik zie geen enkel probleem. Wel zie ik een probleem als men van overheidswege mensen in een bepaalde richting wil duwen. Als jongens met autootjes willen spelen, zie ik niet in waarom je ze in een andere richting moet duwen.

wordt er dan verplicht om alle jongens vanaf nu met barbiepoppen te laten spelen?

DewareJakob 7 december 2015 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7921815)
Zou jij jouw zoon in de balletschool steken moest hij op een dag daarmee thuiskomen?

Op zich vind ik een meisje dat voetbalt nog oké, alhoewel ik het mijn dochtertjes toch eerst zou proberen afraden, maar moet een overheid dat actief propaganderen zoals in dit filmpje en bv in Thuis waar ze Emma laten voetballen omdat dat zo lekker progressief is? 99% van de meisjes wil helemaal niet voetballen, 99% van de jongens heeft ook geen boodschap aan ballet en andere onzin. De overheid moet gewoon lekker normaal doen en de verschillen tussen jongens en meisjes respecteren.

En ook respecteren dat sommige kinderen dan weer anders kiezen, maar dat zeker niet een omgekeerd rollenpatroon opdringen. Gewoon hun keuze respecteren.

Jan van den Berghe 7 december 2015 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7921818)
Ze zeggen toch niet dat het moét? Er wordt enkel vastgesteld dat er meisjes zijn die voetballen en jongens die dansen, samen met de boodschap dat daar niets mis mee is.

Ik zou trouwens niet weten waarom kunnen dansen een man tot loser maakt? Naar mijn weten vinden vrouwen dat net aantrekkelijk. Net zoals ik fitte vrouwen erg ok vind.

Correcte boodschap, lijkt me.

Enige tijd kwam het nochtans in de media aan bod dat bepaalde psychologen vonden dat bepaalde speelgoedfabrikanten het oude rollenpatroon bevestigden. Volgens hen zou dat moeten veranderen, net zoals de indeling in de speelgoedwinkels.

Blijkbaar zit er wel een bepaalde groep te duwen die absoluut rollenpatronen wil doorbreken.

Enkel in onze maatschappij zijn mannen het dansen verleerd. Ga naar Oost-Europa, met toch een heel sterke machocultuur, dan zie je er nog heel veel aan volksdansen wordt gedaan, waar ook de man zijn plaats heeft.

Drukazz 7 december 2015 21:21

Citaat:

Dit filmpje is pure propaganda die verschillen die er zijn probeert te ontkennen.

Citaat:

Vrouwen die fit zijn, zijn vaak ook erg aantrekkelijk. Maar dat hangt meestal af van welke sport. Bij sprinters en tennissters zal je knappere vrouwen vinden dan bij voetbal bijvoorbeeld. ;)

Zipper 7 december 2015 21:23

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7921815)

wat is er mis met balletdansers (mannelijke of vrouwelijke) ???

Jan van den Berghe 7 december 2015 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7921827)
Vrouwen die fit zijn, zijn vaak ook erg aantrekkelijk. Maar dat hangt meestal af van welke sport. Bij sprinters en tennissters zal je knappere vrouwen vinden dan bij voetbal bijvoorbeeld. ;)

Die fitte DDR-vrouwen van weleer die uitblonken in allerlei Olympische disciplines vond ik toch niet onmiddellijk heel aantrekkelijk...

DewareJakob 7 december 2015 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7921830)
Die fitte DDR-vrouwen van weleer die uitblonken in allerlei Olympische disciplines vond ik toch niet onmiddellijk heel aantrekkelijk...

Die waren niet (natuurlijk) fit, maar kunstmatig. Behandeld met hormonen in functie van de sport waarin ze moesten uitblinken.

Wapper 7 december 2015 21:31

..

Wapper 7 december 2015 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7921829)
wat is er mis met balletdansers (mannelijke of vrouwelijke) ???

Ik denk dar Drukazz iets heeft tegen balletdansers met eum... geprononceerde forcebollen :lol:

Zipper 7 december 2015 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7921847)
Ik denk dar Drukazz iets heeft tegen balletdansers met eum... geprononceerde forcebollen :lol:

volgens mij denkt hij nu dat die danser homo, en die danseres lesbisch is :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be