Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wie kijkt straks naar Geert Hoste? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227357)

Drukazz 1 januari 2016 19:09

Wie kijkt straks naar Geert Hoste?

Lachen, gieren, brullen

Den Duisteren Duikboot 1 januari 2016 22:56

Op het einde van een jaar ben ik steevast optimistisch gestemd. "Het afgelopen jaar lekens nergens naar, maar volgend jaar wordt het beter." Zo'n stemming.

Het kan de drank zijn natuurlijk.

In elk geval kwam ik vanavond niet onder de sociale verplichting uit om naar Geert Hoste te kijken. Ik zag: grappen zonder humor en een irritante politieke preek op maat van het klootjesvolk.

Ik ben weer helemaal nuchter.

Wapper 1 januari 2016 23:54

Heert Goste humor?
Geef mijn portie maar aan de kat...

vlijmscherp 2 januari 2016 00:34

Het is bon ton om neer te kijken op Hoste dus uit principe ga ik dat niet doen. Enkele grappige zaken, over het algemeen voorspelbaar zoals alle jaren.

Humor met een niet te hoog niveau, wat braafjes, niets mis mee maar ook niet iets dat je niet mag missen.

SDX 2 januari 2016 01:40

Ik eet nog liever prikkeldraad dan Hoste kijken.

Marie van de koster 2 januari 2016 10:59

Ik was niet van plan om te kijken maar er was niet veel gisteravond en ik zapte net naar één toen hij juist begonnen was. Ben dus blijven plakken.
Qua humor, mmm de Geert Hoste van de beginjaren is al lang niet meer. Als ik nog denk aan één van zijn eerste conferences met "Swa van Belgacom" en andere fantastische stukjes waardoor wij plat lagen van het lachen, neen, dat is voltooid verleden tijd. De steken op het koningshuis zijn ook zo afgezaagd als wat. De obligate lachjes van de ministers e.a. BV's in het publiek maken dat ik medelijden heb met hen.
Er waren zeker amusante fragmenten, anders was ik niet blijven kijken! Maar het niveau van vroeger haalt hij niet meer.
Merkwaardig dit jaar - ik kijk niet meer alle jaren dus ik weet niet of hij er anders ook wel eens ernstige stukken tussen lapt - was zijn heel ernstige, absoluut niet humoristische mening over de huidige problemen. Het was een repliek op wat Kompany zou gezegd hebben dat er toch begrip moet zijn voor mensen die in hopeloze situaties vinden dat ze geen andere keuzes hebben dan moorden begaan. Neem me niet kwalijk als ik het niet helemaal juist citeer ik volg die Kompany niet en had daar nog niets van gehoord.
Enfin, Geert heeft zijn standpunt over het "recht" om andere mensen te doden heel duidelijk verwoord en dingen gezegd die vele anderen helemaal niet meer durven zeggen door de poco-invloed van de laatste jaren denk ik.
Het deed me goed dit te horen.
Alleen paste het aan geen kanten in een amusementsshow, het was meer een tekst om in een serieus debat te brengen.

Universalia 2 januari 2016 11:08

Ah, was dat gisteren?

Niet gezien wij zaten naar 'The voice kids' te kijken.

Eén van de betere van Geert was wel ... Geert Hoste - Nespresso :lol:

Rahowa 2 januari 2016 11:11

Vroeger was hij nog grappig(20 jaar geleden),nu haalt hij geen enkel niveau meer.

quercus 2 januari 2016 11:18

Hoste zijn format is volledig versleten.
Er zijn er die nóg meer op mijn zenuwen werken. zo heb ik vastgesteld dat ze op Canvas het in hun hoofd gehaald hebben om de Engelse "standing comedian" (in feite "zit" hij doorgaans) John Oliver op het scherm te brengen. Ik heb nog nooit een meer opgewonden, armen zwaaiende giller geweten. Je houdt het met dergelijke zenuwknoop geen kwartier vol.

De schoofzak 2 januari 2016 12:29

Ik vind Geert Hoste de top.
En Michael Van Peel ook, zelfs al is zijn politieke mening die hij doordrukt in zijn humor 180 graden verkeerd. (zijn zus in het parlement maakt dat goed).

.

Guust 2 januari 2016 12:33

Ik kijk daar al lang ni meer naar. Ik vond Michael van Peel wel goed tot ik deze week zijn show "Van Peel overleeft 2015" zag. Ik had de hele tijd het gevoel dat ik naar Peter Mertens zat te luisteren. Al maar goed dat ik het op tv heb gezien en er geen geld aan heb gegeven om hem in een CC te zien.

Stormram 2 januari 2016 12:55

Zelden heb ik zulke slechte stand-up comedians gezien als in ons eigenste Vlaanderen. Natuurlijk is Hoste daarvan de ongekroonde koning. Ongeacht de weelde aan materiaal om uit te puren, blijven de conferences van zéér lage kwaliteit.

