Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Duitsland voorkomt nipt nieuwe terroristische concentratie in Keulen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227790)

zonbron 11 januari 2016 17:31

Duitsland voorkomt nipt nieuwe terroristische concentratie in Keulen

De Duitse ordediensten hebben hun lesje geleerd. Terrorisme wordt vanaf nu voorbeeldig aangepakt.

De Duitse politie heeft vanmiddag in Keulen met een waterkanon demonstranten van anti-islambeweging Pegida verjaagd. Honderden aanhangers van Pegida en de extreemrechtse partij Pro Köln betoogden daar tegen de instroom van vluchtelingen. De politie maakte een eind aan de betoging toen de demonstranten gingen gooien met flessen, bommetjes en vuurwerk. De politie is in Keulen in groten getale aanwezig voor de grote demonstraties daar. Ongeveer 1.700 politiefunctionarissen zijn opgetrommeld.

...

Aanleiding voor de demonstraties zijn de op grote schaal lastiggevallen en beroofde vrouwen op het stationsplein tijdens de viering van oud op nieuw in Keulen.

Anti-islambeweging Pegida en de extreemrechtse partij Pro Köln willen elkaar bij het centraal station ontmoeten om samen door de straten te marcheren. Verschillende groepen hebben opgeroepen tot een tegendemonstratie. Zo zijn rond de 2500 mensen, voornamelijk vrouwen, samengekomen om vreedzaam te protesteren tegen racisme en seksisme.

"Het is onze taak om beide kampen uit elkaar te houden en de orde te bewaren", aldus de politie.
Eerder vandaag uitte de politiebond kritiek op de inzet van Duitse agenten. De ongeregeldheden op nieuwjaarsnacht konden gebeuren doordat veel agenten worden ingezet om de vluchtelingencrisis het hoofd te bieden. "De nacht was heel anders verlopen als ze hun collega's in Keulen hadden geholpen", aldus Ernst Walter van de vakbond tegen de krant Rheinischen Post.

...

Bron:

Massaal opgetrommelde agenten zetten waterkanon in tegen Pegida in Keulen
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-Keulen.dhtml

zonbron 11 januari 2016 17:36

Aan wiens zijde staat de EU en de overheid inzake de problematiek rondom de illegale immigratie en terrorisme?

zonbron 11 januari 2016 17:51

Ondertussen:
De Zweedse politie is zwaar onder vuur komen te liggen, omdat het Keulse toestanden tijdens een festival in Stockholm afgelopen zomer en tijdens de jaarwisseling in Malmö doelbewust onder de pet heeft gehouden. Jonge vrouwen zijn massaal aangerand door groepen jonge mannen afkomstig uit Afghanistan. Onacceptabel, vindt de Zweedse premier Stefan Löfven.
Bewust gezwegen

"Dit is een pijnlijk punt. Soms durven we niet zeggen hoe de vork in de steel zit, omdat we denken dat het de (extreemrechtse) Zweden Democraten in de kaart zal spelen"

De Zweedse politie zweeg al die tijd bewust over de aanrandingen tijdens het 'We are Sthlm-festival' in augustus. Pas toen de Zweedse krant Dagens Nyheter naar aanleiding van de recente gebeurtenissen in Keulen en andere grote Duitse steden zoals Hamburg er afgelopen weekend over berichtte, kwam het opvallende nieuws naar buiten.

De Zweedse politie bevestigt intussen dat er inderdaad "een groot aantal" aanrandingen had plaatsgevonden tijdens het zomerfestival, zo schrijft De Volkskrant. Volgens woordvoerder Varg Gyllander werden toen "tientallen mannen" opgepakt.

Dat de meeste verdachten uit Afghanistan zouden komen, zoals de Zweedse krant schreef, kon de woordvoerder niet bevestigen, maar hij liet wel verstaan dat "het jonge mannen waren die niet uit Zweden komen". Gyllander geeft nu toe dat de politie daar wel degelijk melding van had moeten maken, "gelet op de aard van het misdrijf".

