![]() |
Het katholieke gebod van geen seks voor het huwelijk
Wat is zo jullie inschatting?
Hoeveel procent van de Vlaamse meisjes zijn maagd als ze huwen ? En hoeveel procent van de Vlaamse jongens ? En specifiek de katholieke meisjes en jongens ? Dus deze die wekelijks naar de kerk gaan en wat weet ik nog. Ik wou aan deze draad nog een poll voegen, maar eigenlijk is dat overbodig. Ze hebben er namelijk allemaal al gelegen. Als we afronden op een tiende van een procent. . |
In welk gebod staat dat?
|
Citaat:
http://www.openbible.info/topics/no_sex_before_marriage Maar mijn zuiver subjectieve inschatting is: zeer weinig zullen maagd zijn. Temeer daar er minder op jonge leeftijd wordt getrouwd. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Of dat nu in één van de tien geboden staat, of in dat ander setje van vijf, of nog elders, raakt mijn kouwe kleren. Maar als ik me toch zou vergissen, dan hoor ik het wel graag. . |
Citaat:
|
Allez, kom, ik ga eens gokken. Misschien win ik wel een prijs of zo.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Dat was een schatting.
Nu een inschatting. Dat veronderstelt enige duiding. Een uitlegje of zo. http://www.encyclo.nl/begrip/inschatting . |
Citaat:
|
Eerder K&K dit.
K&K antwoord: als ze bij KVHV zaten, niet veel. P.S. Maar het is wel waar. |
De echte katholieke meiden/vrouwen zijn voor het huwelijk maagd. Niet omdat ze zo heilig zijn, maar omdat geen enkel zelfrespecterende man iets wil met die inteelthoofden.
|
Citaat:
|
We moeten dan toch besluiten dat zelfs jonge redelijk overtuigde katholieken zich niet zo katholiek gedragen;
of anders gezegd: we zijn er van af, van dat pastoorsgedoe. . |
Citaat:
Daar slagen ze tot vandaag nog steeds wonderwel in. |
Citaat:
|
Zelden zijn ze maagd.
Ze luisteren nu naar Nicki Minaj he schoofzak ;) "Fuck who you like" enzovoort. Ik ben ervan overtuigd dat als wij een nieuw verhaal zouden schrijven de ratio veel hoger zou liggen. Maar dan opnieuw, is de mens wel monogaam geboren? Trouwens, waarom de interesse? Maak je je zorgen voor je kleinkinderen misschien? |
Citaat:
Om mijn kleinkinderen te behoeden. Sorry, ik zal eerlijk zijn: de reden dat ik gelovigen bestrijd is eigenlijk omdat ik daar enorm plezier aan beleef. . |
Citaat:
En in het geval van de kalloterij zou dat tegenwoordig een operatie a la Don Quichote zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be