Ik vind dat enigszins verbazend, omdat ik dagdagelijks gewone stervelingen tegenkom die je buikpijn kunnen bezorgen van het lachen, terwijl de zogezegde professionelen er echt geen bal van bakken. M.a.w. zijn ze geenszins representatief voor het humoristische, anarchistische en cynische karakter van dit volk.

De politiek en de perceptiemanagers van de media hebben onderhand ook wel begrepen dat Hoste niet zomaar de massa kan of mag bereiken met relevante, saillante of sterk maatschappelijk geëngageerde humor. Dat gaat er immers in als zoete koek en blijft ook plakken, hetgeen een gevaarlijke invloed zou kunnen uitoefenen op de publieke opinie en de gevestigde orde.

Hij mag zijn jaarlijkse conference waarschijnlijk behouden in ruil voor milde, half-geloofwaardige maatschappelijke kritiek. Terwijl Hoste 20 jaar geleden nog aan de kant van zijn publiek stond, is ie allang doorgeschoven naar de gevestigde orde zelf.

Heel dat principe vindt plaats zonder dat daar één expliciete aanwijzing voor gegeven moet worden van bovenaf. Simpelweg Hoste de indruk geven dat hij zelf ook deel uitmaakt van de grote club (beetje vriendelijk tegen doen op recepties met "cava" en naar z'n zeikshows komen kijken) volstond kennelijk.

Voor mij is hij dan ook niet meer of minder dan de zoveelste volksverrader.

Een zeer goeie stand-up comedian waar Hoste een dikke vette punt aan kan zuigen is de Duitse maatschappijcriticus Volker Pispers, volgens mij simpelweg de beste conferencier van de planeet.

De beste Nederlandstalige conferencier vind ik dan weer Theo Maassen. Lekker aangebrand, al krijg ik het soms wel op m'n heupen van zijn linkse postuur van de laatste jaren.

Mambo 2 januari 2016 14:24

Comedians zijn leuk tot op het moment dat ze een boodschap moeten verkondigen.
En ze hebben allen een boodschap blijkbaar.

dalibor 2 januari 2016 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stormram (Bericht 7946494)
De beste Nederlandstalige conferencier vind ik dan weer Theo Maassen. Lekker aangebrand, al krijg ik het soms wel op m'n heupen van zijn linkse postuur van de laatste jaren.

Mengvoeders United!

Indomitable 2 januari 2016 14:43

Geef mij maar Tony Bell de moppentapper.

Thuleander 2 januari 2016 14:59

Ik zapte onlangs voorbij een zekere 'Van Peel' die onder het mom van (slechte) stand up comedy een vurig pleidooi aan het houden was voor de kritiekloze acceptatie van de vluchtelingeninvasie.
Ik had nog nooit van die kerel gehoord.
Is die bekend ofzo?

de vuile muilekoek 2 januari 2016 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7946202)
Heert Goste humor?

T'is een te simpel West Vlaming ... zal dat zijn zekers,:roll:

de vuile muilekoek 2 januari 2016 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7946375)
Ik was niet van plan om te kijken maar er was niet veel gisteravond en ik zapte net naar één toen hij juist begonnen was. Ben dus blijven plakken.
Qua humor, mmm de Geert Hoste van de beginjaren is al lang niet meer. Als ik nog denk aan één van zijn eerste conferences met "Swa van Belgacom" en andere fantastische stukjes waardoor wij plat lagen van het lachen, neen, dat is voltooid verleden tijd. De steken op het koningshuis zijn ook zo afgezaagd als wat. De obligate lachjes van de ministers e.a. BV's in het publiek maken dat ik medelijden heb met hen.
Er waren zeker amusante fragmenten, anders was ik niet blijven kijken! Maar het niveau van vroeger haalt hij niet meer.
Merkwaardig dit jaar - ik kijk niet meer alle jaren dus ik weet niet of hij er anders ook wel eens ernstige stukken tussen lapt - was zijn heel ernstige, absoluut niet humoristische mening over de huidige problemen. Het was een repliek op wat Kompany zou gezegd hebben dat er toch begrip moet zijn voor mensen die in hopeloze situaties vinden dat ze geen andere keuzes hebben dan moorden begaan. Neem me niet kwalijk als ik het niet helemaal juist citeer ik volg die Kompany niet en had daar nog niets van gehoord.
Enfin, Geert heeft zijn standpunt over het "recht" om andere mensen te doden heel duidelijk verwoord en dingen gezegd die vele anderen helemaal niet meer durven zeggen door de poco-invloed van de laatste jaren denk ik.
Het deed me goed dit te horen.
Alleen paste het aan geen kanten in een amusementsshow, het was meer een tekst om in een serieus debat te brengen.

Ah altijd die lieve schouderklopjes aan huis (domme) politiekers en dat Koningshuis , deze is echt onnozel theater...Geert,:roll: deze mensen zijn niet om te lachen maar om zeer pijnlijk wenen...

reservespeler 2 januari 2016 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7946016)
Lachen, gieren, brullen

Het viel dik tegen dit jaar.

Eduard Khil 2 januari 2016 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7946202)
Heert Goste humor?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be