Waarom de Zweedse politie ervoor koos om de seksuele wantoestanden toch te verzwijgen? "Dit is een pijnlijk punt", aldus politiechef Peter Ågren tegen de krant Dagens Nyheter. "Soms durven we niet zeggen hoe de vork in de steel zit, omdat we denken dat het de (extreemrechtse) Zweden Democraten in de kaart zal spelen.

Woedend

"De politie heeft de taak misdaden op te lossen en schuldigen voor het gerecht te brengen en mag op welke grond dan ook niets willen verdoezelen"

Premier Löfven is woedend. "De politie heeft in mijn optiek de taak misdaden op te lossen en schuldigen voor het gerecht te brengen en mag op welke grond dan ook niets willen verdoezelen'', aldus de regeringsleider deze ochtend.

De Zweedse politie maakte afgelopen vrijdag trouwens bekend dat ook in Zweedse steden een tiental vrouwen zijn aangerand tijdens de feestelijkheden van oud op nieuw. Net zoals in het Duitse Keulen werden slachtoffers in de stad Kalmar op een druk plein omsingeld door mannen en dan betast, zo klonk het bij een politiewoordvoerder.
http://www.demorgen.be/buitenland/zw...chts-b132f573/

Zac 11 januari 2016 18:05

'k zou voorstellen om hetzelfde te doen bij hun vrouwen, maar ik ben vies van die mensen. Wassen zich amper, stinken naar zweet. Bah..

zonbron 12 januari 2016 03:57

Onrust: Rellen in Berlijn en Leipzig, Pegida

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Berlijn.dhtml

zonbron 12 januari 2016 04:55

Protest doorheen Europa

http://newobserveronline.com/eight-a...ies-in-europe/

Bhairav 12 januari 2016 05:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zac (Bericht 7959032)
'k zou voorstellen om hetzelfde te doen bij hun vrouwen, maar ik ben vies van die mensen. Wassen zich amper, stinken naar zweet. Bah..

Anders geen probleem...?

zonbron 12 januari 2016 05:29

Uiteraard...
Race War Brewing: German Patriots Strike Back
January 11, 2016 by TNO Staff— in Europe · 10 Comments

German patriots, pushed to the point of no return by the endless wave of sex and criminal attacks on white women and girls in Cologne and the surrounding area, have started to strike back with coordinated attacks upon nonwhite invaders in the city’s streets.
http://newobserveronline.com/race-wa...s-strike-back/

Per dag gaat 1 opvangscentrum voor asielzoekers in de vlammen op:
http://newobserveronline.com/nonwhit...olice-confirm/

Bhairav 12 januari 2016 05:35

Ik vraag mij nu toch af of die Moffen voor de 2e wereldoorlog ook zoveel last hadden van Joden.

Nr.10 12 januari 2016 06:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7959547)
Ik vraag mij nu toch af of die Moffen voor de 2e wereldoorlog ook zoveel last hadden van Joden.

Waarschijnlijk minders als die moslims last hebben van ons.

Bhairav 12 januari 2016 06:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7959571)

Dus dat belooft...

zonbron 12 januari 2016 07:36

We zijn het volk.

'Refugees not welcome': Thousands of protesters wave signs and flags as they demonstrate in German city of Leipzig over influx of migrants they blame for sex attacks in Cologne over the New Year

Xenophobic rally organised by PEGIDA targets refugees and Chancellor Angela Merkel
Protesters chanted 'We are the people', 'Resistance!' and 'Deport them!'
Signs read 'Refugees not welcome!' and 'Islam=Terror'
Six Pakistani men and one Syrian attacked on by vigilantes in Cologne
Two men in hospital after 'revenge' attacks organised on Facebook
Reports of sexual assault and robbery in NYE attacks now over 500
See more news on the migrant crisis at www.dailymail.co.uk/migrantcrisis

By Gianluca Mezzofiore and Sara Malm for MailOnline and Allan Hall In Berlin

Published: 08:23 GMT, 11 January 2016 | Updated: 23:02 GMT, 11 January 2016

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...s-Cologne.html

non-conformist 12 januari 2016 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7958986)
De Duitse ordediensten hebben hun lesje geleerd. Terrorisme wordt vanaf nu voorbeeldig aangepakt.

