![]() |
Besparingstips
Post hier al je tips om geld uit te sparen!
Ik heb alvast 1 tip die je toch een aardige duit kan opleveren. De meeste mensen zijn aangesloten bij een ziekenfonds zoals CM, Liberale mutualiteit, Bond Moyson, Neutraal Ziekenfonds. Er zijn nog andere mutualiteiten. Je betaalt daar jaarlijks lidgeld. Wat velen niet weten is dat dit lidgeld eigenlijk voor de aanvullende dienstverlening zoals tussenkomst bij aanschaf nieuwe bril, sportkampen,... is. Als je daar allemaal geen gebruik van maakt, kan je evengoed naar de Hulpkas voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering overstappen. Ze neemt alle prestaties op zich inzake de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, net zoals de ziekenfondsen, maar onder een publiek statuut:
Hun dienstverlening is naar het schijnt heel erg goed. Het aantal kantoren is weliswaar beperkt maar je kan je getuigschriften voor geneeskundige verstrekkingen gewoon opsturen in een voorgefrankeerde omslagen die zij jou bezorgen bij toetreding. Nieuwe omslagen en klevers kunnen online bij besteld worden. Dit kan je op jaarbasis toch al gauw een €150 besparen! |
Ja, kijk eens, ik ben van de CM overgestapt naar het Vlaams Neutraal Ziekenfonds.
De Onchristelijke Mutualiteit vond het indertijd nodig om Zon & Zee en Hengelhoef ter beschikking te stellen voor asielbedriegers. Vandaar. Ik heb geen zin om nog eens te veranderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken dat. |
Citaat:
Je bent totaal vrij om de tip al dan niet ter harte te nemen. Ga je nu weer een topic verkloten met je oeverloos gezwets? |
Geld, Leica, daar gaat het toch altijd om. Een maandelijkse bijdrage.
Altijd is er eentje die geld moet. Dit keer ben jij dat. OPZOUTEN!!! |
Als je geld wil sparen, moet je sober(der) leven.
Ik reken even voor wat je met een gezin van 3 personen makkelijk kan uitsparen. -Eet niet in frituren +/- 10 € pp/bezoek, indien wekelijks +/- 520 € pp/jaar = 1560 € -Eet op zondag géén koffiekoeken +/- 12 € voor een tiental pistolees + wat croissants 52 weken = 624 € -Drink kraantjeswater i.p.v. frisdrank 1l cola pp/dag = 365*3* 1,57 €=1719,15 €/jaar Deze drie tips besparen plusminus 3900 € / jaar voor je gezin. Da's geen kattepis, hee? |
Citaat:
Waarom daar dan flauw over doen? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoel, was dat nu zo'n rare vraag? |
Citaat:
Je insinuatie dat ik zou ronselen, is te gek voor woorden. Je zou beter zelf een besparingstip geven i.p.v. hier het schoolmeesterke te komen uithangen. |
Citaat:
Maar hoe weet jij dat zo zeker? |
Citaat:
|
Als mensen zich zo schamen voor die hulpkas, zal daar wel een goede reden voor zijn...
Ik blijf waar ik ben! |
Citaat:
|
Citaat:
Al was het uw tante bobonne. Ik bedoel maar, als je reclame ergens voor maakt, moet je het wel met een beetje overtuiging doen. |
Citaat:
Mijn vast adresje: Grote Markt 1. 15 procent korting bij vertoon van volgende membership-kaarten: VOKA, NSV, Sint-Maartensfonds, Cercle de Wallonie Tijdelijke actie "Les mille et une nuits" Laat je verwennen door de verleidelijke Zuhal. Exotische parel uit de oostelijke kolonies van het land ![]() |
besparingstip: werk in het zwart, dan hou je meer over :lol:
brouw en stook uw drank zelf :lol: |
Citaat:
Ook: geen afhaal-koffie, geen belegde broodjes kopen. Maak verdorie zelf je koffie, maak zelf belegde broodjes. Wat kost zo'n broodje? Ongeveer 70 eurocent voor 2. Zelfgemaakt belegd broodje kost max 1 euro. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be