![]() |
Waarom zijn zoveel mensen gefrustreerd en afgunstig?
Om maar 2 eigenschappen op te noemen? Hoe komt dat? Is het eigen aan de mens of is het door omstandigheden?
|
Het is een reactie eigen aan de mens als 'logisch' gevolg op omstandigheden.
|
Omdat ze niet weten wie ze zijn en in niks meer geloven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Twee redenen (en daar ben ik vast van overtuigd): de prestatie- én de consumptiemaatschappij.
Door de prestatiedrang en de verplichting die veel mensen voelen om te presteren komen er natuurlijk veel frustraties. Verder worden mensen constant bestookt met reclame met als doel hen te doen consumeren. Je mag de impact van die reclame op veel mensen niet onderschatten: ze moeten bijvoorbeeld alle nieuwste snufjes hebben en als er iemand anders iets nieuwers/duurder heeft dan volgt er al snel afgunst. |
Citaat:
Ik vind die ook niet tof hoor, was vrij sarcastisch die opmerking. |
Citaat:
Inderdaad, het heeft gewoonweg niks met geloof te maken. De meest gefrustreerde mensen zijn dikwijls gelovigen, of het nu moslims of christenen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is daar geen afgunst en frustratie want iedereen krijgt wat hij nodig heeft. Wie meer luxe wil mag werken, maar niemand komt iets te kort. |
Door de maatschappij, overvolle steden, economische malaise, discriminatie en onrecht waarin ze leven. Daarin is de druk groot, je moet van alles en nog wat, want anders tel je niet mee. Dat heeft zo zijn uitwerking op de gemoedstoestand van menig burger. En het prachtige weer in België draagt zijn steentje bij. ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mijn pa ben je beter af dat ze op u jaloers zijn dan dat ze medelijden met u hebben....en gelijk heeft hij.
|
Omdat volgens de opinie de werknemers van de NMBS het goed hebben en de rest van de werkende bevolking precies niet.
|
Citaat:
|
Goede vraag. Waarom?
Alsof iedereen in een psychose is geslaan. |
Citaat:
|
Het gevaar zit hem in het ZWIJGEN & OPKROPPEN ... van gevoelens en gedachten ... :roll:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be