![]() |
Mag de premier een Waal zijn?
Voor mij part komt hij uit Elsenborn, maar mits de Belgen niet langer unitair kunnen stemmen, zal de premier wellicht altijd een Vlaming of een Waal zijn.
Voor de flaminganten die vinden dat er geen Belgische premier mag zijn tout court: dat kan allemaal wel zijn, maar op dit moment is er een Belgische premier en ik vraag of die ook Waals mag zijn. |
We hébben al een Waalse premier.
|
Ik denk niet dat DiRupo, na de jaren achter de schermen aan de touwtjes te trekken nog veel zin heeft om die macht in te ruilen voor een openlijke spotplaats.
En als het aan mij ligt, is de Europese voorzitter onze premier. |
Waarom zou de federale premier geen waal mogen zijn? Indien hij effectief het meeste stemmen heeft gehaald.
Vraag is, WORDT diegene die de meeste stemmen haalt ooit premier in dit land? |
Citaat:
|
Een Waals politcus, die niet eens bekwaam genoeg is om zich uit te drukken in de taal van de grootste bevolkingsgroep, kan uiteraard nooit premier worden.
Een minimum aan fatsoen is vereist, zelfs van een Waal. Bovendien is de PS in absloute stemmen NIET de grootste partij van België. Zij is dat enkel in Wallonië, en zoals u weet, vormen de Walen een minderheid van de 'Belgische' bevolking. Vlaanderen stemt rechts en zal nooit een linkse franskiljone premier aanvaarden. |
Een eerlijke hardwerkende Waal mag premier worden. Alleen, waar vinden we die ?
:-o |
De Vlamingen zullen nooit aannemen dat een Waal Premier wordt voor de eenvoudige reden dat hij Waal en niet Vlaming zou zijn.
|
De Vlaamse leeuw lijkt wel een kontafdruk van een oud wijf op een volgezeikt stuk WC-papier.
|
ik zie de relevantie niet van "de baas zijn" en "de premier leveren". de vlamingen leveren bijna altijd de premier maar ze zijn nog nooit de baas geweest
|
Mag de Premier een waal zijn, ... ?
Wel we hebben nu een vlaamse marionet die doet wat de waal op de achtergrond zegt, dus eigenlijk hebbde al ne waalse premier. Mag de echte premier een waal zijn, ... Als hij perfect nederlands spreekt, misschien ja, ... Maar niet van da Di-Rupo nederlands natuurlijk want dat slaat nergens op ! Laat ons stellen dat de premier een onbesproken perfect tweetalig persoon moet zijn. Dus gasten wiens naam gevallen is in milleubox, smeerpijp, helicopter en pedodosiers kunnen we missen als kiespijn, zelfs als ze perfect tweetalig zijn. |
Citaat:
|
Waarom ons druk maken over wie premier wordt ? De premier is toch een papieren figuur die voor alles toch eerst bij de PS te rade moet gaan of het mag of niet.
Verhofstadt is nu toch ook het schoothondje van Elio. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:thumbsup: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be