Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wokrestaurant in Bree is dekmantel voor grootschalige drugshandel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227186)

Universalia 27 december 2015 08:48

Wokrestaurant in Bree is dekmantel voor grootschalige drugshandel

Bron

Detail tekst:

Citaat:

De zaakvoerder van een tot voor kort goeddraaiend wokrestaurant in Bree moet mogelijk vijf jaar de cel in en een boete van 24.000 euro betalen omdat hij het restaurant als dekmantel voor grootschalige drugshandel gebruikte.
En we denken dat dit de enige is? Laat mij daar eens goed met lachen :rofl:

Nachtwinkels, pita tenten, shoarma tenten, bepaalde vzw's en andere strategische opgezette verzamelplaatsen voor wie weet wat dan ook ... ellenlange lijst zeg maar :roll:

pajoske 27 december 2015 09:26

En zoals steeds hier in de grensstreek zijn er Nederlanders betrokken bij drugsgerelateerde criminele feiten.

Citaat:

Tegen de Nederlander uit Weert, die de restauranteigenaar op grote schaal cocaïne leverde, vorderde de procureur een gevangenisstraf van zes jaar en een boete van 24.000 euro.

Universalia 27 december 2015 10:45

Deze zaken blijken niet in het binnenland gelegen te zijn, te merken aan de verplaatsing. :roll:

fred vanhove 27 december 2015 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7940262)
Bron

Detail tekst:

Nachtwinkels, pita tenten, shoarma tenten, bepaalde vzw's en andere strategische opgezette verzamelplaatsen voor wie weet wat dan ook ... ellenlange lijst zeg maar :roll:

Het is waar heb het al met mijn eigen ogen gezien.....ze verkopen daar dodelijk zwaar spul zoals Vodka ....Whisky .....tot zelfs jenever en Cognac (1 fles daarvan en ge overleeft het niet).....en naar het schijnt hier en daar ook wel wat minder sterk spul zoals wiet en hasj:-)

Henri1 27 december 2015 11:57

Citaat:

Bron

Detail tekst:

Allemaal de schuld van de Witte Kassa denk ik dan.

Knuppel 27 december 2015 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7940289)
En zoals steeds hier in de grensstreek zijn er Nederlanders betrokken bij drugsgerelateerde criminele feiten.

Limburgers van over de Limburgse grens.
Soort zoekt soort.

Knuppel 27 december 2015 23:58

Citaat:

Bron

Detail tekst:

Bree is dus Beringen-mijn, Heusden-Zolder en Genk aan het inhalen.

Waar is de tijd dat ik daar op vakantie ging bij mijn grootouders.....

Charlie don't Surf 28 december 2015 10:02

... je vergeet de Aldi ...

Duitse politie vindt cocaïne bij de Aldi

Link

Another Jack 28 december 2015 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7941124)
Bree is dus Beringen-mijn, Heusden-Zolder en Genk aan het inhalen.

Waar is de tijd dat ik daar op vakantie ging bij mijn grootouders.....

Bespaar ons uw kleffe familieverhalen.

Bad Tölz 30 december 2015 17:11

Gewoon drugs legaliseren en belastinginkomsten op productie en distributie aanwenden voor o.a. de verslaafdenzorg.

Zelfs bij het WHO zijn ze van mening dat een repressief drugsbeleid gedoemd is om te falen, het criminele circuit in stand houdt en de zwaksten in de samenleving hun positie er absoluut niet door verbetert.

https://www.unodc.org/documents/unga...report_web.pdf

fred vanhove 30 december 2015 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz (Bericht 7944219)
Gewoon drugs legaliseren en belastinginkomsten op productie en distributie aanwenden voor o.a. de verslaafdenzorg.

Zelfs bij het WHO zijn ze van mening dat een repressief drugsbeleid gedoemd is om te falen, het criminele circuit in stand houdt en de zwaksten in de samenleving hun positie er absoluut niet door verbetert.

https://www.unodc.org/documents/unga...report_web.pdf

Cannabis sowieso legaliseren.....over legalisering van harddrugs ben ik de mening toegedaan ze te decriminaliseren.

Gipsy 30 december 2015 18:09

Citaat:

Bron

Detail tekst:

Reden te meer dat er hard moet worden opgetreden. Wie is "we" trouwens die denken dat dit een alleenstaand geval is? Drugs zal nooit uitgeroeid worden, dat is nog geen reden om het uit het strafrecht te halen.

fred vanhove 30 december 2015 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7944269)
Reden te meer dat er hard moet worden opgetreden. Wie is "we" trouwens die denken dat dit een alleenstaand geval is? Drugs zal nooit uitgeroeid worden, dat is nog geen reden om het uit het strafrecht te halen.

Om welke reden moet je ze dan wel in het strafrecht houden ?? Voor de leuke foto's in de gazetten of zo ?? Of voor advocaten wat te laten verdienen ?? Wat gezelschap in de bajes ?? Wat overwerk voor de rechtbanken en politie ??

Gamla 30 december 2015 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7944237)
Cannabis sowieso legaliseren.....over legalisering van harddrugs ben ik de mening toegedaan ze te decriminaliseren.

