![]() |
250 jobs verdwijnen bij NMBS Limburg.
“De federale regering komt haar belofte naar Limburg niet na”. Dat zegt sp.a-kamerlid en burgemeester van Lommel, Peter Vanvelthoven. Hij stelde een vraag aan minister Galant over de NMBS. En die heeft aan hem bevestigd dat bij het spoor in Limburg 250 jobs verdwijnen. Van de 1500 extra banen bij het spoor, waarvan sprake is in het SALK - het actieplan dat Limburg er na Ford moeten bovenop helpen - komt niets in huis, stelt Vanvelthoven vast. Hij hoopt nu toch op brede steun van de politiek en de sociale partners om de federale regering onder druk te zetten.
Met dank aan HBVL. Wat dan met het SALK-plan? Een tijd geleden waren de politiekers nog aan het roepen dat het plan zou doorgaan en nu dit, gewon niks. Dan moeten ze zo hard niet roepen en nu zie je wat de politiekers doen, veel beloven en niks doen. Ik hoop dat het gevolg gaat zijn dat ze de boel bij de NMBS in Limburg neergooien en dat er geen enkele trein nog vertrekt. Laat de ACOD Limburg maar oproepen tot staking. |
Werken en zwijgen en anders zoekt ge u maar een echte job.
|
Citaat:
En bij de NMBS zit er al vaak een dikke marge op. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Laat Limburg gewoon verder ontvolken. Ze zijn meer dan welkom in de Vlaamse Ruit. Daar zijn jobs en daar valt tenminste iets te beleven.
|
Citaat:
|
dpg, ik heb een echte job, wat is uw job?
|
Citaat:
Mijn werkgever is een grote prive-werkgever, geen overheidsdienst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo iemand zou het aan de band geen uur hebben uitgehouden en al jankend naar huis zijn gelopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En we gaan rustig afwachten wat die 5 dagen stakingsaanvraag in januari in Limburg gaan doen.
Ik kan u nu al vertellen dat de stakings bereidheid groot is in Limburg na de laatste berichtgevingen. |
Citaat:
Tis maar 100 km. Maar de files...ongelofelijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be