Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   louche telefoontjes (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226788)

Guinevere 13 december 2015 11:44

louche telefoontjes

Zo werd ik afgelopen week prive gebeld door een private firma. "Mevrouw, we komen gratis (en vrijblijvend?) de kwaliteit van uw leidingwater controleren. Of het (echt?) geschikt is als drinkwater."
Ze was heel vriendelijk maar ik vroeg me toch af waarom ze dat zouden willen doen. "Naambekendheid".
Ik vond dat maar "Wtf?"
Toen vroeg ik of ze voor de watermaatschappij of overheid werkte. "Neen". Nou, dan komen jullie er bij mij niet in. Plots werd ze heel boos en opdringerig... Ikke weer "Wtf?". Ik moest haar uitleggen wat privacy en louche telefoontjes van privé nummers waren. Ze begon af te sluiten " laat maar mevrouw..." en hangde woedend op.

Onbegrijpelijk? Ik bepaal zelf toch wel wie er hier over de vloer komt en laat niet zomaar wildvreemden binnen.

Gamla 13 december 2015 11:47

Jij zegt nogal vaak wtf niet?
Wat zeggen je ouders daarvan?

Eduard Khil 13 december 2015 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7928338)
Jij zegt nogal vaak wtf niet?
Wat zeggen je ouders daarvan?

en wat denken Allah en de profeet daarvan?

De schoofzak 13 december 2015 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7928335)
Zo werd ik afgelopen week prive gebeld door een private firma. "Mevrouw, we komen gratis (en vrijblijvend?) de kwaliteit van uw leidingwater controleren. Of het (echt?) geschikt is als drinkwater."
Ze was heel vriendelijk maar ik vroeg me toch af waarom ze dat zouden willen doen. "Naambekendheid".
Ik vond dat maar "Wtf?"
Toen vroeg ik of ze voor de watermaatschappij of overheid werkte. "Neen". Nou, dan komen jullie er bij mij niet in. Plots werd ze heel boos en opdringerig... Ikke weer "Wtf?". Ik moest haar uitleggen wat privacy en louche telefoontjes van privé nummers waren. Ze begon af te sluiten " laat maar mevrouw..." en hangde woedend op.

Onbegrijpelijk? Ik bepaal zelf toch wel wie er hier over de vloer komt en laat niet zomaar wildvreemden binnen.

Spijtig dat ze mij zo niet bellen.
Ik zou wel degelijk een afspraak maken.
Maar ook de flikken inlichten om zeker te zijn dat het geen criminele oplichters zijn.
En als het alleen maar economische oplichters zijn, dan nog zullen ze op de dag van de afspraak niet binnen gelaten worden, maar wel veel tijd verliezen.

Ik heb zo ook drie weken terug ongeveer, meerdere telefoontjes lang laten duren om ferm met de teelballen te spelen van zogezegd microsoft die mij wou helpen problemen op te lossen met de internetverbinding.

Godvernondemiljaardedju the modderfokkers klootzakken.

.

Universalia 13 december 2015 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7928356)
Spijtig dat ze mij zo niet bellen.
Ik zou wel degelijk een afspraak maken.
Maar ook de flikken inlichten om zeker te zijn dat het geen criminele oplichters zijn.
En als het alleen maar economische oplichters zijn, dan nog zullen ze op de dag van de afspraak niet binnen gelaten worden, maar wel veel tijd verliezen.

Ik heb zo ook drie weken terug ongeveer, meerdere telefoontjes lang laten duren om ferm met de teelballen te spelen van zogezegd microsoft die mij wou helpen problemen op te lossen met de internetverbinding.

Godvernondemiljaardedju the modderfokkers klootzakken.

.

Goed dat u dat gedaan hebt want dat is al een tijdje aan de gang dat er duistere figuren in naam van MicroSoft telefoontjes plegen met de boodschap dat men u wil helpen.

MicroSoft zelf zal NOOIT iemand opbellen.

Hier kan u er ook wat over nalezen, telefoontjes

419Scam

:cheer:

SDX 13 december 2015 12:50

Citaat:

Ik vond dat maar "Wtf?"

Ophangen

Stormram 13 december 2015 13:35

Ach, elke week krijg ik zulke telefoontjes. Toegegeven, ze worden steeds professioneler in hun slinkse en opdringerige methoden.

