![]() |
kernreactor Doel 1 overwachts stilgelegd
De kernreactor Doel 1 is vanavond onverwachts stilgelegd. Dat staat te lezen op de website van ENGIE. De reden voor het stilleggen is nog onbekend. De reactor werd afgelopen woensdag nog maar heropgestart. [bron] De woordvoerster van Engie laat weten dat er geen reden tot paniek is : er is voldoende spuug en plakband voorhanden te Doel.
![]() ![]() |
Ja dat er iets mis is met ons energiepark is geen nieuws.
Die oude kerncentrales worden maar opgelapt omdat deze en de vorige regeringen nooit keuzes durfden maken. Volgens mij moeten ze gewoon gesloten worden en in afwachting van betaalbare nieuwe technologie vervangen door steenkoolcentrales. ps. maar dit hoort misschien beter thuis in een ander (sub)forum. |
lol @ dadeemelee
steenkoolcentrales :lol: Ze moeten vervangen worden door andere, moderne kerncentrales. Don't fear technology because you don't understand it... |
Citaat:
And you know it ;-) Edit: wat niet wil zeggen dat een nieuwe kerncentrale (met een bataljon paras erin) ook niet beter is dan wat er nu is. |
En hoe we dit dan weer kaderen ...
Marghem wil gascentrales redden Citaat:
|
Citaat:
Ik ben het dus niet met u eens. |
Oftwel: ik ben bang omdat ik ergens in een rampenfilm iets gezien heb !!!!!!
|
De fout opsporen, herstellen en dan terug opstarten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu zijn we gewoon afhankelijk van het buitenland. Op piekmomenten betalen wij ons blauw en als ze zeggen dat ze het zelf nodig hebben zitten we in het donker. |
Citaat:
|
Citaat:
De gascentales zorgen voor de piekbehoeften ('s morgens en rond 17u). ps. ik zie nu ook in uw citaat wat die 'ingewijde' zei. Die is ofwel stapelzot ofwel onbekwaam. Citaat:
|
Citaat:
|
Anyway, ik begrijp nog steeds niet uw irrationele angst voor kernenergie.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
http://www.scientificamerican.com/ar...nuclear-waste/ |
Citaat:
Ze liggen in Belgie echter altijd te kort bij bewoonde kernen en zijn natuurlijk fantastische doelwitten voor terroristische aanslagen. |
Citaat:
Parijs akkoord iemand ? |
Bah nee, we gaan een kernreactor niet stilleggen als er een potentieel gevaarlijke situatie voordoet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be