Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jodiumpillen voor heel het land (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227944)

looneytoon1975 15 januari 2016 17:36

Jodiumpillen voor heel het land

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160115_02069587

Ik wordt nucleaire vluchteling

Johan Bollen 16 januari 2016 02:48

Waarschijnlijk gewoon een kadootje voor de farmaceutische industrie. Ze kunnen ook niet telkens een nieuw vaccin erdoor lobbyen.

maddox 16 januari 2016 05:12

Echt wel nieuws om angst aan te jagen. En het werkt: "kernenergie, atomen iek, bah, da's gevaarlijk", voor de kudde. En nu krijgt die kudde een pilleke dat werkt tegen dat gevaar.... Een valiummeke per dag zou meer positiefs brengen, al was het maar een hoop meer passieve idioten.

subocaj 16 januari 2016 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7965001)
Echt wel nieuws om angst aan te jagen. En het werkt: "kernenergie, atomen iek, bah, da's gevaarlijk", voor de kudde. En nu krijgt die kudde een pilleke dat werkt tegen dat gevaar.... Een valiummeke per dag zou meer positiefs brengen, al was het maar een hoop meer passieve idioten.

Waarom zou je schrik hebben voor kerncentrales die overjarig zijn en nog geld opleveren?
De jodium pilletjes zijn een doekje voor het bloeden, ze kunnen net zo goed een mond/neusmasker uitdelen om je gerust te stellen.

maddox 16 januari 2016 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7965042)
Waarom zou je schrik hebben voor kerncentrales die overjarig zijn en nog geld opleveren?

Wie bepaald dat de kerncentrales overjarig zijn?
Het enige deel dat niet vervangen kan worden is de kernreactor zelf. Al de rest kan men gewoon vervangen door nieuwe stukken.

Citaat:

De jodium pilletjes zijn een doekje voor het bloeden, ze kunnen net zo goed een mond/neusmasker uitdelen om je gerust te stellen.
Indien het op zijn Tjernobyls mis zou gaan (kwasie onmogelijk met de PWR's in België) ,dan zal je mij zeer snel naar die jodiumpillen zien grijpen hoor.
Het is geen doekje voor het bloeden, maar een effectief middel tegen 1 deel van de situatie.

Henri1 16 januari 2016 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7965069)
Wie bepaald dat de kerncentrales overjarig zijn?
Het enige deel dat niet vervangen kan worden is de kernreactor zelf. Al de rest kan men gewoon vervangen door nieuwe stukken.

Indien het op zijn Tjernobyls mis zou gaan (kwasie onmogelijk met de PWR's in België) ,dan zal je mij zeer snel naar die jodiumpillen zien grijpen hoor.
Het is geen doekje voor het bloeden, maar een effectief middel tegen 1 deel van de situatie.

Op korte afstand zal je weinig aan die pillen hebben.

maddox 16 januari 2016 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7965079)
Op korte afstand zal je weinig aan die pillen hebben.

Hoever denk je dat het stadje Pripjat van de kerncentrale van Tjernobyl afligt?

En daar is de reactor gewoon uit elkaar geknald, en die stond niet in een zware bunker zoals de PWR's in Belgiê.

Henri1 16 januari 2016 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7965091)
Hoever denk je dat het stadje Pripjat van de kerncentrale van Tjernobyl afligt?

En daar is de reactor gewoon uit elkaar geknald, en die stond niet in een zware bunker zoals de PWR's in Belgiê.

Hoeveel volk woont er nog in Pripjat ?

Hoeveel mensen zijn er sinds de ramp overleden aan één of andere kanker ?

Hoeveel misvormde/gemuteerde kinderen zijn er in de regio geboren sinds de ramp ?

DewareJakob 16 januari 2016 13:44

Paniekzaaierij, hevig aangemoedigd door de groen-rode Linkiwinkies.

Vrijheideerst 16 januari 2016 14:24

:rofl:

Frederik2000 16 januari 2016 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7965042)

Tja, een twijfelgeval. Met centrales die zullen draaien tot ze 50j oud zijn en de toenemende terreurdreiging was ik eigenlijk van plan om via het net eens op zoek te gaan naar jodiumpillen.

Weliswaar besparen ze je enkel van het ergste (een relatief vlugge zeer pijnlijke dood) door de klieren vol te proppen indien je op relatief korte afstand van het incident zit.

In geval van een serieus nucleair incident kan men in een dichtbevolkt gebied als België/West-Europa eigenlijk toch geen kant op en crasht zowel maatschappij als economie. De vraag rijst dan of je zoiets eigenlijk wel wil overleven?

de vuile muilekoek 16 januari 2016 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 7964543)

En wat met mensen die een jodium allergie hebben?

Frederik2000 16 januari 2016 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7965272)
En wat met mensen die een jodium allergie hebben?

Die moeten dan onder de morfine uit hun oren bloeden tot ze de geest geven ...

AnarchoChristophe 16 januari 2016 16:24

Citaat:

Op de radio deze ochtend, aldus die klaven van Joe FM: "stel dat de kerncentrale ontploft.".
Ja, ontploffen... een kerncentrale. Debielen.

AnarchoChristophe 16 januari 2016 16:24

Citaat:

Op de radio deze ochtend, aldus die klaven van Joe FM: "stel dat de kerncentrale ontploft.".
Ja, ontploffen... een kerncentrale, ze zagen de paddestoel al hangen. Debielen.

de vuile muilekoek 16 januari 2016 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 (Bericht 7965278)
Die moeten dan onder de morfine uit hun oren bloeden tot ze de geest geven ...

Dank u , ik weet waar ik aan toe ben dan....

de vuile muilekoek 16 januari 2016 16:25

[quote=AnarchoChristophe;7965280]Op de radio deze ochtend, aldus die klaven van Joe FM: "stel dat de kerncentrale ontploft.".
Ja, ontploffen... een kerncentrale.
Citaat:

Debielen.[/
QUOTE]

Kan toch zie Tjernobiel :roll:

AnarchoChristophe 16 januari 2016 16:28

[quote=de vuile muilekoek;7965283]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7965280)
Ja, ontploffen... een kerncentrale. QUOTE]

Kan toch zie Tjernobiel :roll:

Reactors ontploffen niet. Die smelten. Stoomturbines ontploffen, zoals in Tjernobyl.

Peche 16 januari 2016 16:29

Zijn we zo failliet dat een kernramp goedkoper is geworden dan een nieuwe centrale te zetten?!?
Ik wou op momenten als dit dat ik beter mijn best had gedaan om elders naartoe te vluchten.
Jezus Christus. Hoe is het in godsnaam zover kunnen komen.

Iedere Belg geld laten samenleggen voor een nieuwe centrale?

de vuile muilekoek 16 januari 2016 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7965291)
Zijn we zo failliet dat een kernramp goedkoper is geworden dan een nieuwe centrale te zetten?!?
Ik wou op momenten als dit dat ik beter mijn best had gedaan om elders naartoe te vluchten.
Jezus Christus. Hoe is het in godsnaam zover kunnen komen.

Citaat:

Iedere Belg geld laten samenleggen voor een nieuwe centrale?

Ik heb een beter idee !! laat de vluchtelingen TOL betalen een soort van INGANGS GELD en verblijf taks naargelang de grote van hun gezin. DE STAAT ZOU VEEL GELD BINNEN KRIJGEN om alles weer op poten te zetten ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be