Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het seizoen " de jacht " is weer open.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226763)

de vuile muilekoek 12 december 2015 14:22

Het seizoen " de jacht " is weer open..

Ze amuseren zich weer te pletter , wilde diertjes af te knallen die zielige barbaren ... weer een gruwelijke hobby die afkomstig is uit de tijden van rijke koningen ... en hun rijke luisvriendjes , arme wilde konijntjes en vossen afknallen en dan nog stampen op die armzalige half doodgeschoten mooie vrije diertjes " wat een dierenhaters , oh ik haat de jacht " op dieren.:evil:

Bhairav 12 december 2015 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7927339)
Ze amuseren zich weer te pletter , wilde diertjes af te knallen die zielige barbaren ... weer een gruwelijke hobby die afkomstig is uit de tijden van rijke koningen ... en hun rijke luisvriendjes , arme wilde konijntjes en vossen afknallen en dan nog stampen op die armzalige half doodgeschoten mooie vrije diertjes " wat een dierenhaters , oh ik haat de jacht " op dieren.:evil:

Dat zijn nog tenminste echte mannen, zie!

de vuile muilekoek 12 december 2015 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7927343)
Dat zijn nog tenminste echte mannen, zie!

Beulen en barbaren ....

Flippend Rund 12 december 2015 14:31

Enkel vegetariërs mogen tegen jacht zijn. De rest moet zwijgen.

Gamla 13 december 2015 01:41

Dieren afknallen louter omwille van het amusement is een schandalige praktijk.

Dat wil nog niet zeggen dat de jacht moet worden verboden. Een stuk wild gaat er bij mij altijd wel in.
Met dank aan het arme dier dat zijn leven heeft gegeven.

Nietzsche 13 december 2015 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7928079)
Dieren afknallen louter omwille van het amusement is een schandalige praktijk.

Dat wil nog niet zeggen dat de jacht moet worden verboden. Een stuk wild gaat er bij mij altijd wel in.
Met dank aan het arme dier dat zijn leven heeft gegeven.

Ahja, want vlees eten doen wij echt nog om te overleven..

Rudy 19 december 2015 23:13

Citaat:

juist. Nog niet direct aan gedacht.
De jacht voor wat mij betreft worden verboden. Moreel onverantwoord.

Thuleander 19 december 2015 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7928080)
Ahja, want vlees eten doen wij echt nog om te overleven..

En om vegetariërs te doen huilen.

De schoofzak 20 december 2015 08:03

Citaat:

Ik denk dat de mens toch al wat langer jaagt dan dat jij ons hier wilt voorhouden.

Plezier maken op de kap van dieren, is naar mijn opvoeding en cultuur dermaten ongewenst dat al heel wat vormen ervan een strafbaar feit zijn.

Op de kap van dieren. Moet daar een woordje uitleg bij ?

Wildbeheer, oa door jacht, is nodig.
Slachten om op te eten, is nodig. Schoofken is een omnivoor.
Paarden laten rennen, is redelijk ok. Paarden rennen graag.
Zoveel andere vormen van lol maken op kap van dieren, zoals vb. een stier martelen door hem bloed te laten verliezen en als hij erg verzwakt is hem dan pas afmaken met een lange scherpe dolk: past niet in mijn maatschappelijk beeld.
Tegenvoorbeeld: ratten verdelgen (op een wetenschappelijk verantwoorde manier) is wel ok. Het heeft een nut.

Ratten slachten om op te eten: ok voor de liefhebbers. Maar toch niet zoals hier: door ze levend in kokend water te steken, en dan nog niet eens lang genoeg tot ze dood zijn, en ze dan maar levend te villen:
https://www.youtube.com/watch?v=DzGWvpMt_xI

.

Erw 20 december 2015 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7933296)
Ik denk dat de mens toch al wat langer jaagt dan dat jij ons hier wilt voorhouden.

Plezier maken op de kap van dieren, is naar mijn opvoeding en cultuur dermaten ongewenst dat al heel wat vormen ervan een strafbaar feit zijn.

Op de kap van dieren. Moet daar een woordje uitleg bij ?

Wildbeheer, oa door jacht, is nodig.
Slachten om op te eten, is nodig. Schoofken is een omnivoor.
Paarden laten rennen, is redelijk ok. Paarden rennen graag.
Zoveel andere vormen van lol maken op kap van dieren, zoals vb. een stier martelen door hem bloed te laten verliezen en als hij erg verzwakt is hem dan pas afmaken met een lange scherpe dolk: past niet in mijn maatschappelijk beeld.
Tegenvoorbeeld: ratten verdelgen (op een wetenschappelijk verantwoorde manier) is wel ok. Het heeft een nut.

Ratten slachten om op te eten: ok voor de liefhebbers. Maar toch niet zoals hier: door ze levend in kokend water te steken, en dan nog niet eens lang genoeg tot ze dood zijn, en ze dan maar levend te villen:
https://www.youtube.com/watch?v=DzGWvpMt_xI

.

