Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   " Schengen is dood " (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227585)

Zipper 7 januari 2016 10:39

" Schengen is dood "

Wijze woorden van Sarkozy, alleen spijtig dat hij dat niet merkte toen hij nog president was. Nog voor hij president werd, had hij ook al beloofd om met de "hoge drukreiniger" ("Le Kärcher") door de banlieus van Parijs (waar toen dagelijks honderden auto's in de fik gingen) te trekken, eens hij president zou zijn. Daar is niks van in huis gekomen.
Ondertussen vermoed ik dat hij het met volle gemak zal halen van Hollande bij de volgende presidentsverkiezingen, en hoop ik vooral dat hij zijn woorden van vandaag ("Schengen est mort") niet vergeten zal zijn.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2540130

De schoofzak 7 januari 2016 11:09

Dat is het kind met het badwater weggooien.

Ik moet niet weten van grenscontroles tussen Nederland, Vlaanderen, Frankrijk, Duitsland enz.

Het enige probleem is dat de actuele oorlogsvluchtelingen teveel beloond worden als ze de grens maar over geraken.
Daarom volstaat het om ze even gemakkelijk weer terug over de grens te kunnen zetten, maar wel humaan: naar een veilige plaats.

Genève bis: opvang voor oorlogsvluchtelingen in een land nabij het land van oorsprong. Met grote inspraak van het land dat zulks doet, maar verder te organiseren en te betalen door de rijke landen, waaronder wij.

.

Zipper 7 januari 2016 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7952749)

Ik moet niet weten van grenscontroles tussen Nederland, Vlaanderen, Frankrijk, Duitsland enz.

Het enige probleem is dat de actuele oorlogsvluchtelingen teveel beloond worden als ze de grens maar over geraken.
Daarom volstaat het om ze even gemakkelijk weer terug over de grens te kunnen zetten, maar wel humaan: naar een veilige plaats.

Genève bis: opvang voor oorlogsvluchtelingen in een land nabij het land van oorsprong. Met grote inspraak van het land dat zulks doet, maar verder te organiseren en te betalen door de rijke landen, waaronder wij.

.

zolang de grenzen open blijven, gaan ze blijven komen. Die Syriërs weten ook wel dat het beter is in W-Europa dan in Turkije (ongeacht de religieuze overeenkomst). Er is helemaal niks mis met grenscontroles, zeker niet in het kader van misdaadbestrijding.

Vrijheideerst 7 januari 2016 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7952726)
Wijze woorden van Sarkozy, alleen spijtig dat hij dat niet merkte toen hij nog president was. Nog voor hij president werd, had hij ook al beloofd om met de "hoge drukreiniger" ("Le Kärcher") door de banlieus van Parijs (waar toen dagelijks honderden auto's in de fik gingen) te trekken, eens hij president zou zijn. Daar is niks van in huis gekomen.
Ondertussen vermoed ik dat hij het met volle gemak zal halen van Hollande bij de volgende presidentsverkiezingen, en hoop ik vooral dat hij zijn woorden van vandaag ("Schengen est mort") niet vergeten zal zijn.

Ook.

En is Sarkozy de nieuwe held van N-VA? :roll:

Hij roept op om te luisteren naar de nationalisten in Catalonië en Schotland. Die in Bretagne en Corsica moeten hun klep houden.

Charlie don't Surf 7 januari 2016 11:20

... Khadaffi ook .

Sukkelaar 7 januari 2016 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7952726)

Het zal dan toch in 2 rondes moete gebeuren. Vergeet het FN niet van Le Pen

fox 7 januari 2016 16:43

Citaat:

.

