Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wat een doorzichtige koehandel in Turkije. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=2267)

Frolic 9 maart 2003 23:39

Citaat:

Tayyip Erdogan,de partijleider van de AKP, is bij tussentijdse verkiezingen gekozen in het Turkse parlement. Daarmee kan Erdogan alsnog premier worden. Premier Gül gaf al eerder aan op te stappen zodra partijgenoot Erdogan zijn functie wil overnemen. De uitslagen geven hem zoals was voorspeld een ruime meerderheid in het kiesdistrict Siirt.

De media meldden nog voor alle stemmen waren geteld dat hij 85 procent van de stemmen had gekregen. Erdogan richtte de APK, de partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling in augustus 2001 op.

De oorspronkelijk islamitische partij won in november vorig jaar de verkiezingen, met de belofte populaire thema's als armoede, werkloosheid en corruptie te bestrijden. Partijleider Erdogan, oud-burgemeester van Istanbul, mocht niet meedoen aan die verkiezingen wegens een veroordeling voor het aanzetten tot religieuze haat.

Het premierschap was hierdoor voor Erdogan uitgesloten. Zijn partij won die verkiezingen echter glansrijk. Sindsdien is de partij aan de macht en paste de kieswet aan waardoor Erdogan wel lid van het parlement mag worden.

In Siirt moesten vandaag de verkiezingen worden overgedaan omdat de kiescommissie de verkiezingen in november wegens onrechtmatigheden had geannuleerd.
Hoe doorzichtig?!? Eerst even de wetgeving aanpassen en dan nieuwe verkiezingen uitschrijven!! Komaaaaan!!

Ali 9 maart 2003 23:59

en ze krijgen de volle steun van Amerika natuurlijk. :roll:
terwijl ze bezig zijn om in Irak sadam(die ze zelf aan de macht hielpen) af te zetten , steunen ze een nieuw diktatuur in wording.

ze zullen het nooit leren

circe 10 maart 2003 02:02

Ali jongen, ge moet uw moslim broeders bijstaan hoor!
Of geldt het enkel de arabische molslim broeders?

subvert 10 maart 2003 02:06

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kotsmos 10 maart 2003 17:47

Je kan je afvragen wat het minst democratisch is: onregelmatigheden in verkiezingen door de vingers zien omdat je geen boodschap hebt aan nieuwe verkiezingen, of die onregelmatigheden enkel verhelpen als het je uitkomt...

Frolic 10 maart 2003 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe

Altijd hetzelfde liedje. Bestaat er nog geen middel tegen Islamofobie?

TomB 10 maart 2003 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frolic
Citaat:

Tayyip Erdogan,de partijleider van de AKP, is bij tussentijdse verkiezingen gekozen in het Turkse parlement. Daarmee kan Erdogan alsnog premier worden. Premier Gül gaf al eerder aan op te stappen zodra partijgenoot Erdogan zijn functie wil overnemen. De uitslagen geven hem zoals was voorspeld een ruime meerderheid in het kiesdistrict Siirt.

De media meldden nog voor alle stemmen waren geteld dat hij 85 procent van de stemmen had gekregen. Erdogan richtte de APK, de partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling in augustus 2001 op.

De oorspronkelijk islamitische partij won in november vorig jaar de verkiezingen, met de belofte populaire thema's als armoede, werkloosheid en corruptie te bestrijden. Partijleider Erdogan, oud-burgemeester van Istanbul, mocht niet meedoen aan die verkiezingen wegens een veroordeling voor het aanzetten tot religieuze haat.

Het premierschap was hierdoor voor Erdogan uitgesloten. Zijn partij won die verkiezingen echter glansrijk. Sindsdien is de partij aan de macht en paste de kieswet aan waardoor Erdogan wel lid van het parlement mag worden.

In Siirt moesten vandaag de verkiezingen worden overgedaan omdat de kiescommissie de verkiezingen in november wegens onrechtmatigheden had geannuleerd.
Hoe doorzichtig?!? Eerst even de wetgeving aanpassen en dan nieuwe verkiezingen uitschrijven!! Komaaaaan!!

U bent ook tegen de Belgische nieuwe kieswet neem ik aan?

Frolic 10 maart 2003 20:43

Ik ben geen grote voorstander van de nieuwe kieswet maar Turkije is toch een speciaal geval. Lees het verhaal van Turkije nog eens opnieuw.

