![]() |
Aasgier multinational Audi Brussels mag Tesla-concurrent bouwen
Die uitzuigers komen hier wat profiteren van onze arbeidskrachten, die door al dat werk niet kunnen doppen ....
zullen we ze eventjes wegpesten met wat belastingen ? Ik vind het zeer goed nieuws: werkgelegenheid in een topsegment. titel: 'Beslissing Audi is een fantastisch signaal' http://www.standaard.be/cnt/dmf20160120_02079236 Citaat:
|
ander artikel hierover:
http://trends.knack.be/economie/bedr...al-648073.html Citaat:
Kan iemand dat eens gaan zeggen aan de Franstalige spoorvakbonden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Werk is werk, ook al is het in de productie van een overprijsde kapitalistenbak in plaats van een auto die het volk écht nodig heeft.
|
Dat is helemaal geen signaal dat deze regering België weer aantrekkelijk heeft gemaakt voor de maakindustrie.
Die toewijzing aan Audi Vorst staat stijf van de subsidies. Dat heeft niets te maken met duurzaam economisch beleid, goed investeringsklimaat of concurrentialiteit. |
Citaat:
Uiteindelijk vind ik de jubelberichten een beetje misplaatst, die E-Tron is inderdaad, zoals de meeste electrische wagens, niet voor de gewone man en zal met minder volk in héél kleine aantallen worden gebouwd. De A1 gaat verhuizen naar Spanje, naar de Seat fabriek. |
Citaat:
Een topsegment zegt u. Inderdaad. Wie gaat die extreem dure wagen kopen ? Wat als die niet aanslaat ? Ondertussen bent u de A1 wel kwijt...... Misschien wel het perfecte scenario voor Audi om Vorst te sluiten. Eerst de brood-en-boter wagen er weghalen en iedereen sussen met een luxe SUV. Na 2 jaar zeggen ze dat hij niet verkoopt en ze moeten ocharme hun fabriek sluiten. Audi komt ermee weg zonder imagoschade. Zoiets kunnen de domme politici van deze regering niet inschatten. Hopelijk krijg ik ongelijk en zij gelijk. |
Citaat:
De elektrische hype gaat wel heel hard mogen aantrekken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze zullen die multinational weer veel geld toegestopt hebben. Misschien was dat zelfs niet nodig, die fabriek die stond hier toch al.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Laadinfrastructuur
Fiscaliteit Betaalbare e-wagens Als aan die drie voorwaarden voldaan is, komen ze. De meeste e-wagens kosten nu nog halve huizen. |
Citaat:
En wie die dure spullen koopt ? Zij die dat kunnen betalen. En met dat geld, worden dan werknemers betaald. Meer moet dat niet zijn. . |
De ene multinational is de andere niet. Je kan Audi moeilijk vergelijken met Apple. Audi werkt met zeer kleine winstmarges, veel hoogopgeleid personeel, eigen R&D, ... . Apple werkt met zeer weinig hoog opgeleid personeel, waanzinnige hoge winstmarges, zeer weinig eigen R&D, kinderarbeid, belastingontduiking, ... . Audi zal ook wel trachten belasting te ontwijken maar niet in die mate van de apples en googles van de wereld die nochtans alles te danken hebben aan logaritmes ontwikkeld aan overheidsinstellingen. Audi produceert waarde en Google kapitaliseert op waarde. http://forum.politics.be/showthread.php?t=227485
Nu ja, mocht het rendabel en doenbaar zijn om auto's in Bangladesh te produceren en die naar Griekenland te verschepen zouden ze het zich ook niet laten waarschijnlijk. Voor Van Overtveldt z'n schoon ogen blijven ze hier ook niet hoor. |
Citaat:
;-) |
Citaat:
En je weeklaag tegenover apple: zo mogen niets uitbrengen of 't is file aan de winkels over heel de wereld .... Maar wat mij nu opvalt: het voetbal werkt ook met zeer weinig topmensen die waanzinnige bedragen verdienen. Pleit jij ook om in die sector iets te doen, en ondertussen hen te verwijten dat ze aasgieren zijn ? Is Kompany een aasgier omdat hij niet naar Cercle Brugge gaat sjotten voor maar 10.000 euro per maand, ipv nu per dag ? . |
Citaat:
U vergelijkt de A1 met een Trabant of Volga ? De A1 zit in het topsegment van de kleine wagens, zowel technologisch als prijstechnisch. Uw uitleg trekt dus nergens op. U quote ook niet mijn volledige post, wellicht wilt u zo de moeilijk vragen ontwijken ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be