Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Goede bijverdienste en/of interessante beurstips gezocht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=22663)

de geldmanniak 24 oktober 2004 11:19

Goede bijverdienste en/of interessante beurstips gezocht

Ik werk voltijds, maar tijdens de weekends verveel ik me. Niettegenstaande ik deftig verdien en reeds aardig wat gespaard heb, zou ik graag nog een goede bijverdienste hebben. Wie heeft er een idee voor een goede bijverdienste??? Goede beurstip zijn ook welkom.

driewerf 24 oktober 2004 11:23

je hebt je nickname wel goedgekozen met zo'n eerste posting.
alleszins welkom op dit forum

driewerf

Raf 24 oktober 2004 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
je hebt je nickname wel goedgekozen met zo'n eerste posting.
alleszins welkom op dit forum

driewerf

Goed gekozen, maar niet zo goed geschreven... ;-)

Supe®Staaf 24 oktober 2004 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de geldmanniak
Ik werk voltijds, maar tijdens de weekends verveel ik me. Niettegenstaande ik deftig verdien en reeds aardig wat gespaard heb, zou ik graag nog een goede bijverdienste hebben. Wie heeft er een idee voor een goede bijverdienste??? Goede beurstip zijn ook welkom.

Eén goede tip kan ik je alvast geven:
Blijf weg van dit forum.
:rofl:

Geertje 25 oktober 2004 09:55

Citaat:

1. In de weekend kan je altijd in de horeca gaan werken. Het verdient goed en je komt heel wat knappe vrouwen tegen
2. Je kan ook bij de getuigen van jehova gaan
3. Bij een café-ploeg gaan spelen
4. Bij Gaia gaan, deze doen verschillende uitstappen in het week-end
5. Bij een extreem-linkse of rechtse vereniging gaan, de inj-houd doet er niet veel toe, maar de uitstappen zijn meestal met veel animo
6. Amateur-archeologie gaan doen
7. In een wandelclub gaan
8. Programmeercursus volgen
9. Leren hacken
10. Achter de vrouwen lopen, is wel een dure hobby
11. De gazet rondragen

Een goede beurstip : Munchener Ruch (DAX)

de geldmanniak 30 oktober 2004 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
1. In de weekend kan je altijd in de horeca gaan werken. Het verdient goed en je komt heel wat knappe vrouwen tegen

Bij mijn weten is werk in de horeca niet bijster goed betaald. Bovendien trekt dergelijk soort werk mij absoluut niet aan.
Citaat:

2. Je kan ook bij de getuigen van jehova gaan

Wat kan ik daar gaan doen??? Trouwens, als die bij aan de deur komen, kunnen ze al mankend een ander gewillig slachtoffer gaan zoeken.
Citaat:

3. Bij een café-ploeg gaan spelen
4. Bij Gaia gaan, deze doen verschillende uitstappen in het week-end
5. Bij een extreem-linkse of rechtse vereniging gaan, de inj-houd doet er niet veel toe, maar de uitstappen zijn meestal met veel animo
6. Amateur-archeologie gaan doen
7. In een wandelclub gaan
8. Programmeercursus volgen
9. Leren hacken

Dat zijn allemaal bezigheden die niets opbrengen. Ik wil mijn tijd gebruiken om er financieel serieus op vooruit te gaan.
Citaat:

Dat is juist één van de redenen dat ik aanzienlijk meer zou willen verdienen.
Citaat:

11. De gazet rondragen

Dat brengt te weinig op. Trouwens, ik zoek eigenlijk meer naar ideeën om in bijberoep een eigen zaak op te starten. Ik heb wel wat spaarcenten die ik zou kunnen investeren, en ik zou mij zelfs kunnen permitteren om gedurende enkele jaren met verlies te werken.
Citaat:

Een goede beurstip : Munchener Ruch (DAX)

Die zal ik onderzoeken.

TomB 31 oktober 2004 02:50

Citaat:

Goede beurstip zijn ook welkom.

Buy low, sell high.

Marco 31 oktober 2004 07:52

Citaat:

Ik zoek eigenlijk meer naar ideeën om in bijberoep een eigen zaak op te starten. Ik heb wel wat spaarcenten die ik zou kunnen investeren, en ik zou mij zelfs kunnen permitteren om gedurende enkele jaren met verlies te werken.

1. Wat kan je? Doe dat.
2. Tracht elke dag winst te maken. (Enkele jaren met verlies werken is niet zo 'n goed uitgangspunt.)
3. Hou uw kosten laag. "Kan dit niet goedkoper?"
4. Verkoop & financieel beleid zijn de twee belangrijkste aspecten van een zaak. Dat moet je perfect onder de knie hebben.
5. Heb je de basisvaardigheden om een bedrijf te runnen? Kan je een balans lezen? Kan je een cashflowtabel opstellen? Kan je een toegevoegde waarde berekenen? Ken je het verschil tussen vaste en variabele kosten? Kan je een break-even berekenen? enz. Volg anders eens een cursus. (Syntra = goedkoop, zie punt 3.)
6. Geef uw spaarcenten aan mij en uw probleem zal opgelost zijn. :lol: Maw geloof niet alles.

de geldmanniak 31 oktober 2004 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marco
3. Hou uw kosten laag. "Kan dit niet goedkoper?"
4. Verkoop & financieel beleid zijn de twee belangrijkste aspecten van een zaak. Dat moet je perfect onder de knie hebben.
5. Heb je de basisvaardigheden om een bedrijf te runnen? Kan je een balans lezen? Kan je een cashflowtabel opstellen? Kan je een toegevoegde waarde berekenen? Ken je het verschil tussen vaste en variabele kosten? Kan je een break-even berekenen? enz. Volg anders eens een cursus. (Syntra = goedkoop, zie punt 3.)

