![]() |
Proximus stuurt levenslang benoemden naar huis
Statutaire werknemers van Proximus mogen van de regering met vervroegd pensioen, sommigen op 58, anderen op 60 jaar. Dat schrijft De Tijd vandaag. De bonden moeten het wel nog goedkeuren.
Proximus is al langer aan het bekijken hoe het de hoge personeelskosten kan verminderen. Die bedragen 31 procent van de omzet, terwijl het gemiddelde in de sector 24 procent is. Daarnaast is 40 procent van het personeelsbestand (of 4.800 ambtenaren) nog statutair, met een gemiddelde leeftijd van 54 jaar. http://www.hln.be/hln/nl/33868/Morge...imus-toe.dhtml Ambtenaren mogen vervroegd met pensioen. Mensen uit de privésector kunnen heel uitzonderlijk nog met swt maar blijven beschikbaar voor de arbeidsmarkt tot 67 jaar. Dan spreken we nog niet eens over de bedragen van zo'n pensioen en vergelijk dat met een swt-uitkering : dat scheelt zich 100den Euro's per maand. Die ambtenaar wordt betaald met geld uit de schatkist en die swt-er wordt bijna volledig betaald door zijn ex-werkgever!! En niemand vind dat abnormaal! Waar is De Wever nu om dit tegen te houden? Iedereen tot zijn 67! Men investeert jaarlijks honderden miljoenen om mensen boven de 55 terug aan het werk te krijgen, en dan gaat men ambtenaren die werk hebben en benoemd zijn voor het leven betaald naar huis sturen ... De privé moet dat maar betalen!!! |
Weer die pure willekeur van de regering:
Zij op 58, anderen op 60, nog anderen pas op 65, zij die pech hebben 67... |
Citaat:
|
Citaat:
|
deze keer moet ik demonen gelijk geven, dit is een onbegrijpelijke beslissing.
bij mij werkt de link wel niet. |
Citaat:
|
PaSoske voor de spiegel vanmorgen....
![]() En die kat kom weer.... PS zou die idioot nu zo stom zijn te denken dat ik hem ga quoten? |
het gaat over 200 mensen die op verlof gaan, op kosten van de werkgever. Het zal vooral Proximus kosten, niet de staat.
het blijft een rare beslissing, niet in lijn met wat is afgesproken. |
Citaat:
Is Proximus niet grotendeels een staatsbedrijf? We spreken over bijna 5.000 statutaire ambtenaren die daar werken. In de privé werken geen statutaire ambtenaren! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De staat gaat Proximus verkopen. Om ze verkoopbaar te maken gaan alle onbekwamen en dure vogels (ambtenaren) eruit. Lijkt mij duidelijk! |
Laar één ding duidelijk zijn: ik ben geen klant bij Proximus, en zal het niet gauw worden.
Ik kan dergelijke maatregel niet goedkeuren. Hoogstens begrijpen als "deel van de opkuis van het verleden". Citaat:
. |
Voor Proximus zijn dit kosten die ze in mindering gaan brengen aan de uitbetaling van dividend aan oa de Belgische staat. maw, minder inkomsten voor de staat.
|
Ergens klopt er toch iets niet: als Proximus die lonen zelf verder betaalt( vermits het de staat niets mag kosten), hoe kan die maatregel dan de loonkosten voor Proximus verminderen???? immers dat is , dacht ik, de reden voor die maatregel.
In ieder geval is dit weer een aanslag op de mensen die wel tot 67 jaar moeten werken. |
.
|
Citaat:
Vergeet niet dat Ford en toelevering en alle andere bedrijven in herstructurering ook elke maand tot aan het pensioen voor elke swt-er 600 Euro rsz moet betalen. De brugpensioenen betekenen jaarlijks 1.1 miljard Euro aan rsz inkomsten (die nu wegvallen want swt is de facto afgeschaft : nu worden die mensen "gewoon" werkloos). |
.
|
Citaat:
Van die bijpassing gaat bijna 80% naar de staat en vd ontslagvergoeding meer dan de helft! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be