kelt |
15 januari 2016 21:52 |
Het lijkt mij dat in verschillende naties in Europa (ik denk aan Hongarije,Denemarken,Zwitserland,Polen.....) politici toch proberen te doen wat in het belang van hun natie lijkt te zijn.Als ZIJ het NU niet doen kan het zijn dat hun naties binnen 30 jaar niet meer bestaan.Iedere natie is in meerdere of mindere mate kunstmatig,en het behouden ervan is een kwestie die niet aan overwegingen van het "politiek-correctivisme" ,en zelfs niet aan puur "economische overwegingen" kan overgelaten worden.
DAT is proberen vooruit te denken.Trotse naties doen dat.Ik betwijfel of dat een argument is bij zovele politici in West-Europa.
Wie niet in staat is om gevaren tijdig te "voelen" ,of afkomt met allerlei poco-zever omtrent zaken die nooit duidelijk in partijprogrammas gestaan hebben en die hun kiezers alleen maar geld en extra kopzorgen bezorgen, zal electoraal afgeslacht worden.....
Af en toe "stoere" beweringen doen kan een paar verkiezingen aan een stuk helpen...Jammer genoeg zijn we dan snel weer 10 jaar verder.Maar de omschakeling komt ALTIJD!
Gewone mensen en hun werkgevers doen hun werk,ook als het wel eens onprettig en confronterend is.We verwachten dat politici en bestuurs- en orde-ambtenaren dat ook doen.Zoniet willen we andere.
Het aanroepen van de "goden van het politiek-correctionisme" of andere spoken van mei 1968,"procedurele kwesties","Internationaal Recht" of voor mijn part zelfs verwijzingen naar 40-45, werken als een rode lap op een stier op kiezers die in hun dagdagelijkse leven met 2016 geconfronteerd worden.
De enige les uit het verleden is dat maatschappijen met ondoeltreffende bestuurs- en verdedigingssystemen platgewalst worden.Al de rest is zever.
|