Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Scholen passen examenrooster aan ramadan aan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227618)

Universalia 8 januari 2016 06:33

Scholen passen examenrooster aan ramadan aan

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Katholieke scholen die veel moslimleerlingen tellen, krijgen de raad om de zwaarste examens op maandag te zetten en alles zo veel mogelijk ’s ochtends te concentreren. “De ramadan valt dit jaar pal in juni. Voor veel moslimjongeren wordt dat een moeilijke periode”, zegt Willy Bombeek van Katholiek Onderwijs Vlaanderen.
En keer op keer 'moeten wij' ons maar aanpassen aan anderen hun gedragingen? :roll:

Op zich is het al héél vreemd dat ze allemaal naar een katholieke school gaan, daar ze toch een probleem hebben met de katholieke gedachte, of zie ik dat weer verkeerd?

Stel ik mij de vraag wanneer dat eens gaat stoppen dat men die alle voordelen van de wereld maar blijft geven? 8O

Skobelev 8 januari 2016 07:14

W-a-l-g-e-l-i-j-k

Indomitable 8 januari 2016 07:47

Knielen voor de vijand noem ik dat, bende lafaarden !!

Maori 8 januari 2016 08:04

En dan nog katholieke scholen!?

Gaat de KUL dan de examens niet meer na kerstmis houden want hoe kan een mens nu studeren met al die festiviteiten?

Al die uitzonderingen die ze voor islamisten maken, het doet me denken aan speciale regels voor gehandicapten.
Dit zeg ik met alle respect voor gehandicapten maar waarom vinden sommigen dat islamisten niet kunnen (over)leven wanneer ze gewoon de regeltjes van het huis volgen?

Universalia 8 januari 2016 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7954118)
En dan nog katholieke scholen!?

Gaat de KUL dan de examens niet meer na kerstmis houden want hoe kan een mens nu studeren met al die festiviteiten?

Al die uitzonderingen die ze voor islamisten maken, het doet me denken aan speciale regels voor gehandicapten.
Dit zeg ik met alle respect voor gehandicapten maar waarom vinden sommigen dat islamisten niet kunnen (over)leven wanneer ze gewoon de regeltjes van het huis volgen?

Dat is een goede vraag. :-D

alberto 8 januari 2016 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7954056)
Bron

Detail tekst:

En keer op keer 'moeten wij' ons maar aanpassen aan anderen hun gedragingen? :roll:

Op zich is het al héél vreemd dat ze allemaal naar een katholieke school gaan, daar ze toch een probleem hebben met de katholieke gedachte, of zie ik dat weer verkeerd?

Stel ik mij de vraag wanneer dat eens gaat stoppen dat men die alle voordelen van de wereld maar blijft geven? 8O

Het zou wel kunnen dat dit enkel een verbetering zal zijn voor de niet moslim leerling.
De moslimleerling heeft daar geen baat bij, voor de rest van de dag mogen die toch niet meer eten en drinken tot zonsondergang, van geconcentreerd studeren zal dan ook niet veel in huis komen, en na zonsondergeng moeten ze gaan eten tot een kot in de nacht, weer niet studeren.

omaplop 8 januari 2016 10:46

Ideaal om eindelijk komaf te maken met de verschillende netten!. Wat een besparing zal datopleveren!.

Als de christelijke overtuiging eigenlijk niet meer de hardcore is van het katholiek onderwijs, dan kan er gemakkelijk gefusioneerd worden met het gemeenschapsonderwijs.

Zou meneer Boeve daaraan gedacht hebben????

omaplop 8 januari 2016 10:49

Ik dacht dat enkel volwassenen de ramadan moesten volgen!

Dus ook gedaan met maaltijden op school tijdens de ramadan????
Alle restaurants sluiten van zonsopgang tot zonsondergang??

Maori 8 januari 2016 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7954359)

En gasmaskers tegen hun stinkende muilen aub.

andev 8 januari 2016 20:15

Wat voor een problemen zal dat weer niet geven voor de scholen om organisatorisch examens op het "goede voor moslims passende" ogenblikken te geven?
Wie wat in schoollokalen zou kunnen gaan zitten waar veel moslims zitten en zien wat die daar uitspoken en vooral niet uitspoken...
En dan moet men zich druk maken over hun examenperiode?
Men weet echt niet meer wat gedaan om ons onderwijs zo vlug mogelijk naar de bliksem te helpen zoals zoveel andere dingen in onze maatschappij.
De oplossing, en die is er al voor een deel: minder en minder en minder veeleisend zijn en zogoed als iedereen een diploma bezorgen zonder verder gezwets.
De rest zien we wel. Wie niks kent gaat gewoon gaan stempelen, dat is ook al goed georganiseerd! Iedereen tevreden. Tot de centen op zijn.
En ik vergeet onze duizenden "asiel- en andere zoekers" die de redding zullen zijn van onze maatschappij!

Rudy 13 januari 2016 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7954056)

Het katholiek net moet zich ook aanpassen, in plaats van zich te profileren als kwaliteitsvol elitair en sektarisch.

NieuwNoors 13 januari 2016 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7954359)

Ja! Ik werk met kinderen, reeds zo'n 21 jaar. Kinderen van verschillende leeftijden en verschillende nationaliteiten.
Er zijn erbij , weliswaar een hele kleine minderheid, die tijdens de Ramadan effectief moeten vasten. Deze kinderen mogen ook niet drinken overdag, noch deelnemen aan de zwemlessen.

Jan van den Berghe 13 januari 2016 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7962308)
Het katholiek net moet zich ook aanpassen, in plaats van zich te profileren als kwaliteitsvol elitair en sektarisch.

Wat is er "elitair en sektarisch" aan een duidelijk confessioneel gebonden school?

Jan van den Berghe 13 januari 2016 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7954352)
Ideaal om eindelijk komaf te maken met de verschillende netten!. Wat een besparing zal datopleveren!.

Juist niet. Het zou voor de overheid een enorme kost inhouden: de gebouwen overkopen en voortaan alles zelf beheren.

fbpolitics 14 januari 2016 02:52

Wat nog allemaal voor dit geloof der vrede - voor wie ook islam is...

.

cookie monster 14 januari 2016 03:06

Nou een/de oplossing:
ofwel houden zij die ramadan willen doen NA het examen ,
(Dit is toch een reden om ze later te doen , toch of niet ??)
of hou je die voor de examen ,
en doen ze gewoon hun examens toen ze reeds waren vastgelegd zoals altijd !!
Alle andere geloofsgeloven doen daar toch niet moeilijk over , of wel ??

Gamla 14 januari 2016 03:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7954107)

Wat wil je dan. Dat er wordt geschoten? Oh nee. Dat vooral niet.
We zijn allemaal happy shiny people. Niet voor niets heet de groep REM.
Welterusten allemaal en sweet dreams.

vrijzinnige 14 januari 2016 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7954107)

WIE zijn dan die lafaarden ?
Want gisteren in het Vlaamse parlement was er één partij die Hilde Crevits hierover vragen stelden, al de andere Vlaamse partijen steunde de minister VOLLEDIG in haar antwoord.

coro 14 januari 2016 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7962308)

Zij moeten helemaal niks!

Stel je eens de vraag...wie hoort zich aan wie/wat aan te passen?

Gamla 14 januari 2016 21:18

Kijk, niemand hoeft of moet zich aanpassen. Dat vreemde uitschot moet gewoon weg.
De overheid gaat het niet doen. We gaan het zelf moeten doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be