![]() |
Amerika ontwapend door tranen van Obama
Obama probeert al een tijdje tegen de zin van het parlement een ontwapening van Amerika door te drukken.
Gisteren was er weer een dieptepunt met zijn "emotionele" speech, met letterlijke tranen voor de vermoorde kinderen van het Sandy Hook drama. (Nee, echt geen stijl. Ik zie mij niet direct bleiten voor een ander zijn kinderen.) Ik heb het over dat drama al eens gehad: dat is nooit gebeurd. Dat was een dril die ze voorstellen alsof het echt is gebeurd, om de bevolking warm te maken voor "gun control". Maar goed. De aangekondigde maatregelen zijn: Wie wapens wil verkopen heeft een vergunning nodig. Wie wapens verkoopt moet een background check doen van de klant. Daar wordt alles bij betrokken: gerechtelijke en medische geschiedenis. Wat niet zo luidop wordt gezegd is dat mensen die op de no-fly list staan ook geen wapen meer zouden krijgen. Op die no-fly list kun je terechtkomen ook als je niets hebt misdaan. Je weet niet wie er op staat of waarom. Je kunt niet in beroep gaan of zo. Je kunt je niet laten verwijderen. Wapens zullen dus willekeurig kunnen worden geconfisceerd. Er is trouwens een activist, Wolfgang Halbig, die zich het Sandy Hook drama aantrekt. Het is een voormalige agent en Executive Director of the National Institute for School and Workplace Safety die probeert aan te tonen dat het Sandy Hook drama nooit is gebeurd. Hij stelt simpele vragen voor openbaarheid van bestuur, zoals welke herstellingen waren er in de laatste 6 maanden uitgevoerd en welke instellingen werden er telefonisch gecontacteerd. Daar weigeren ze dan op te antwoorden, wat uitzonderlijk is, gezien het wettelijk verplicht is en gezien het simpele vragen zijn. Hij probeert op die manier te bewijzen dat die school gesloten was en er dus geen drama kon zijn. Hij is ook al zover dat hij naar de rechtbank gaat omdat ze weigeren in te gaan op zijn vragen. Volgens mij gaat hij binnenkort kunnen bewijzen dat het Sandy Hook drama nooit is gebeurd. Daarna zal Obama in de problemen komen omdat hij de komedie heeft meegespeeld. Doordat hij stond te bleiten is het nu wel duidelijk dat het een komediant is. |
“I actually think he was sincere,” Trump said. “I’ll probably go down about 5 points in the polls for saying that.”
Sandy Hook? De VS hebben geen fake shooting nodig om gun control erdoor te voeren. Ze hebben genoeg echter hoor shootings en dergelijke. Daarbij is de belangrijkste shooter een triggerhappy politie die in 2015 iets van 1200 burgers doodschoot in de VS. Daar zaten genoeg onschuldigen tussen. |
Citaat:
|
Er is helemaal geen sptake van ontwapening.
Hoogstens een poging om te voorkomen dat de eerste de beste crimineel zijn wapens in een warenhuis kan kopen. |
Citaat:
|
Wat ik niet vat is dat die wapen-koopgekte helemaal niets oplevert.
Blijkbaar lopen enkel de gekken rond met een wapen en laten de anderen hun wapens thuis. Anders kan zo'n schietpartij toch nooit lang duren? |
In Amerika is een wapen in huis hebben of zelfs meerdere gewoon een must door de veel afgelegen plaatsen is het dat immers helemaal normaal. Voor een misdrijf duurt het veel te lang eer de politie arriveert. De kans voor zelfverdediging is noodzakelijk. Snappen ze nauurlijk niet in dit minuscuul landje.
Die obama geeft liever wapens aan zijn vriendjes: ISIS |
In Zwitserland zit iedereen met een zwaar machinegeweer in huis. Geen probleem daar.
In Mexico zijn wapens verkopen verboden, maar we zien wel een probleem daar , een heel groot probleem zoals ieder wel weet ,al de drugsbaronnen daar met hun bendes zijn van top tot teen bewapend. En de burger in de straat niet, met zware gevolgen voor dezen. |
Citaat:
Eerst akteur en nadien in de politiek. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is al minder gemakkelijk. Ik vraag mij af of er genoeg zwarte wapens zijn voor elke (kleine) crimineel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be