![]() |
Euthanasie: Moeten we de de filosofische strekking niet bannen uit de ziekenhuizen?
Men blijft toch maar proberen. Nu vindt De Kesel dat katholieke ziekenhuizen het recht moeten hebben om euthanasie te weigeren.
Dit nadat er verschillende ziekenhuizen samengesmolten zijn en er nogal veel gebieden zijn waar enkel nog de katholieke ziekenhuizen overblijven. Toegang tot een ziekenhuis met de daarbij horende diensten beschouw ik in onze maatschappij achter als een basisrecht en dus hebben de katholieke ziekenhuizen gewoon niet het recht deze dienst te ontzeggen aan de burger. Misschien moeten we komaf maken met deze pogingen en de filosofische strekking gewoon bannen uit eender welk ziekenhuis. Dit zal ons meer zekerheid bieden voor de toekomst en zeg nu zelf, wat heeft de filosofische strekking te maken met het bieden van medische diensten? |
Citaat:
|
Citaat:
Vrijheid van organisatie, beste, is een grondwettelijk recht. |
Citaat:
Want scholen, ziekenzorg, bejaardentehuizen voor armen etc is meestal opgericht door gelovigen. |
Citaat:
|
Citaat:
Alle ziekenhuizen (van welke strekking dan ook) dienen zich aan de Wet te houden, en dat betekent toegang bieden tot zowel abortus als euthanasie. |
Welke stre(e)k(en) zijn dat dan wel?
België is ocharmkes 'n scheet groot. |
Citaat:
Elke arts heeft 't recht dit te weigeren. De mogelijkheid is er, wettelijk vastgelegd, maar er is geen wet die iemand kan verplichten dit uit te voeren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoelde in welke streek er haast geen keuzevrijheid meer was. |
Citaat:
Lijkt me vanzelfsprekend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be