Stelt u hier dat dat "jachtseizoen" nodig is om te voorkomen dat er zoiets als "teveel" konijnen en vossen zouden zijn?
Ik zie erg weinig noodzaak tot "beheer". Eerder het omgekeerde: een teveel aan "beheer".
Ik heb de voorbije weken ook jagers bezig gezien. Zo een rij langs de baan, wachtende op konijnen die door anderen en honden hun kant worden opgejaagd. Lachen en stoer poseren. De gedachte die dan door mijn hoofd flitst is deze: "zielige sukkels".
Hetzelfde voor die kattenvang acties die recentelijk (jaarbasis) plots begonnen. Welke last geven "zwerfkatten"? Ik zie geen. Over enkele tientallen jaren passeerden hier een dozijn zulke zwerfkatten, eten geven, blijven, terug verdwijnen / doodgaan. Er zijn klaarblijkelijk mensen genoeg die katten zonder of met verloren thuis een thuis geven. En dan komt Staat, andermans afgepakt geld om veearts facturen te betalen voor "prestaties" die compleet onnodig waren.
En dat schijnt zo een beetje hét kenmerk van Staat te zijn: compleet onnodige zaken doen. Nog verder zelfs: ze berokkenen netto nadeel in de plaats. Op alle vlakken van hun "beheer".

De schoofzak 20 december 2015 08:41

Ik denk inderdaad dat wildbeheer nodig is.

En nu ge het zegt, ik heb dat inderdaad nog nooit gezien, zo'n hele rij jagers die daar heel de tijd stonden te bleiten omdat ze het niet graad deden ...

allez, steld'u voor zeg: een politieker die in 't parlement zit te janken omdat hij niet graag wetten stemt; of een redder in een zwembad die misnoegd is omdat hij niet graag zwemt ...

.

Zeus 20 december 2015 09:54

Ga eens mee op jacht, zou ik zeggen. Weinig mensen die zoveel kennis van - en respect voor de natuur hebben als jagers.

En wij staan nu eenmaal bovenaan de voedselketen, of de geitenwollensokken dat nu leuk vinden of niet.

Mambo 20 december 2015 13:29

Wildbeheer door jacht is nodig?

Alsof de duiven onze ogen uitpikken.

Er is hier amper wild. Op een verdwaalde haas na.

Dikke larie.

Erw 20 december 2015 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7933317)
Ik denk inderdaad dat wildbeheer nodig is.

En nu ge het zegt, ik heb dat inderdaad nog nooit gezien, zo'n hele rij jagers die daar heel de tijd stonden te bleiten omdat ze het niet graad deden ...

allez, steld'u voor zeg: een politieker die in 't parlement zit te janken omdat hij niet graag wetten stemt; of een redder in een zwembad die misnoegd is omdat hij niet graag zwemt ...

.

Een herhaling dat u denkt dat wildbeheer nodig is, is geen argument.
En nu u het zegt, mensen die prestaties leveren lachen er niet bij, prestaties vereisen inzet, terwijl lachen meer iets is voor tooghangen in cafés, en andere nulprestaties.

Allez, stel u voor zeg, een politieker die niet graag zijn zakken en die van zijn meelopende vrindjes met andermans geld vult, of een redder die al lachende beademing toepast op een verzopene.

Erw 20 december 2015 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7933342)
Ga eens mee op jacht, zou ik zeggen. Weinig mensen die zoveel kennis van - en respect voor de natuur hebben als jagers.

En wij staan nu eenmaal bovenaan de voedselketen, of de geitenwollensokken dat nu leuk vinden of niet.

Dit gaat niet over jagers maar over "jagers". Nepfiguren met nepbezigheden met nepexcuses.
Uw top van de voedselketen kan ook zonder vlees. Uw 'nu eenmaal' is niet eenmaal.

Erw 20 december 2015 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7933505)
Wildbeheer door jacht is nodig?

Alsof de duiven onze ogen uitpikken.

Er is hier amper wild. Op een verdwaalde haas na.

Dikke larie.

Zoals ik net schetste: nepexcuses.
Net zoals de regimefiguren ook gebruiken om hun de facto diefstal wat weg te moffelen.

Zeus 20 december 2015 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 7933580)
Dit gaat niet over jagers maar over "jagers"

??

Even voor de duidelijkheid: iemand die, pakweg, een fazant schiet en hem later verorbert, is dat een jager of een "jager"?

de vuile muilekoek 20 december 2015 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7933342)

Respect ? wat ik zag was helemaal geen respect , integendeel stampen tot de dood voor het plezier op een half suf dier :roll: :roll:

De schoofzak 20 december 2015 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7933596)
??

Even voor de duidelijkheid: iemand die, pakweg, een fazant schiet en hem later verorbert, is dat een jager of een "jager"?

Ik denk dat dat er aan ligt of het een fazant is, of een "fazant".
Maar 't kan ook zijn dat het ligt aan veroberen of "verorberen".

Maar zeker weten doe ik het niet. En "zeker weten" ook al niet.

.

DewareJakob 20 december 2015 16:37

Jagen toelaten bij wild dat eerst ook verdoofd wordt en dan pas mag men schieten. Cfr: onverdoofd slachten is ook niet ok...:snipersm:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be