De Duitse politie heeft vanmiddag in Keulen met een waterkanon demonstranten van anti-islambeweging Pegida verjaagd. Honderden aanhangers van Pegida en de extreemrechtse partij Pro Köln betoogden daar tegen de instroom van vluchtelingen. De politie maakte een eind aan de betoging toen de demonstranten gingen gooien met flessen, bommetjes en vuurwerk. De politie is in Keulen in groten getale aanwezig voor de grote demonstraties daar. Ongeveer 1.700 politiefunctionarissen zijn opgetrommeld.

...

Aanleiding voor de demonstraties zijn de op grote schaal lastiggevallen en beroofde vrouwen op het stationsplein tijdens de viering van oud op nieuw in Keulen.

Anti-islambeweging Pegida en de extreemrechtse partij Pro Köln willen elkaar bij het centraal station ontmoeten om samen door de straten te marcheren. Verschillende groepen hebben opgeroepen tot een tegendemonstratie. Zo zijn rond de 2500 mensen, voornamelijk vrouwen, samengekomen om vreedzaam te protesteren tegen racisme en seksisme.

"Het is onze taak om beide kampen uit elkaar te houden en de orde te bewaren", aldus de politie.
Eerder vandaag uitte de politiebond kritiek op de inzet van Duitse agenten. De ongeregeldheden op nieuwjaarsnacht konden gebeuren doordat veel agenten worden ingezet om de vluchtelingencrisis het hoofd te bieden. "De nacht was heel anders verlopen als ze hun collega's in Keulen hadden geholpen", aldus Ernst Walter van de vakbond tegen de krant Rheinischen Post.

...

Bron:

Massaal opgetrommelde agenten zetten waterkanon in tegen Pegida in Keulen
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-Keulen.dhtml

Lijd je weer aan achtervolgingswaanzin ?

Next

Nr.10 12 januari 2016 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7959573)
Dus dat belooft...

Dat belooft inderdaad. Zeker als er een nieuwe economische crisis bovenop komt. 561 aangiftes in Keulen ondertussen. Doen alsof er niets aan de hand is is geen optie.

Universalia 12 januari 2016 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7958996)
Aan wiens zijde staat de EU en de overheid inzake de problematiek rondom de illegale immigratie en terrorisme?

Lijkt mij vrij duidelijk aan wiens kant de EU en de overheid staan in dit geval.

Aan de kant van het verkrachtende volkje.

Aan de kant van de 'oorlogsvluchtelingen (zijn ze dat of hebben ze een ander doel voor ogen)

Aan de kant van de asielzoekers.

Aan de kant van de Islam en ga zomaar door ...

Citaat:

De moslims last hebben van ons, las ik dat nu verkeerd of ben ik nog niet goed wakker :?

Wij hebben last van de moslims ja en Politici weten op huidig ogenblik totaal niet hoe ze het moeten aanpakken of hebben er het lef niet voor. 8O

Tijdje geleden zei ik nog tegen een dokter:

Ik ben nooit fan geweest van de opmerking, het zal mijn tijd wel duren wat eigenlijk een enorm kortzichtige opmerking is naar onze kinderen en kleinkinderen toe maar toch ...

De dokter reageerde beleefd: 'We gaan er nog middenin zitten 8O'

Zo zie je maar dat het meer dan 10 over twaalf is en dat de Politici eindelijk eens mogen ontwaken uit hun winterslaap of was het een schoonheidsslaapje?

zonbron 12 januari 2016 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7959629)

Next

Verklaar eens AUB.

DewareJakob 12 januari 2016 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zac (Bericht 7959032)

Dan staat alles wat rood en groen (en Islam) is op zijn achterste poten indien een groep 'westerlingen' hetzelfde zou doen met moslim-vrouwen.

Libro 12 januari 2016 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7959547)

Tja...

Libro 12 januari 2016 12:03

Citaat:

Next

Nog iets interessants te melden?

Libro 12 januari 2016 12:03

Citaat:

Next

Nog iets interessants te melden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be