Kostenbewust ben ik maar al te zeer. In de financiële, boekhoudkundige en administratieve aspecten ben ik maar al te goed thuis. Ik zoek gewoon naar interessante zakenideeën. Wat maakt mij niet echt uit, als het maar geld opbrengt.

Mambo 31 oktober 2004 11:12

Doe zoals vele andere, koop een bedrijf.

khaled 31 oktober 2004 11:38

Citaat:

Mensen als jij maken de maatschappij kapot. Altijd maar meer willen en niets voor een ander overlaten... IK IK IK !!! Ik verveel me, ik wil meer verdienen, ik trek me niks aan van de rest van de wereld, als mijn zakken maar gevuld zijn.

Gebruik het weekend om eens onder de normale mensen te komen, zou ik zeggen. Ga eens babbelen met een werkloze of een gepensioneerde. Je zou moeten content zijn dat je in deze maatschappij tenminste al één goed betaalde baan hebt.

Enfin, 't zal mij worst wezen. Trek uw plan.

Dies 31 oktober 2004 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Mensen als jij maken de maatschappij kapot. Altijd maar meer willen en niets voor een ander overlaten... IK IK IK !!!
....

:lol: :rofl:

George 31 oktober 2004 14:34

Citaat:

Citaat:

Dat is juist één van de redenen dat ik aanzienlijk meer zou willen verdienen.

Ben je dan zo lelijk??

Enne als eens over nagedacht wanneer je dan achter de vrouwen gaat lpoen als je steeds werkt? Hou er ook rekening mee dat indien je er eentje of meerdere te pakken krijgt die ook de nodige aandacht nodig hebben, weeral tijd die je niet kan besteden aan geld verdienen.

In elk geval, succes ermee.

Marco 1 november 2004 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Mensen als jij maken de maatschappij kapot. Altijd maar meer willen en niets voor een ander overlaten... IK IK IK !!! Ik verveel me, ik wil meer verdienen, ik trek me niks aan van de rest van de wereld, als mijn zakken maar gevuld zijn.

Gebruik het weekend om eens onder de normale mensen te komen, zou ik zeggen. Ga eens babbelen met een werkloze of een gepensioneerde. Je zou moeten content zijn dat je in deze maatschappij tenminste al één goed betaalde baan hebt.

Stel u voor dat hij een bedrijf uit de grond stampt en daar arbeidsplaatsen maakt. Daar gaat de maatschappij pas aan kapot. Verschikkelijk.

P.S.: Ik wil hier aan de forumleden voorstellen om kandidaten eerst een IQ test te laten afleggen. Wie onder de 50 zit komt er niet in.

TomT 1 november 2004 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George
Ben je dan zo lelijk??

Enne als eens over nagedacht wanneer je dan achter de vrouwen gaat lpoen als je steeds werkt? Hou er ook rekening mee dat indien je er eentje of meerdere te pakken krijgt die ook de nodige aandacht nodig hebben, weeral tijd die je niet kan besteden aan geld verdienen.

In elk geval, succes ermee.

Als je vrouwen wil hebben, moet er in de eerste plaats geld op tafel liggen, toch tenminste iemand die het beseft. En het gaat in de toekomst nog erger worden. En nee, die hebben er geen problemen mee als mannen veel tijd besteden aan geld verdienen.

George 1 november 2004 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomT
Als je vrouwen wil hebben, moet er in de eerste plaats geld op tafel liggen, toch tenminste iemand die het beseft. En het gaat in de toekomst nog erger worden. En nee, die hebben er geen problemen mee als mannen veel tijd besteden aan geld verdienen.

Natuulijk, een man die veel geld verdiend om te gaan shoppen en een "loser" met veel tijd om mee in bed te duiken. ;-)

Ik wil echter meer, Een vrouw die veel geld verdient zodat ik geen klop hoef te doen, een goede kokkin voor in de keuken, een mooie voor op straat (moet bij mijn sportwagen passen en een lekker ding voor in bed.:-)

Groot Bakkes 1 november 2004 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George

Een prachtige paradox!

Btw over de beurs gesproken; weet iemand waar ik zo'n fictief beursspel kan vinden, je weet wel: je krijgt een (fictief) bedrag en dan moet je zowat aandelen kopen en wie op het laatste het meest overhoudt, wint.

snoodaard 1 november 2004 13:44

Citaat:

Sioen,goed bedrijf veel investeringen gedaan de laatste jaren en een beurskoers die als een pudding in elkaar gezakt is.Sinds 1 jaar is het herstel ingezet en een mooie winst in het vooruitzicht voor wie nu op de wagen springt!10,25€(kunnen binnen een maand of 3 eens kijken)

Koenraad Maesschalck 1 november 2004 19:07

Indien u meedoet aan die linkse flauwekul van "ethisch beleggen" kan ik u geen goede tips geven beste geldmaniak. Anders, de wapenindustrie! ;-)

ingenious 2 november 2004 04:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Indien u meedoet aan die linkse flauwekul van "ethisch beleggen" kan ik u geen goede tips geven beste geldmaniak. Anders, de wapenindustrie! ;-)

dat er in de wapenindustrie veel geld te verdienen valt, is niet te betwisten. maar waarom in hemelsnaam is ethisch beleggen linkse flauwe kul? heb je een probleem met mensen die geen geld willen verdienen aan iets wat tegen hun principes is?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be