Fred, dit slaat toch nergens op. Je bent helemaal niks toegedaan.
Zeg klaar en duidelijk wat je er van vindt.

fred vanhove 30 december 2015 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7944277)
Fred, dit slaat toch nergens op. Je bent helemaal niks toegedaan.
Zeg klaar en duidelijk wat je er van vindt.

Ik vind dat drugs geen zaak is voor justitie....maar wel een zaak van volksgezondheid.
Tot een paar decennia geleden was dat trouwens het geval......Stel je voor dat mensen die vandaag de dag een doos codeïne pillen benzodiazepinen of antidepressiva gaan halen bij hun apotheek daar volgende week zouden worden voor gestraft ??

Gipsy 30 december 2015 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7944272)
Om welke reden moet je ze dan wel in het strafrecht houden ?? Voor de leuke foto's in de gazetten of zo ?? Of voor advocaten wat te laten verdienen ?? Wat gezelschap in de bajes ?? Wat overwerk voor de rechtbanken en politie ??

Nee om te vermijden dat jonge levens door drugs verwoest worden. Het is een utopie dat men het kan uitroeien dat wil niet zeggen dat het moet toegelaten worden. Het is niet omdat er veel zijn die drugs gebruiken dat het OK is. Het is niet omdat erop hoge schaal incest wordt bedreven dat men het uit het strafrecht moet halen.

Bobke 30 december 2015 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7944282)
Ik vind dat drugs geen zaak is voor justitie....maar wel een zaak van volksgezondheid.
Tot een paar decennia geleden was dat trouwens het geval......Stel je voor dat mensen die vandaag de dag een doos codeïne pillen benzodiazepinen of antidepressiva gaan halen bij hun apotheek daar volgende week zouden worden voor gestraft ??

En als ze dezelfde pillen bij een straatdealerke gaan kopen?

fred vanhove 31 december 2015 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7944285)
Nee [b]om te vermijden dat jonge levens door drugs [/B]verwoest worden. Het is een utopie dat men het kan uitroeien dat wil niet zeggen dat het moet toegelaten worden. Het is niet omdat er veel zijn die drugs gebruiken dat het OK is. Het is niet omdat erop hoge schaal incest wordt bedreven dat men het uit het strafrecht moet halen.

Jonge levens worden ook nu door drugs verwoest (er gaat geen week voorbij of ergens wordt een ton cocaïne gevonden).Dus wie wil gebruiken gebruikt.Door de rotzooi die erin wordt gedraaid gezien alles in handen is van criminelen worden de meeste levens verwoest.Daar zou juist een decriminalisering verandering in brengen.Drugs uit de criminaliteit halen waar ze niet thuishoren.Dit wil niet zeggen dat je ze overal maar vrij zou kunnen krijgen integendeel.Echter je zou zicht krijgen op de feiten en het gebruik....je kan reguleren en observeren. Alle energie werk tijd en geld die nu in gerecht en justitie wordt gepompt ter bestrijding van een sinds jaar en dag verloren oorlog zou dan kunnen worden gebruikt voor volksgezondheid preventie regulering ontrading enz.....
In landen waar dit al gebeurde zijn de resultaten heel positief en er worden in geen geval mer drugs gebruikt integendeel.
En die vergelijking met incest begrijp ik niet goed ?? Drugs is en blijven nog altijd een product en zijn geen criminele handeling op zich....net als medicijnen dat bijvoorbeeld zijn....of anders dan moet je heel zeker ook Alcohol en tabak in het strafrecht steken.Er zijn wel heel wat andere gevaarlijke chemische producten die terecht niet als een crimineel feit worden aanzien.

fred vanhove 31 december 2015 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7944333)
En als ze dezelfde pillen bij een straatdealerke gaan kopen?

Waar zou jij je prozac of valium kopen als je een voorschrift krijgt van uw arts ? Op de hoek van de straat bij een dealer of op de andere hoek bij de apotheek ? Ik weet alleszins wel waar ik zou kopen.
Ik wil daarmee zeker niet zeggen dat de zwarte markt helemaal zou verdwijnen.Er is een illegale markt voor en van alles en nog wat.Echter ben ik zeker dat 99 % van de mensen hun kalmeerpillen nu koopt bij de apotheker.....
Maak je kalmeerpillen illegaal steek ze in het strafrecht en 100 % van de mensen zal zijn pillen inderdaad kopen bij een straatdealerke met alle gevolgen vandien.

Bobke 31 december 2015 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7944766)
Waar zou jij je prozac of valium kopen als je een voorschrift krijgt van uw arts ? Op de hoek van de straat bij een dealer of op de andere hoek bij de apotheek ? Ik weet alleszins wel waar ik zou kopen.
Ik wil daarmee zeker niet zeggen dat de zwarte markt helemaal zou verdwijnen.Er is een illegale markt voor en van alles en nog wat.Echter ben ik zeker dat 99 % van de mensen hun kalmeerpillen nu koopt bij de apotheker.....
Maak je kalmeerpillen illegaal steek ze in het strafrecht en 100 % van de mensen zal zijn pillen inderdaad kopen bij een straatdealerke met alle gevolgen vandien.

Met een voorschrift van uw arts kunt alle drugs kopen bij de aphotheek.
Wat is het probleem?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be