![]() |
Filelast in Vlaanderen bereikt hoogtepunt onder N-VA minister Weyts
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2538243
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je verwachtte toch niet anders van een linkse Belgische nationalist? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier zijn ze. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...van_Mobiliteit Er waren twee VU-ministers van mobiliteit. Twee van de tsjeven, één van de N-VA en VIER van de rooien. Maar natuurlijk is het die ene N-VA-er die verantwoordelijk is voor het huidige fileleed. |
Citaat:
De minister van openbare werken en mobiliteit die zich het meest in de picture heeft gewerkt (met de afbraak van zonevreemde huizen, maar niet van een zonevreemd klooster, met ''gratis" openbaar vervoer, dat intussen alweer tot het verleden behoort) heeft zich Ste-vig verzopen in de Hasseltse Vaert. |
Citaat:
Citaat:
|
Nog wat feiten.
Tussen juni 1995 en juli 2009 waren er achtereenvolgens vier sossen minister van mobiliteit. En sinds wanneer wordt er heel vaak gewerkt aan de snelwegen? Sinds zes �* zeven jaar. Hoeveel jaar ligt er tussen 2009 en 2016? Toch geen 6 �* 7 jaar zeker? :twisted: |
allemaal de schuld van de sossen...
|
Citaat:
Ga je nu echt beweren dat je niet snapt dat wat onderhoudswerken op bestaande rijstroken geen kloten aan het onderliggende probleem oplossen ??? Er is gewoon een chronisch gebrek aan extra rijstroken, we hebben een netwerk van autostrades dat conceptueel uit de jaren 1970 dateert en rond de metropolen brussel en antwerpen nog niet eens volledig is uitgevoerd. We zijn een derdewereldland inzake infrastructuur, terwijl we de poort van europa zijn (of zouden moeten zijn...) |
Wie betaalt dat tijdverlies denk je? Voka? De ondernemingen? Of diegenen die staan aan te schuiven?
|
Citaat:
We zijn een derdewereldland wat betreft infrastructuur, maar ligt dat aan een Vlaamse minister van mobiliteit die nog geen twee jaar die functie bekleedt? Om een derdewereldland te worden inzake wegeninfrastructuur waren j�*ren nodig. Je hebt het over de metropolen Antwerpen en Brussel, maar welke partij bezette ettelijke decennia het Schoon verdiep in Antwerpen? (Van mei 1944 tot 31 december 2012 allemaal sossen, op één tsjeef na: Leo Delwaide) Welke partij leverde sinds 1983 vier keer de burgemeester in Brussel? (op één tsjeef en één liberaal na waren het allemaal sossen) Waarom hebben zij het zover laten komen? Sinds mei 1988 tot en met oktober 2014 maakte de sossen toch deel uit van de federale dinges? |
Citaat:
Ik ga het je gemakkelijk maken, en beginnen met de eindconclusie : nooit socialisten op een departement mobiliteit zetten. ;-) En vergis je niet : ik meen dat. Maar neem me dan ook niet kwalijk als ik in al mijn naiviteit dacht dat een rauwdauwer van N-bA hier voor verandering ging zorgen hee... Blijkt nu dat die net als zijn illustere voorgangers de platgetreden paden verder bewandelt en mee zit te lullen over N-wegen op 70 km/U brengen, zones 30 aan scholen tijdens de nacht en in het weekend ook op 30 houden, zijn hele beleid inzetten op maximaal flitsen en minimaal investeren, het weinige geld dat er is cadeau doen aan bevriende consultants die in ruil voor honderduizenden euros een rapport kunnen afleveren dat elke laatstejaarsstudent ook kan maar dan gratis. En als absolute prioriteit : to-taal niet praten over het sluiten van de tientallen gaten die er zitten in de plannen uit de jaren 70 in ons wegennet zodat de helft van de vlaamse steden tot op vandaag geen ernstige ring heeft en de kernen dagelijks een paar keer een overflow aan doorgaand verkeer te slikken krijgen. Die man zijn nut en zijn efficiëntie zijn even groot als PiPo de clown, behalve dat die laatste grappig is. Vandaag was minister Bean weer op de radio, hij zat te lullen