![]() |
Voor het eerst sinds jaren 70 weer melkboerin in de stad
Bron
Detail tekst: Citaat:
Ik heb het in mijn jeugdjaren nog mogen meemaken de melkboer(in) die de melk kwam 'ronddragen'. Dat verliep altijd best op een leuke manier, een praatje, wat lachen en een tot morgen 'wuifje'. :-D |
Citaat:
Leuk initiatief. Ik hoop dat het navolging krijgt. |
|
Leuke foto Derk de Tweede :-D
|
Citaat:
|
Citaat:
Want tegen de man die met de mostaard rondkwam zei ik: Tot morgen Abraham. Tegen de messenslijper en zijn 'machine' zei ik gewoon: Saluuu en goed thuis hé daar ik hem niet bij naam kende. Tegen de voddenmarchand zei ik dan weer: tot morgen 'eddevoddelieeee!' De melkboer himself was een vriend aan huis en we tutoyeerden mekaar al jaar en dag dus zei ik: tot morgen JOS. Ik hoop dat dit een beetje geloofwaardig overkomt. :rofl: |
Wij zongen vroeger dat liedje :
Melkboer, melkboer Doe toch voort met uwen toer In plaats van staan te vrijen Kunde beter verder rijen. |
Citaat:
Of aan de zigeuners verkopen? :D |
dat madammeke gaat dan toch ook veel buiten de werkuren moeten werken, anders gaat ze enkel verkopen aan gepensioneerden en luiaards die thuis zitten en niet willen werken :lol:
|
En, is ze lekker ?
(de melk hé) |
Citaat:
Afgaande op de verkoopcijfers van haar eerste twee dagen valt dat wel mee hé? |
Citaat:
|
Voor het eerst sinds jaren 70 weer melkboerin in de stad ?
Voor het eerst sinds .. ? In minstens één belevingscentrum in het Schipperskwartier was altijd een melkmeisje. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoeveel kost tegenwoordig een liter melk van de melkboer?
Wij hebben er hier nog één gehad tot begin dit jaar. Nu is hij met pensioen en er is natuurlijk geen opvolger. 't Schijnt dat hij gaat scheiden. Dat pensioen doet precies geen goed aan zijn relatie! |
Citaat:
Of hij stak als grap gewoon zijn tong uit. Dat is tegenwoordig al voldoende. |
Amai ... Dat boerinneke mag mij ook ne keer komen melken :lol:
|
Citaat:
Die zigeuners kwamen dan wel weer bellen met de boodschap dat ze uw zilverwerk terug mooi konden laten blinken. Ze hadden daar een bepaalde methode voor, ze namen het mee en moesten het even ergens ingraven ... U begrijpt het al ... dat zag je nooit terug dus. :rofl: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be