![]() |
Knielen
1 Bijlage(n)
De moslims buigen, of hoe noemt ge dat.
De kaloten gingen vroeger op hun knieën op een stoel zitten. Maar die laatsten doen dat niet meer. Dat viel me toch erg op, bij het bekijken van televisiebeelden over kerstvieringen. Dan is mijn vraag: heeft god dat niet meer graag misschien ? En vroeger, toen hij dat eventueel wel graag had, was het dan de onderwerping die dat knielen symboliseerde, dat het hem deed ? Of was het gewoon de pijn aan de menselijke knie, die het religieuze voordeel opleverde ? |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Pijn aan de knieën?
Na al die jaren nog geen last van gehad. |
Citaat:
|
ON Topic: Simpel , ga niet meer naar een kerk !!!!
Citaat:
Banken kosten je geld , en nadien pikken ze ook uw stoel in :oops: |
Citaat:
Me hun lot aantrekken, als ik van mening ben dat ze opgelicht worden ? Zonder me verder te moeien, nota bene, want is stel maar vragen. . |
Na Vaticaan II mag alles en moet niks.
|
In andere landen (Oostenrijk bijvoorbeeld) wordt er wel nog geknield tijdens de eucharistieviering. Misschien niet in de grote steden, maar in de kleinere bergdorpen wel nog.
|
Citaat:
Een club die mij niet interesseert , ga ik niet (meer) binnen !! Komen er leden van naar mij om mij (terug) lid te maken , zal ik hen duidelijk zeggen , waarom wel , of waarom niet !! Niemand moet mij volgen , ik ben ik !! :) |
De Heer vraagt niet zoveel, maar ik merk wel op dat een beetje nederigheid gepast is.
God is bij de zoekenden, niet bij zij die claimen Het gevonden te hebben. Als ge Het vindt, verschuift dat zich gewoon verder en zo komt de lat altijd hoger. Leest, ik heb geopenbaard. |
Ik buig of kniel slechts als ik iets heb laten vallen.
|
Citaat:
Wie beweert dat ? En op grond van wat ? Enne, wat is het nu: hij vraagt niet veel, maar hij vraagt blijkbaar wel dat sommige kaloten zich moeten moeien met niet-kaloten als die laatste een abortus wensen. Of euthanasie. Want die kaloten proberen dat af te dwingen via wetgeving. Als de heer dat vraagt, dan vraagt hij toch wel redelijk veel. . |
Steekt uw oor eens uit.
En wat zegt Hem schoof? |
Citaat:
|
Citaat:
And it will be a yes or a no. No maybe. If yes I will get anything I want... In the most bedazzeld ways. Why does He hate me? |
Citaat:
De essentie van de praxis is totale onderwerping en overgave aan het opperwezen. Het buigen en knielen symboliseren deze onderwerping. |
Citaat:
Maar heeft god sedert een tiental jaren nu niet meer zo graag dat de kaloten op hun knieën gaan ? Want ze doen dat niet meer ! . |
Citaat:
Nee, God heeft zijn gedacht verandert over de hele vorm van de eredienst. Tradities zijn nergens goed voor. God houdt nu van moderne dingen, zoals de Novus Ordo kerken en diensten. |
Citaat:
Ja lap: weer een vraag: mogen de kaloten enkel de missionaris-houding ? . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be