Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Multinationals zijn aasgieren. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227485)

Scherven A. Mok 5 januari 2016 05:46

Multinationals zijn aasgieren.

http://deredactie.be/permalink/2.42288?video=1.2534292

en dan ontwijken ze overal belastingen, werken in de ontwikkelingslanden enkel in speciale economische zones (waar ze geen belastingen moeten betalen) waardoor (ondermeer) die landen zich niet te goed ontwikkelen en de bevolking het op een lopen zet.
Er moeten dringend wereldwijde spelregels komen. Iedereen vooruit.

Scherven A. Mok 5 januari 2016 06:10

Bij ons denk ik dat vooral de bouw zeer conservatief is. Er moet massaal ingezet worden op volledig vernieuwde leefbare steden. Niet bestaande uit beton en burenruzies maar moleculaire infrastructuren waar mensen toch rust en privacy kunnen vinden. Het is duidelijk dat de private sector dat niet aankan. De bouwbedrijven (de vroegere beveks) zijn overgewaardeerd, maw ze zitten op meer geld dan ze nodig hebben voor wat ze nu doen, ze zijn lui en innoveren veel te weinig.

De schoofzak 5 januari 2016 09:21

Vuile multinationals.

We hadden nooit mogen toelaten dat Ford Genk zich destijds in ons mooie Vlaanderen kwam vestigen, zodat wij jarenlang verplicht waren om daarvan te profiteren met hun arbeidsplaatsen.

Hoeveel nobeler waren we niet gebleven, mochten we nog allemaal keuterboerkes zijn, in boerderijtjes gelijk in Bokrijk.

.

hamac 5 januari 2016 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7949761)
Bij ons denk ik dat vooral de bouw zeer conservatief is. Er moet massaal ingezet worden op volledig vernieuwde leefbare steden. Niet bestaande uit beton en burenruzies maar moleculaire infrastructuren waar mensen toch rust en privacy kunnen vinden. Het is duidelijk dat de private sector dat niet aankan.

Je bedoelt dus een hut van klei en stront?

Scherven A. Mok 6 januari 2016 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7949860)
Vuile multinationals.

We hadden nooit mogen toelaten dat Ford Genk zich destijds in ons mooie Vlaanderen kwam vestigen, zodat wij jarenlang verplicht waren om daarvan te profiteren met hun arbeidsplaatsen.

Hoeveel nobeler waren we niet gebleven, mochten we nog allemaal keuterboerkes zijn, in boerderijtjes gelijk in Bokrijk.

.

Ja we hebben moeten smeken toen, opdat ze zich hier, waar herverdeeld werd en een grote groeiende markt zich ontvouwde, wilden investeren. De mindset van de multinationals was toen ook nog net iets anders. Men besefte dat men onderdeel was van een groter geheel en dat men daar ook aan diende bij te dragen. Multinationals vertoonde toen nog zo'n geen parasitair gedrag.

De schoofzak 6 januari 2016 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7950979)
Ja we hebben moeten smeken toen, opdat ze zich hier, waar herverdeeld werd en een grote groeiende markt zich ontvouwde, wilden investeren. De mindset van de multinationals was toen ook nog net iets anders. Men besefte dat men onderdeel was van een groter geheel en dat men daar ook aan diende bij te dragen. Multinationals vertoonde toen nog zo'n geen parasitair gedrag.

Ik heb pertang al heel mijn leven in de gazetten gelezen dat extreem-linkse abvv-ers, opgejut door communistische pvda-ers ageerden tegen die vuile groot-kapitalisten.

Meneer, volkswagen en ford waren/zijn multinationals. Lada en Trabant waren dat niet. Ik weet waarom. Jij ook, maar jij durft het niet zeggen.

.

Scherven A. Mok 6 januari 2016 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7951006)
Ik heb pertang al heel mijn leven in de gazetten gelezen dat extreem-linkse abvv-ers, opgejut door communistische pvda-ers ageerden tegen die vuile groot-kapitalisten.

Meneer, volkswagen en ford waren/zijn multinationals. Lada en Trabant waren dat niet. Ik weet waarom. Jij ook, maar jij durft het niet zeggen.

.

Ik kan niet in uw hoofd kijken, gelukkig.

Scherven A. Mok 12 januari 2016 05:27

http://deredactie.be/permalink/2.42523?video=1.2544128

Verhofstadt en Reynders in de gevangenis !!!!!!!!!!!!!!

subocaj 12 januari 2016 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7951006)

.

