Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Congo (https://forum.politics.be/showthread.php?t=22664)

daiwa 24 oktober 2004 11:29

Congo

juist gehoord in de zevende dag, in tijden dat de te korten alsmaar oplopen word er nog steeds massal geld gepompt in een land dat bol staat van de corruptie, voor de verkiezingen alleen al 20 miljoen €.
De Gucht zegt in het openbaar dat Congo corrupt is en krijgt dan fel op zijn donder van arrogante Eyskens die hem wel gelijk geeft maar duidelijk zegt dat dit niet in het openbaar mag gezegd worden, maw. de belastingbetaler mag zeker niet weten hoe er met zijn geld gemorst word.
draai die geldstroom in een bodemloos vat dicht en gebruik dat om hier de gaten op te vullen.
maarja dit zal waarschijnlijk niet gebeuren want De Gucht kreeg bij zijn aanstelling als minister van buitenlandse zaken de stille wenk van de koning om zeker Congo te blijven steunen, ten voordele van wie????:?

Fieseler 24 oktober 2004 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
juist gehoord in de zevende dag, in tijden dat de te korten alsmaar oplopen word er nog steeds massal geld gepompt in een land dat bol staat van de corruptie, voor de verkiezingen alleen al 20 miljoen €.
De Gucht zegt in het openbaar dat Congo corrupt is en krijgt dan fel op zijn donder van arrogante Eyskens die hem wel gelijk geeft maar duidelijk zegt dat dit niet in het openbaar mag gezegd worden, maw. de belastingbetaler mag zeker niet weten hoe er met zijn geld gemorst word.
draai die geldstroom in een bodemloos vat dicht en gebruik dat om hier de gaten op te vullen.
maarja dit zal waarschijnlijk niet gebeuren want De Gucht kreeg bij zijn aanstelling als minister van buitenlandse zaken de stille wenk van de koning om zeker Congo te blijven steunen, ten voordele van wie????:?

Ik vond het ook hilarisch dat Eyskens aan de Gucht openlijk de tjeventruuken wou opdringen.

Aan de andere kant vond ik dat diene Hollandse journalist ook wel een punt had. Een minister van Buitenlandse zaken moet over een ander land niet bij de vijand van dat land gaan uithuilen.

Btw: Verafstoot zal wel blij zijn nu de Gucht internationaal zijn hoofd op het schavot heeft gelegd.

Supe®Staaf 24 oktober 2004 11:42

Die journalist is een eikel.
Hij legde De Gucht woorden in de mond dewelke door De Gucht zelfs radicaal in de media werden tegengesproken, om dan tegen die vermeende stelling van De Gucht te fulmineren.

Een klassieke truuk, maar ik trap daar niet in.
De Gucht zegde net zoals FVDB de waarheid, en dan doet de manier waarop er m.i. niet toe.

Knuppel 24 oktober 2004 12:10

Fijn dat je er intussen tot de conclussie bent gekomen dat FVDB de waarheid zei, Staaf.

De Gucht doet dat volgens mij ook.

Val je daarmee echter Louis Michel niet af, die zonder veel voorwaarden, en zonder enige kritiek, (ahum...) de Belgische portemonee bleef openhouden?

Eyskens werd benoemd in de kroonraad.
Dat hij op één of andere wijze een hoger-handje probeert te helpen houden in de ex.kroonkolonie is dus niet abnormaal.

Fieseler 24 oktober 2004 12:33

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Die journalist is een eikel.
Hij legde De Gucht woorden in de mond dewelke door De Gucht zelfs radicaal in de media werden tegengesproken, om dan tegen die vermeende stelling van De Gucht te fulmineren.

En toch vind ik het niet de taak van de ministerBuitenlndse zakan iom bijvoorbeeld in Italië te gaan schimpen op het begrotingstekort van pakweg Duitsland.

Citaat:

Een klassieke truuk, maar ik trap daar niet in.
De Gucht zegde net zoals FVDB de waarheid, en dan doet de manier waarop er m.i. niet toe
Maar allebei hebben ze gretig en met voorbedachten rade eerst jaaaarenlang meegewerkt aan en carrière gemaakt door het bewerkstelligen van het porbleem dat ze vandaag zogezegd aanklagen!
:lolabove:

Van hypocrisie als eufemisme gesproken!

daiwa 24 oktober 2004 12:47

[quote=Fieseler]
Citaat:

En toch vind ik het niet de taak van de ministerBuitenlndse zakan iom bijvoorbeeld in Italië te gaan schimpen op het begrotingstekort van pakweg Duitsland.

Maar allebei hebben ze gretig en met voorbedachten rade eerst jaaaarenlang meegewerkt aan en carrière gemaakt door het bewerkstelligen van het porbleem dat ze vandaag zogezegd aanklagen!
:lolabove:

Van hypocrisie als eufemisme gesproken!
er zit wel 1 groor verschil in nl. aan die landen spenderen we geen gigantische sommen dus is het niet meer dan normaal dat De Gucht die corruptie aanklaagt

mulder7 24 oktober 2004 12:49

Akkoord ivm Congo, is een publiek geheim, maar waarom kan/wil/mag de heer Degucht hezelfde niet zeggen over Wallonië en zijn leiders? Het is tenslotte ook de waarheid, hetgeen de heer De Gucht ongetwijfeld nauw aan het hart ligt.

