![]() |
Nieuwjaarstoespraak Dewever : er valt VEEL meer te rapen in de sociale zekerheid
Volgens De Wever valt enkel nog in de sociale zekerheid veel geld te rapen voor besparingen. Zo wil hij het aantal arbeidsongeschikten terugdringen. ‘Het is wel duidelijk dat als we op de sociale zekerheid niet extra besparen, we helemaal niet meer besparen.’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160...ec79be91&imai= Wat mij tegen de borst stuit is dat Mijnheer Dewever noch de volledige N-VA-top ooit hebben bijgedragen aan die sociale zekerheidskas omdat ze hun hele leven netto-ontvanger waren en zullen blijven. Die zitten nu te kakken op mensen die hen altijd hebben moeten onderhouden en door een tegenslag (werkloos, ziekte, ...) beroep moeten doen op die sociale zekerheid. Ik ga hier gewoon mijn mening klaar en duidelijk zeggen : een partij die op zijn (werk-)volk kakt is uitschot! Deze partij verwart met opzet oorzaak en gevolg. Voor de duidelijkheid : de werkloze is niet het probleem maar het gebrek aan werkaanbod. Het probleem dat Dewever en zijn vrienden niet willen zien en aanpakken is het overheidsbeslag van 55%. Mijnheer Dewever, uw ambtenarij is te vet!! Iemand die nog voor deze partij stemt is een uilskuiken!! |
Citaat:
das Oomans jan becaus jempie rondas manuela van werde nadia sminate peter de roover polleke poepenpakker sander looney tentenkampfke theo valère de scherp wen beyts en berbère de wévère .. stuk voor stuk hardwerkende vloamen én hebbers van diepe zakken .. |
De uitspraken van Peeters:
Citaat:
En Almaci: Citaat:
Dezelfde, reeds eindeloos herhaalde voorgekauwde onzin van links. |
We kunnen trouwens beginnen met de toegang tot onze sociale zekerheid volledig te ontzeggen voor nieuwkomers, dat is wat De Wever wil zeggen. Dat zal op zich al een enorme besparing zijn. Verder kan de sociale zekerheid gesplitst worden en moeten alle misbruiken opgespoord en beboet worden. Dat zal ook enkele miljarden opleveren.
|
tijd om links voor eeuwig en altijd uit te roeien en al hun vertegenwoordigers en aanhangers in de gevangenis te steken of te deporteren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zoals ik al veel eerder schreef: de mediagek is volledig de pedalen kwijt, want nu bijt hij zelfs in de handen van diegene die hem voeden, nl de werkgevers ! |
Zou het kunnen dat er "regionale" onverklaarbare verschillen zijn in sommige categorieën van uitkeringen ?
Doet me vaag denken aan dat Italiaans dorp waar alle mensen boven 40 blind waren. (toch een invalide uitkering daarvoor trokken). Een univ wou dat interessant fenomeen van mogelijks erfelijke aandoeningen ter plaatste onderzoeken. maar dan bleek dat zelfs taxi-chauffeurs die in het dorp woonden, maar werkten in de nabije stad, ook blind waren. Soort van maffia, met hulp van de arts ... . |
Citaat:
|
Citaat:
|
5 miljard aan straaljagers en de prijs van 2 nieuwe fregatten. Lijkt mij genoeg voor een structurele loonlastenverlaging.
|
Citaat:
De ambtenarij terugbrengen naar het niveau van Nederland daarentegen levert jaarlijks makkelijk 10 miljard op en hun pensioenen gelijk stellen met deze van de rest van de burgers nog eens. Maar daar kan blijkbaar niet bespaard worden volgens De Wever en dat terwijl uit elke internationale vergelijking blijkt dat we ongeveer 20 procent ambtenaren te veel hebben , ze gemiddeld 20 procent te veel verdienen en ze bovendien niet bijzonder hard moeten werken (logisch als er zo veel zijn). |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Waar heb ik diit nog gehoord ?
Er zijn centen voor een elitair politiekorps, maar geen centen voor minderbedeelden. Een heel gevaarlijk man, of hij is zelf de pedalen kwijt .En zo zijn er ook voorbeelden in de geschiedenis, vooral de Romeinse |
Citaat:
|
Citaat:
Maar kom, er is hoop, in 2019 betekenen jullie niets meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be