![]() |
" Schengen is dood "
Wijze woorden van Sarkozy, alleen spijtig dat hij dat niet merkte toen hij nog president was. Nog voor hij president werd, had hij ook al beloofd om met de "hoge drukreiniger" ("Le Kärcher") door de banlieus van Parijs (waar toen dagelijks honderden auto's in de fik gingen) te trekken, eens hij president zou zijn. Daar is niks van in huis gekomen.
Ondertussen vermoed ik dat hij het met volle gemak zal halen van Hollande bij de volgende presidentsverkiezingen, en hoop ik vooral dat hij zijn woorden van vandaag ("Schengen est mort") niet vergeten zal zijn. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2540130 |
Dat is het kind met het badwater weggooien.
Ik moet niet weten van grenscontroles tussen Nederland, Vlaanderen, Frankrijk, Duitsland enz. Het enige probleem is dat de actuele oorlogsvluchtelingen teveel beloond worden als ze de grens maar over geraken. Daarom volstaat het om ze even gemakkelijk weer terug over de grens te kunnen zetten, maar wel humaan: naar een veilige plaats. Genève bis: opvang voor oorlogsvluchtelingen in een land nabij het land van oorsprong. Met grote inspraak van het land dat zulks doet, maar verder te organiseren en te betalen door de rijke landen, waaronder wij. . |
Citaat:
|
Citaat:
En is Sarkozy de nieuwe held van N-VA? :roll: Hij roept op om te luisteren naar de nationalisten in Catalonië en Schotland. Die in Bretagne en Corsica moeten hun klep houden. |
... Khadaffi ook .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik blik even terug op een artikel zijnde: Wat als we "Schengen" schrappen? - Rob Heirbaut Wat is het Verdrag van Schengen? Men had het bewuste verdrag al jaaaaaaren eerder van de tafel moeten vegen en er uiteindelijk eens komaf met maken, weg ermee!. :roll: |
Citaat:
En naast dat gemeenschappelijk asielbeleid, moet er ook nog eens een Genève Bis komen, zoals ik al uitgelegd heb. . |
Citaat:
|
Citaat:
Zuid Europa kan of wil geen grenzen bewaken. Oost Europa wil niet meewerken aan het oplossen van het vluchtelingen probleem. |
Citaat:
Zuid Europa kan of wil geen grenzen bewaken. Oost Europa wil niet meewerken aan het oplossen van het vluchtelingen probleem. |
Citaat:
Citaat:
. |
Citaat:
Bekijk de grens met Frankrijk eens. Van in De Panne tot Aubange. Zelfs het Ijzeren Gordijn was niet waterdicht. Maar onze sociale zekerheid, die kunnen we wel dicht(er) sluiten. Als er in de landen nabij het oorlogsgebied tenminste veilige opvang fatsoenlijk georganiseerd wordt. . |
Citaat:
|
Sarkozy is een waardeloze politicus. Als de Fransen hem tot president verkiezen dan zijn ze stapelgek. Hij heeft wel gelijk over Schengen, met dan aan de vetbetaalde Europese smeerlappen.
|
Citaat:
|
Citaat:
In Calais geraken misdadigers e.a. volk niet over de grens. In Duinkerke ook niet. Aan de Frans-Belgische grens in Adinkerke krioelt v.d. politie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be