Dat extreem rechtse ambtenaren door het staken van hun Waalse collega's steeds betere arbeidsvoorwaarden kregen, klaag je natuurlijk niet aan.
Rechtse profiteur. Geweigerd heb je nooit, wat je bij kreeg door hen.
Maar ja, de koekoek duwt de eieren van de vogel die zijn ei uitbroed ook uit het nest.

Nog niet gezien hoeveel Lada's en Trabantjes en Wolga's er nog rondrijden? Het ijzeren gordijn en de westerse media zorgden er wel voor dat ze als minderwaardig werden afgeschreven.

Hier in het dorp rijden nog 3 Lada Niva's rond. 1 van 1978 en 2 van 1979.

Heel wat meer dan al die roestbakken van hier uit dezelfde tijd.

Ik heb nog nooit een boer horen klagen over zijn Lada Niva.
Over onverharde wegen kan jouw moderne kar het zelfs niet halen van die oude knarren.

non-conformist 12 januari 2016 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7951018)
Ik kan niet in uw hoofd kijken, gelukkig.

:lol:

lupus 12 januari 2016 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7959543)
http://deredactie.be/permalink/2.42523?video=1.2544128

Verhofstadt en Reynders in de gevangenis !!!!!!!!!!!!!!

Wie was er niet aan de lijn, hallo hallo ;) ?

Het verbaast me dan ook, dat John Crombez dit initiatief, net als de oprichting van een centrale kliklijn steunde.
http://trends.knack.be/economie/bele...al-530735.html

Savatage 12 januari 2016 19:27

Wat een links gewets alweer, en 2016 is nog maar net begonnen. Multinationals brengen hier net massa's werkgelegenheid, investeringen, belastingsgeld en tal van andere goede zaken bij. Als geld je zo interesseert, pleit dan beter voor buitenlanders of werklozen deportaties. Dat is lucratiever.

Bhairav 12 januari 2016 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7960777)
Wat een links gewets alweer, en 2016 is nog maar net begonnen. Multinationals brengen hier net massa's werkgelegenheid, investeringen, belastingsgeld en tal van andere goede zaken bij. Als geld je zo interesseert, pleit dan beter voor buitenlanders of werklozen deportaties. Dat is lucratiever.

Ga er voor werken.

Gipsy 12 januari 2016 19:53

Citaat:

Vind ik toch ook, de extreem linkse woordenschat gebruikt door die professor. Op een paar momenten is het alsof de journaliste en die professor elkaar zitten te masturberen.

TV-verslaafde 12 januari 2016 20:11

Citaat:

Volgens de multinationals zijn er dan ook 2 type mensen; tuig en productievelingen. Het grootste vermaak/leedvermaak voor die elite van de elite is dan ook het geworstel, gezwoeg en geploeter van wat kleine vissen meemaken met wat champagne en kaviaar.

Dadeemelee 12 januari 2016 23:15

Citaat:

Het is geen gezwets.

Artikel 1: Alle Belgen zijn gelijk voor de wet.

Artikel 1: Alle bedrijven zijn gelijk voor de wet

Sukkelaar 20 januari 2016 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7949760)
http://deredactie.be/permalink/2.42288?video=1.2534292

en dan ontwijken ze overal belastingen, werken in de ontwikkelingslanden enkel in speciale economische zones (waar ze geen belastingen moeten betalen) waardoor (ondermeer) die landen zich niet te goed ontwikkelen en de bevolking het op een lopen zet.
Er moeten dringend wereldwijde spelregels komen. Iedereen vooruit.

Het is de taak van hun management om zoveel mogelijk voordelen binnen te halen als mogelijk.

Op kleiner schaal : zoek jij ook niet naar de goedkoopste producten?

Savatage 20 januari 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7960781)
Ga er voor werken.

Doe ik al hoor. Iemand moet jouw pampers toch betalen?

Hypochonder 20 januari 2016 11:54

Multinationals zijn inderdaad aasgieren en dat is nog zacht uitgedrukt. En wij mogen dan nog van geluk spreken want hier ontslaan ze mensen en betalen ze weinig tot geen belastingen maar in andere landen laten ze enkel puinhopen en ellende achter.

Scherven A. Mok 23 januari 2016 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7949874)
Je bedoelt dus een hut van klei en stront?

lol

modulair

alhoewel, met 3D printing misschien ... :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be