Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het opdringen van zogezegde goede doelen, (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227979)

de vuile muilekoek 16 januari 2016 18:28

Het opdringen van zogezegde goede doelen,

Het regent ''GOEDE DOELEN'' , overdreven en opdringerig omsingeld geweest weer aan de deur van de supermarkten Okay & Delhaize deze week ... of ik iets wilde kopen voor vredeseilanden ,soms ook de voedselbank .... waar houd dat op feitelijk ? en de manier waarop ? met 4 mensen de deuruitgang versperren om mij te verplichten iets te kopen ,, dat is onsmakelijk & lomp van die mensen , mag ik kiezen aan welk een goed doel ik wens iets te schenken A.U.B .... mag ik de vrijheid blijven behouden A.U.B , ik ben niet graag verplicht .

dank u.

TV-verslaafde 16 januari 2016 18:38

Dat geld blijft toch meestal kleven bij enkelingen.

Bhairav 16 januari 2016 18:39

Allemaal linkse manipulatie! Globalistische Joden zitten hier achter!

Peche 16 januari 2016 18:42

Kon je op de moment zelve niet gewoon "neen geen interesse" zeggen vuile muile? :)

Bhairav 16 januari 2016 18:46

Die ervaart liever dat er hem van alles wordt opgedrongen. Daar heeft die meer schik in.

TV-verslaafde 16 januari 2016 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7965463)

Ja; en hoeveel van die wezen/armen zijn genieën, grote kunstenaars, schrijvers of wat dan ook geworden? Een condoom had al die miserie vermeden. En van waar halen die superrijken al hun geld vandaan; uit de uitbuiting van die wezen/armen en dan komen die superrijken met allerlei domme goede doelen af. Fuck off!

Net hetzelfde met die vluchtelingencrisis; exact hetzelfde. Eerst allerlei bommen op heel het Midden-Oosten gooien en zo miljoenen wezen en armen creëren en dan beginnen melken dat wij die wezen en armen moeten helpen. Dat die politici/superrijken ze allemaal maar zelf opvangen; de gewone man in de straat heeft hier geen boodschap aan.

Rudy 16 januari 2016 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7965454)
Het regent ''GOEDE DOELEN'' , overdreven en opdringerig omsingeld geweest weer aan de deur van de supermarkten Okay & Delhaize deze week ... of ik iets wilde kopen voor vredeseilanden ,soms ook de voedselbank .... waar houd dat op feitelijk ? en de manier waarop ? met 4 mensen de deuruitgang versperren om mij te verplichten iets te kopen ,, dat is onsmakelijk & lomp van die mensen , mag ik kiezen aan welk een goed doel ik wens iets te schenken A.U.B .... mag ik de vrijheid blijven behouden A.U.B , ik ben niet graag verplicht .

dank u.

Ik vind dat je zonder gewetensproblemen neen mag zeggen tegen die goedbedoelde goede doelen.
Gisteren, in de Veldstraat in Gent, in de barre kou, liep ik vier jonge meisjes tegen het lijf die geld aan het inzamelen waren voor "Vredeseilanden". Zo las ik het toch op hun T-shirt. Ik heb neen gezegd.
Ik vraag mij soms af of al die jonge pseudo-idealisten wel weten waarmee ze bezig zijn. Gaat het niet om niet meer dan wat trend tussen jongelingen, studenten.
Een arme op straat, met of zonder hond, met of zonder kind in de arm, de straatmuzikant, stop ik wat geld in de hand.
En dat zal het zowat zijn.

Jan van den Berghe 16 januari 2016 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7965454)

dank u.

U wordt toch niet verplicht?!

quercus 16 januari 2016 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7965463)

Jaja, natuuuuurlijk... :roll:

Jan van den Berghe 16 januari 2016 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7965531)
Ik vind dat je zonder gewetensproblemen neen mag zeggen tegen die goedbedoelde goede doelen.
Gisteren, in de Veldstraat in Gent, in de barre kou, liep ik vier jonge meisjes tegen het lijf die geld aan het inzamelen waren voor "Vredeseilanden". Zo las ik het toch op hun T-shirt. Ik heb neen gezegd.
Ik vraag mij soms af of al die jonge pseudo-idealisten wel weten waarmee ze bezig zijn. Gaat het niet om niet meer dan wat trend tussen jongelingen, studenten.
Een arme op straat, met of zonder hond, met of zonder kind in de arm, de straatmuzikant, stop ik wat geld in de hand.
En dat zal het zowat zijn.

Om welke reden pakt u onmiddellijk uit met het oordeel van "pseudo-idealisten"?

Thuleander 16 januari 2016 23:09

Uzelf, uw familie en vrienden zijn het allerbeste doel.
Investeer daarin en stuur de zeikerds van 'vredeseilanden' e.d. wandelen.

Thuleander 16 januari 2016 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7965531)

Natuurlijk weten die niet waarmee ze bezig zijn.
Als ze dat zouden weten dan zouden ze beseffen wat een gigantisch drama westerse ontwikkelingshulp heeft aangericht in Afrika.

Jan van den Berghe 16 januari 2016 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7965765)
Uzelf, uw familie en vrienden zijn het allerbeste doel.
Investeer daarin en stuur de zeikerds van 'vredeseilanden' e.d. wandelen.

Ik zou niet weten waarom we die mensen met dergelijke etiketten zouden moeten overladen. Ik heb sowieso respect voor wie zich voor dergelijke zaken inzet, ook al deel ik hun opvattingen niet (en ook mijn centen niet).

Jan van den Berghe 16 januari 2016 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7965768)
Natuurlijk weten die niet waarmee ze bezig zijn.
Als ze dat zouden weten dan zouden ze beseffen wat een gigantisch drama westerse ontwikkelingshulp heeft aangericht in Afrika.

Bijna steeds van overheidswege. Initiatieven van private aard (vaak kerkelijk georganiseerd) doen het veel beter.

de vuile muilekoek 17 januari 2016 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7965465)
Kon je op de moment zelve niet gewoon "neen geen interesse" zeggen vuile muile? :)

Ik had het gevoel dat ze mij wilden manipuleren toen ik zei "neen"... ze lachten mij uit .... maakten mij tot een belachelijke burger " zo een die weer niets WIL geven .... een onnozelaar die niet wil volgen ....:roll: ze staarden mij nog na met een belachelijk lachje onder elkaar .... ik merkte dit op .... ,, en daar gaat het om die manier van doen van die soort schooiers,,:roll:

Peche 17 januari 2016 14:23

En wat heb je toen gedaan nadat ze dat deden?
Komen posten alhier :)

de vuile muilekoek 17 januari 2016 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7965732)
U wordt toch niet verplicht?!

Ik had het gevoel van wel hoor... die omsingeling die uitgang versperring allemaal zo hevig ingewerkt van die gasten,:roll:

de vuile muilekoek 17 januari 2016 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7966215)
En wat heb je toen gedaan nadat ze dat deden?
Komen posten alhier :)

Peche een mens moet ergers zijn frustratie kunnen na laten....:roll:

Peche 17 januari 2016 14:26

Doet dat tegen dat jong volk :)
Dan leren ze wat bij. Oh gij wijze lichttoorts.

de vuile muilekoek 17 januari 2016 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7965470)
Die ervaart liever dat er hem van alles wordt opgedrongen. Daar heeft die meer schik in.

Het gaat over het gevoel op de moment .... of heb u geen aanvoelen misschien ?:roll: ik ben nogal een sensitief mens....:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be