Supe®Staaf 24 oktober 2004 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

Die vergelijking gaat niet op.
Italië en Duitsland, doen geen beroep op Belgische ontwikkelingssamenwerking, en hebben itt Congo een relatief correct bestuur.

voicelesscharlie 24 oktober 2004 12:55

Zoals een oude wijsheid zegt:"Geef ze geen vis maar leer ze vissen".

Dat we dat nu eindelijk eens gaan doen met de ontwikkelingslanden.

Supe®Staaf 24 oktober 2004 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Zoals een oude wijsheid zegt:"Geef ze geen vis maar leer ze vissen".

Dat we dat nu eindelijk eens gaan doen met de ontwikkelingslanden.

Wel vermijden om de vislijn terug mee te nemen en ze achteraf opnieuw te koop aan te bieden.......

Peace 24 oktober 2004 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa

In dit land wordt de politiek gestuurd door mensen die achter de gordijnen staan en zeker niet het beste met dit land voorhebben.

Deze mensen hebben waarschijnlijk persoonlijke belangen in Congo in de vorm van aandelen in bedrijven die daar actief zijn.

Persoonlijk vind ik het van De Gucht heel moedig om dat uit te spreken wat iedereen wist.

Het lijkt wel of De Gucht af en toe in mijn postings komt neuzen. Ik ben namelijk op o.a. dit forum al lang aan het proclameren dat Afrikaanse landen het best onder curatele kunnen gesteld worden omdat die negertjes gewoon onbekwaam zijn om een land te leiden.

Mijn mening. Geef Afrika de kans om zichzelf te ontwikkelen zonder verdere steun van het westen in zijn eigen snelheid. Of, stel nagenoeg heel Afrika onder curatele van de VN.

voicelesscharlie 24 oktober 2004 13:04

Citaat:

Wel vermijden om de vislijn terug mee te nemen en ze achteraf opnieuw te koop aan te bieden.......

Leer ze hoe ze zelf hun vismateriaal moeten maken.

Supe®Staaf 24 oktober 2004 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Leer ze hoe ze zelf hun vismateriaal moeten maken.

En jij:
1/de grondstoffen ervoor leveren
2/die goedkope lijntjes invoeren om ze ons aan woekerwinsten te verkopen
Ik voel u al komen, makker!

daiwa 24 oktober 2004 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
In dit land wordt de politiek gestuurd door mensen die achter de gordijnen staan en zeker niet het beste met dit land voorhebben.

Deze mensen hebben waarschijnlijk persoonlijke belangen in Congo in de vorm van aandelen in bedrijven die daar actief zijn.

Persoonlijk vind ik het van De Gucht heel moedig om dat uit te spreken wat iedereen wist.

Het lijkt wel of De Gucht af en toe in mijn postings komt neuzen. Ik ben namelijk op o.a. dit forum al lang aan het proclameren dat Afrikaanse landen het best onder curatele kunnen gesteld worden omdat die negertjes gewoon onbekwaam zijn om een land te leiden.

Mijn mening. Geef Afrika de kans om zichzelf te ontwikkelen zonder verdere steun van het westen in zijn eigen snelheid. Of, stel nagenoeg heel Afrika onder curatele van de VN.

de directeurs van de staatsbedrijven vangen daar 25000 € per maand, geen jobke voor de ex-manager van Picanol? :-) :-)

Supe®Staaf 24 oktober 2004 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace

Uw mening.
Hoogst tegenstrijdig.

amedee 24 oktober 2004 13:19

Nadat België heel Congo heeft leeggeplunderd, vind ik 20 miljoen euro voor verkiezingen peanuts.
Nadat België Lumumba heeft afgeslacht en Congo jarenlang heeft opgezadeld met een dictator als Mobutu vind ik de neokoloniale uitspraken van De Gucht nogal wansmakelijk.

voicelesscharlie 24 oktober 2004 13:24

Citaat:

En jij:
1/de grondstoffen ervoor leveren

2/die goedkope lijntjes invoeren om ze ons aan woekerwinsten te verkopen

Ik voel u al komen, makker!

1)Gronstoffen hebben ze zelf genoeg.Hoe zou ik ze dan kunnen invoeren.

2)Die lijntjes moeten ze zelf leren produceren.

jef 24 oktober 2004 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amedee
Nadat België heel Congo heeft leeggeplunderd, vind ik 20 miljoen euro voor verkiezingen peanuts.
Nadat België Lumumba heeft afgeslacht en Congo jarenlang heeft opgezadeld met een dictator als Mobutu vind ik de neokoloniale uitspraken van De Gucht nogal wansmakelijk.

dat hebben de mensen van Belgie niet gedaan, daar zijn de parasietenfamilie voor verantwoordelijk, dat die dat maar betalen van de ruime dotaties die ze krijgen en van de voordelen die ze hebben zolang ons geld daar nutteloos wordt ingepompt.

voicelesscharlie 24 oktober 2004 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amedee

Het gaat erom dat die negertjes hun eigen boontjes moeten leren doppen.
Als ze daarvoor ooit instaat zullen zijn.
Zoniet,dat ze dan terug in de brousse gaan leven.

daiwa 24 oktober 2004 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Akkoord ivm Congo, is een publiek geheim, maar waarom kan/wil/mag de heer Degucht hezelfde niet zeggen over Wallonië en zijn leiders? Het is tenslotte ook de waarheid, hetgeen de heer De Gucht ongetwijfeld nauw aan het hart ligt.

als een zwaargewicht als De Gucht dit zou durven zeggen valt het land uiteen en is Wallonie zijn geldschieter kwijt ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be