Er zijn daar pas verkiezingen geweest. Een bepaalde kandidaat Erdogan, toevallig de leider van de grootste partij mocht niet meedoen wegens een veroordeling. Zijn partij wint en past de wetgeving aan die die veroordeling wegwerkt. Tegelijkertijd wordt er op zeer toevallige wijze een onregelmatigheid gevonden in het kiesdistrict van Erdogan. Gevolg opnieuw verkiezingen en wonder boven wonder wint Erdogan glansrijk. Gevolg, de man die niet mee mocht doen wordt nu wel premier.

Vergelijk in België met de veroordeling van de Guys en dat de PS de wetgeving zou aanpassen en dan nieuwe verkiezingen in Borgworm zou uitschrijven om Guy Coëme opnieuw te laten verkiezen. Zou dat hier geslikt worden?

Ali 10 maart 2003 20:53

Citaat:

ik hoef niemand bij te staan ik heb het hier al druk genoeg met al die plichten die ik hier moet uitvoeren.
ik leef van dag tot dag waar zou ik de tijd gaan halen om me daar mee bezig te houden.

één ding weet ik wel ik ben niet zo hopeloos zoals jij , je zit steeds maar te vitten over moslims terwijl jou eigen leven aan jou voorbijgaat.
je beseft volgens mij niet eens wat de bedoeling van het leven is ...doe zo maar voort je zult er ver mee komen.

alpina 10 maart 2003 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Citaat:

ik hoef niemand bij te staan ik heb het hier al druk genoeg met al die plichten die ik hier moet uitvoeren.
ik leef van dag tot dag waar zou ik de tijd gaan halen om me daar mee bezig te houden.

één ding weet ik wel ik ben niet zo hopeloos zoals jij , je zit steeds maar te vitten over moslims terwijl jou eigen leven aan jou voorbijgaat.
je beseft volgens mij niet eens wat de bedoeling van het leven is ...doe zo maar voort je zult er ver mee komen.

Ik weet ook niet wat de bedoeling is van het leven! Zou je mij even een lijstje met doelstellingen kunnen geven? :P

TomB 10 maart 2003 23:30

Citaat:

Citaat:

Ik ken de bedoeling van het leven ook niet. Komaan Ali, uitleggen.

subvert 11 maart 2003 00:02

Citaat:

Wat bedoel je daarmee? Belastingen betalen, niemand doden, andere wetten naleven?

Antoon 11 maart 2003 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frolic
Ik ben geen grote voorstander van de nieuwe kieswet maar Turkije is toch een speciaal geval. Lees het verhaal van Turkije nog eens opnieuw.

Er zijn daar pas verkiezingen geweest. Een bepaalde kandidaat Erdogan, toevallig de leider van de grootste partij mocht niet meedoen wegens een veroordeling. Zijn partij wint en past de wetgeving aan die die veroordeling wegwerkt. Tegelijkertijd wordt er op zeer toevallige wijze een onregelmatigheid gevonden in het kiesdistrict van Erdogan. Gevolg opnieuw verkiezingen en wonder boven wonder wint Erdogan glansrijk. Gevolg, de man die niet mee mocht doen wordt nu wel premier.

Vergelijk in België met de veroordeling van de Guys en dat de PS de wetgeving zou aanpassen en dan nieuwe verkiezingen in Borgworm zou uitschrijven om Guy Coëme opnieuw te laten verkiezen. Zou dat hier geslikt worden?

Toch zijn er in Belgie genoeg voorbeelden van wetten die worden aangepast om politieke redenen.

De kieswet is een voorbeeld.

Een ander recent voorbeeld is de genocidewet. Nadat het gerecht (dat onafhankelijk hoort te werken) de zaak Sharon had afgevoerd wegens niet ontvankelijk, hebben de politiekers (onder leiding van Van Quickenborne) de wet veranderd om ten minste die zaak ontvankelijk te kunnen maken.

Wat ook geschiedde in Cassatie, nadat de wet was aangepast.

Daarom hebben de joden de (terechte) indruk dat Van Quickenborne de joden wilt pakken via de Israelische Eertse Minister.

En er zijn nog veel voorbeelden in de Belgische politieke geschiedenis.

Dus Frolic, niet selectief verontwaardigd zijn wanneer het jou niet uitkomt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be