Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brusselse bevolking stijgt ondanks stadsvlucht naar Vlaams- en Waals-Brabant (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226866)

Universalia 15 december 2015 21:22

Brusselse bevolking stijgt ondanks stadsvlucht naar Vlaams- en Waals-Brabant

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest heeft nog nooit zoveel inwoners geteld, ondanks het feit dat steeds meer mensen het gewest verlaten om, voornamelijk, in Waals- en Vlaams-Brabant te gaan wonen. Hoofdoorzaak van de bevolkingsgroei is de toevloed van buitenlandse inwijkelingen. Dat blijkt uit de laatste cijfers van het Brussels Instituut voor Statistiek en Analyse.
Brussel is verloren, een pest zeg maar met dank (<- door Sarcasmus) aan zij die het allemaal zover hebben laten komen. 8O

Misschien moeten we Brussel maar geen hoofdstad van Europa meer laten zijn, het uitnodigende karakter een beetje de kop indrukken misschien? Zou het er dan allemaal 'beter' op worden of is dat gewoon onmogelijk geworden?

Brussel en de Europese Unie

Patrick M. 15 december 2015 21:25

Binnenkort is héél Brussel een zone waar de politie niet meer durft te komen.

Zipper 15 december 2015 21:38

Brussel is voor 2/3 een vuilbak, en het ander derde zijn francofiele bekakte, dure elite gemeenten �* la Ixelles, Watermaal-Boitsfort, Uccle, Etterbeek en Ouderghem.
In de volkse gemeenten (Anderlecht, Molenbeek, Vorst........enz) is het "verrijking" troef.

Zeus 15 december 2015 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7931341)
Brussel is voor 2/3 een vuilbak, en het ander derde zijn francofiele bekakte, dure elite gemeenten �* la Ixelles, Watermaal-Boitsfort, Uccle, Etterbeek en Ouderghem.
In de volkse gemeenten (Anderlecht, Molenbeek, Vorst........enz) is het "verrijking" troef.

Dat is niet anders in andere 'grootsteden'.

Zipper 15 december 2015 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7931423)

dus niks om zich druk over te maken ??

Bobke 15 december 2015 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7931423)

En zijn ze daar wel gelukkig mee?

Stormram 15 december 2015 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7931435)
En zijn ze daar wel gelukkig mee?

Alsof "ze" nog één moer aan te geven hebben of ze "al dan niet ergens gelukkig mee zijn" ...

Het is buigen of barsten, pardon, letterlijk ontploffen. Dat komt ervan als je chantagedeals afsluit met sektariërs en ander niet nader omschreven crapule.

Neem Papi Moureaux als schoolvoorbeeld, of zotte heks Laurette. Grote pasja spelen in Brusselabad tijdens de week en dan vaandelvluchten naar hun dikke villa in Waals-Brabant pedant le weekend. Echte helden zijn het, dat cultuurmarxistisch Gutmenschen-maffiagespuis.

Stormram 16 december 2015 00:04

Geldt evengoed voor "Vlaamse" politici ... Ze komen aanspoelen uit West-Vlaanderen (Hassan Bonte), het Waasland (bruinwerker Smet) of Limburg (Guy-Guy Vanhengel) en helpen mee de laatste Vlamingen in Brussel kapotmaken alsof ze zelf cent pour cent Bruxellois zijn ... De smerige schoften, godverdomme.

Drukazz 16 december 2015 01:54

Wat ik niet begrijp is dat NVA en VB zich blijven vastklampen aan Brussel. Als Vlaming kan je je daar toch nooit thuisvoelen? Vlaams hoor je er amper, sale flamand is het populairste scheldwoord; armoede, illegaliteit en criminelen troef in Brussel.

Kortom, Brussel is zowat alles wat Vlaanderen niet moet zijn. Geen eurocent Vlaams geld nog aan die bende geven. Ook niet aan andere bodemloze putten als Wallonië en Griekenland.

Bad Attila 16 december 2015 07:11

O, een zoveelste Brussel-bashing topic!

Spannend!

Bobke 16 december 2015 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7931517)
O, een zoveelste Brussel-bashing topic!

Spannend!

De zoveelste vinger op de wonde.
Vervelend.

Bad Attila 16 december 2015 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7931522)
De zoveelste vinger op de wonde.
Vervelend.

Een vlieg is vervelend.

Dit is spannend! Hoe lang voor het Brussel-bashen vervangen wordt door het Moslim- en Franstalig-bashen, dat is de belangrijkste vraag!

Don Quichote 16 december 2015 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7931528)
Hoe lang voor het Brussel-bashen vervangen wordt door het Moslim- en Franstalig-bashen, dat is de belangrijkste vraag!

Brussel bestaat dan ook uit voornamelijk franstaligen en moslims.

De moslims zorgen voor een sociale tijdbom.
Wellicht vroeg of laat ook voor echte bommen.

Op bestuurlijk vlak is Brussel een gedrocht.

Ik wil er niet wonen, en als ik er niet moet zijn krijg je mij er met geen stokken naartoe.

Bad Attila 16 december 2015 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 7931560)

Ik wil er niet wonen, en als ik er niet moet zijn krijg je mij er met geen stokken naartoe.

Erg, hé?

Skobelev 16 december 2015 09:02

Citaat:

Inderdaad, met een grote boog, zeg maar de ring, rond rijden is de boodschap. Een muur rond is de enige oplossing.

TheFourHorsemen 16 december 2015 09:02

Deze ochtend hoorde ik weer dat er te weinig plaatsen zouden zijn in het Nederlandstalig onderwijs in Brussel.

Vlaanderen zou zijn plicht moeten vervullen en volop investeren in Nederlandstalig onderwijs in Brussel.

Universalia 16 december 2015 09:04

Citaat:

In Antwerpen is het er al niet veel beter op geworden.

Tijdje geleden liep ik daar nog eens aan de kanten van de Meir en het liep er ,letterlijk en figuurlijk, zwart van het volk. Van de vroegere 'leuke' winkelstraat is weinig of niets overgebleven.

Als men uiteindelijk geen orde op zaken gaat stellen, gaat dat verschrikkelijk fout aflopen. Ik hoop van niet maar zoals het nu staat ... :roll:

Maar ja het is algemeen geweten dat de meeste Politici daar aan verdienen.

Tot men ze uiteindelijk ook van hun 'troon' gaat stoten ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be