Vorige week had ik nog zo iemand zogezegd in opdracht van Belfius. Ze wisten alles van me, inclusief geboortedatum, beroep, enz..
Omdat ik het zaakje niet vertrouwde, heb ik meteen Belfius ook maar ingelicht. Daar wisten ze natuurlijk van toeten noch blazen.

En het zijn altijd privénummers.

Regelmatig hangen er ook "Engelstaligen" aan de telefoon, meestal zijn ze zogezegd van Microsoft en spreken ze met een vuil Indisch of Pakistaans accent. Meteen vragen ze om je inloggegevens e.d.m. Allemaal binnen de minuut. Ballen Gérard ...
Ook krijg ik telefoontjes van zogezegde Green Card Loterijen om in Amerika te werken. Daarvoor willen ze dan je VISA-gegevens :lol:

Eerst speel ik wat met hun kloten en dan geef ik ze een scheldtirade waarover ik op dat moment dan al wat heb kunnen nadenken. Heerlijk.

Henri1 13 december 2015 13:37

Ik hang hier gewoon op.

Zo was er een periode dat ze belden om zogezegd een virus van je PC te verwijderen.

Noemde de dame na 5 telefoontjes "PUMKIN".
Nadien heeft ze niet meer teruggebeld.

Gamla 13 december 2015 13:52

Dubbel of zo. Verdomme, wod is dad ier zeg.

The Paulus Experience 13 december 2015 13:56

Als ik een louche telefoon krijg geef ik die onmiddellijk terug.

Aan de andere kant, louche oproepen neem ik gewoon niet aan.

SDX 13 december 2015 14:11

Wat vreemd.
Ik krijg nu eens nooit van dat soort telefoontjes. 😕

Mailtjes wel, maar ook dat is sterk verminderd.

't Enige rare dat ik in mijn buurt heb meegemaakt waren negers en moros die in huisvuilcontainers kropen.

1X heb ik 't deksel dichtgekwakt, die was er rap terug uit.

En aan de 2 moros vroeg ik waar ze mee bezig waren en of dat hun cultuur was ginderachter, en daarna heb ik security gebeld want ze bevonden zich op 'n afgesloten terrein (gated community).

Libro 13 december 2015 15:36

Het meest effectieve antwoord is: "Mevrouw, ik ben platzak." Telefoontje is meteen gedaan en ze bellen nooit meer terug.

Stormram 13 december 2015 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7928492)
Wat vreemd.

't Enige rare dat ik in mijn buurt heb meegemaakt waren negers en moros die in huisvuilcontainers kropen.

En aan de 2 moros vroeg ik waar ze mee bezig waren en of dat hun cultuur was ginderachter, en daarna heb ik security gebeld want ze bevonden zich op 'n afgesloten terrein (gated community).

Volgens mij was het bij Guinevere toch de Staatsveiligheid gewoon, die eens kwam kijken hoe ver het al stond met haar bommengordeltje :lol:

Marie van de koster 13 december 2015 17:28

Citaat:

Ik vond dat maar "Wtf?"

Ze hangde op? Hing ze niet op? :?

Marie van de koster 13 december 2015 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7928492)
Wat vreemd.

Waarom kruipen die in huisvuilcontainers? Wat is daar nu plezant aan?

Bobke 13 december 2015 17:41

Citaat:

Ik vond dat maar "Wtf?"

Goed gedaan.

Another Jack 13 december 2015 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7928640)
Waarom kruipen die in huisvuilcontainers? Wat is daar nu plezant aan?

Dat is bijzaak...
Het ging er gewoon om dat mevrouw graag nog eens specifieerde dat zij in een gated community woonde...

Wapper 13 december 2015 20:35

Bij ons ligt het "Tegenscript" steeds klaar bij de telefoon.
Altijd lacheueue :lol:

klik voor grotere afbeelding:

The Paulus Experience 13 december 2015 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7928894)
Bij ons ligt het "Tegenscript" steeds klaar bij de telefoon.
Altijd lacheueue :lol:

klik voor grotere afbeelding:

kennen ze al hoor.

Opgelet; ze denken dat door hierop in te spelen het ijs gebroken wordt.

koe de poing 13 december 2015 22:29

Verdorie, nu dacht ik echt dat Guinevere was opgebeld door Demper.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be