Je hebt duidelijk zijn speech niet gehoord. EERST moet er werk gemaakt worden van een gemeenschappelijk asielbeleid. Dat is iets wat nooit gebeurd is. Daarom zegt hij zelfs dat Schengen doodgeboren werd. En ook daar heeft hij gelijk. 1 asielcrisis en het boeltje is als een kaartenhuisje in elkaar gestort. Hij heeft het kind niet weggegooid, want er is nooit een kind geweest. Nu ja, Sarkozy bracht een overtuigende "captain hindsight" ten berde, want tijdens zijn eigen ambtstermijnen heeft ie daar nooit met een woord over gerept

Zipper 7 januari 2016 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7953268)
Het zal dan toch in 2 rondes moete gebeuren. Vergeet het FN niet van Le Pen

ja ok, maar ge weet goed wat er gebeurd is bij de laatste regionale verkiezingen in Frankrijk onlangs. En dat zal niet anders zijn in '17.

Universalia 7 januari 2016 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7952756)
zolang de grenzen open blijven, gaan ze blijven komen. Die Syriërs weten ook wel dat het beter is in W-Europa dan in Turkije (ongeacht de religieuze overeenkomst). Er is helemaal niks mis met grenscontroles, zeker niet in het kader van misdaadbestrijding.

De vraag die rijst is dan weer: Gaat dat blijven duren dat het 'beter' is in West-Europa?

Ik blik even terug op een artikel zijnde:

Wat als we "Schengen" schrappen? - Rob Heirbaut

Wat is het Verdrag van Schengen?

Men had het bewuste verdrag al jaaaaaaren eerder van de tafel moeten vegen en er uiteindelijk eens komaf met maken, weg ermee!. :roll:

De schoofzak 8 januari 2016 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7953274)
Je hebt duidelijk zijn speech niet gehoord. EERST moet er werk gemaakt worden van een gemeenschappelijk asielbeleid.
..

Je hebt gelijk. Ik heb niet gereageerd op heel zijn speech, want die heb ik niet gehoord.
En naast dat gemeenschappelijk asielbeleid, moet er ook nog eens een Genève Bis komen, zoals ik al uitgelegd heb.

.

Zeus 8 januari 2016 11:12

Citaat:

.

Dat land moet dat wel willen

cato 8 januari 2016 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7953434)
De vraag die rijst is dan weer: Gaat dat blijven duren dat het 'beter' is in West-Europa?

Men had het bewuste verdrag al jaaaaaaren eerder van de tafel moeten vegen en er uiteindelijk eens komaf met maken, weg ermee!. :roll:

Een Mini- Schengen is nog de beste oplossing!
Zuid Europa kan of wil geen grenzen bewaken.
Oost Europa wil niet meewerken aan het oplossen van het vluchtelingen probleem.

Citaat:

Citaat:

De schoofzak 8 januari 2016 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7954414)
Dat land moet dat wel willen

Omwille van het smeer, likt de kat de kandeleer.

.

De schoofzak 8 januari 2016 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7954427)

Wij kunnen dat ook niet.
Bekijk de grens met Frankrijk eens. Van in De Panne tot Aubange.

Zelfs het Ijzeren Gordijn was niet waterdicht.

Maar onze sociale zekerheid, die kunnen we wel dicht(er) sluiten.
Als er in de landen nabij het oorlogsgebied tenminste veilige opvang fatsoenlijk georganiseerd wordt.

.

Zeus 8 januari 2016 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7954932)
Omwille van het smeer, likt de kat de kandeleer.

.

Ik denk niet dat die oliestaten wakker liggen van wat Belgisch zakgeld.

Hypochonder 8 januari 2016 17:44

Sarkozy is een waardeloze politicus. Als de Fransen hem tot president verkiezen dan zijn ze stapelgek. Hij heeft wel gelijk over Schengen, met dan aan de vetbetaalde Europese smeerlappen.

DucDEnghien 8 januari 2016 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7952756)

Als er iets is dat je aan de grens niet tegenhoudt, dan zijn het wel misdadigers ...

Boduo 8 januari 2016 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7955008)
Als er iets is dat je aan de grens niet tegenhoudt, dan zijn het wel misdadigers ...

Bah, dat weet ik nog zo niet.
In Calais geraken misdadigers e.a. volk niet over de grens.
In Duinkerke ook niet.
Aan de Frans-Belgische grens in Adinkerke krioelt v.d. politie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be