over wat er zeer zeker niet meer in zijn regeerperiode gaat komen, maar 'hopelijk' wel in de volgende. :roll: Een fucking cretin is dat... Wanneer zal de N36 die naam waardig worden, in plaats van een lappendeken van onafgewerkte werven te zijn en blijven ? Wanneer zal de na 30 jaar eindelijk politiek goedgekeurde N60 er komen om ZO vlaanderen te ontsluiten ? Wanneer zal de ring van kortrijk die er al sinds de jaren '80 in stukken en brokken bij ligt afgewerkt zijn ? Wanneer komt er de broodnodige extra rijstrook aan de verkeerswisselaar van gent ? Wanneer start men eindelijk met de klucht van aantwaarpe een volwaardige ring te geven ? Wanneer lost men de schandvlek op ter hoogte van Halle, waar een hele autostrade kan aanschuiven via drie rode lichten op een boerebaan om dan eindelijk te kunnen aansluiten op de rest van de snelwegen zodat iedereen elke morgen en elke avond niet langer 2 x een half uur moet op zijn vingers zitten fluiten ? Wanneer trekt men de A19 aan ieper door die nu letterlijk aan een patattenveld stop om 20 km verder terug door te gaan ? Wanneer gaat men eindelijk de brusselse ring in capaciteit verdubbelen, wetende dat dit minimaal is om doorstroming te kunnen verzekeren ? Die kloothommel heeft sinds de start van zijn regnum nog NIETS gedaan ! Is dat verandering ? |
Ollala, dat is een hele boterham die jij in je "naiviteit" verwacht van de rauwdauwer van de NBA. En dat op minder dan twee jaar tijd, terwijl geen enkele andere partij daar zelfs in 30 jaar niet in slaagde. Zouden we dat niet beter NBA-haat noemen ipv naiviteit?
Ik ga voor het gemak één punt uit je litanie liften en becommentariëren. De Oosterweelverbinding. Hopelijk vergeet je even niet dat Belgique een apenland is? Met de bedoeling om de boel een boost te geven werd er op 18 oktober 2009 een referendum gehouden. De vraag luidde: Citaat:
Van de vele stokken die “ademloos” in de Oosterweelen werden gestoken heb je nog nooit gehoord, zeker? Van de vertragingsmaneuvers van de VLD die tijdens de regeringsonderhandelingen in 2014 opeens niet meer leek te weten of ze kak of pis had, of allebei, herinner je je zeker ook niets? Citaat:
Of van de bocht van de sossen, negen dagen voor de VLD haar bocht maakte? Citaat:
Wat de kloothommel en rauwdauwer van de NBA betreft die sinds de start van zijn regnum nog NIETS heeft gedaan: Citaat:
|
Uit heel je traktaat valt één ding te puren over kloothommel en rauwdauwer van de N-BA minister Bean : hij heeft een aankondiging gedaan... :lol:
Hij gaat dus uit zijn lethargie komen in 2017. Mooi zo... Het enige dat die kwal al gedaan heeft in heel zijn periode als minister is zijn beslissing dat hij de gewestwegen vanaf 1 januari 2017 nog wat meer naar de kloten gaat helpen door de 70 km/u regel te veralgemenen. Leuk voor de flikken, die dan nog wat meer kunnen flitsen. Er had even goed iemand van groen kunnen op die ministerpost zitten, zelfs die hadden niet slechter kunnen doen dan deze nul. |
Citaat:
Maar als de voorgaande ministers verzaakt hebben om de broodnodige herstellingswerken uit te voeren, moeten de huidige ministers deze klus eerst klaren. Kijk toch eens zonder N-VA haat bril in de wereld en wees eens eerlijk. |
Citaat:
Degene die de platenmaffia steunt of degene die een eind maakt aan het platenbos? Ik verwacht geen eerlijk antwoord hoor! |
Onze mobiliteit loopt vast door onze ruimtelijke ordening. Een ruimtelijke ordening die door de Vlaamse politici en kiezers zo gewild is. Door de politici met het oog op een Vlaamse rechtse tsjevenstem, door de kiezers om zich alleen en zelfbedruipend te wanen met 3m² moestuin in een (half)losstaande woning.
|
Citaat:
Citaat:
De overtuigingskracht van een opmerking is evenredig aan haar realiteitszin, die van u is niet zo groot. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be