Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kartels of niet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228118)

Garry 21 januari 2016 00:50

Kartels of niet?

Ik ben eens benieuwd welk nieuw kartel er gaat tot stand komen tegen 2018, nu dat De Wever spreekt van opnieuw het communautaire uit de kast te halen.

Sukkelaar 21 januari 2016 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7969892)
Ik ben eens benieuwd welk nieuw kartel er gaat tot stand komen tegen 2018, nu dat De Wever spreekt van opnieuw het communautaire uit de kast te halen.

Is dit niet voorbarig?

Pandareus 21 januari 2016 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7969992)
Is dit niet voorbarig?

Cognitieve dissonantie bij de TS.
Hij wil niet zien, niet horen en niet aanvaarden wat zijn oren en ogen hem vertellen : De Wever wil totaal niets met het vlaams blok te maken hebben en zal nooit met hen samenwerken. Topic Starter kan/wil dat niet aanvaarden, en doet dus alsof het niet waar is. Na een tijdje krijg je dan als gevolg van deze waan dat hij begint vragen te stellen rond de haalbaarheid van een kartel.

vrijzinnige 21 januari 2016 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7969998)
Hij wil niet zien, niet horen en niet aanvaarden wat zijn oren en ogen hem vertellen : De Wever wil totaal niets met het vlaams blok te maken hebben en zal nooit met hen samenwerken. Topic Starter kan/wil dat niet aanvaarden, en doet dus alsof het niet waar is. Na een tijdje krijg je dan als gevolg van deze waan dat hij begint vragen te stellen rond de haalbaarheid van een kartel.

Je kan het ook anders bekijken: de angst van de kiezer zit er bij rechts en extreemrechts NU al in 😂

Zeus 21 januari 2016 09:55

Op nationaal niveau geen enkel kartel.

In Antwerpen misschien een tandem Groen-SPa, al zal dat niet van harte zijn.

vrijzinnige 21 januari 2016 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7970043)

Ik meen mij nochtans te herinneren dat de Antwerpse NVA het de Antwerpse groenen aan het hof maken zijn 😘

TheFourHorsemen 21 januari 2016 11:00

Citaat:

Ik denk niet dat de Antwerpse SPA na heel het gedoe met Van Peel nog een kartel aandurft :p.

Pandareus 21 januari 2016 11:12

Citaat:

Daar gaan er dan inderdaad bij zijn die elkaar naar het leven gaan staan, eerder dan een plaatsje op te schuiven op de lijst...

Eduard Khil 21 januari 2016 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7970022)
Je kan het ook anders bekijken: de angst van de kiezer zit er bij rechts en extreemrechts NU al in 😂

rechts heeft dan ook veel kiezers om mee in te zitten hé. Dat kan links niet zeggen :rofl:

Sukkelaar 21 januari 2016 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PandaCrap (Bericht 7970005)
Dat dit nooit zou gebeuren is natuurlijk de natte droom van vuil links

Op het ogenblik dat Dewinter verdwijnt en het VB kennis maakt met Delente kan er vlug veel veranderen.

Maar Dewinter zal niet verdwijnen; kijk er maar zijn voorkeurstemmen op na.

Sukkelaar 21 januari 2016 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7970022)

Je vergist je bij wat je extreemrechts betreft; die zien hun nieuwe ledental spontaan groeien.

Sukkelaar 21 januari 2016 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7970049)
Ik meen mij nochtans te herinneren dat de Antwerpse NVA het de Antwerpse groenen aan het hof maken zijn 😘

Waar haal je dat vandaan? NVA samen met groen is de doodsteek voor NVA.

Zeus 21 januari 2016 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7970269)

Ik weet niet hoe het is afgelopen, maar in december waren groen en N-VA inderdaad in onderhandelingen over districtsbestuur van Deurne. Er is daar een N-VA'er weggevallen waardoor Groen moest depanneren voor een werkbare meerderheid.

Er werd wel benadrukt dat het geen invloed had op gemeentelijk of nationaal niveau

De schoofzak 21 januari 2016 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7970269)

Op lokaal vlak is dat wel mogelijk. Het volstaat enkele duidelijk afspraken te maken, en mekaar te laten scoren in het eigen kamp.

.

vrijzinnige 22 januari 2016 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7970267)
Je vergist je bij wat je extreemrechts betreft; die zien hun nieuwe ledental spontaan groeien.

Als dat zo is, dan zal RECHTS hun ledental ook wel zien dalen !
Vandaar het wild om zich heen stampen van het rechtse opperhoofd, die zijn woorden NIET kan omzetten in daden.
Want......Sarah Smeyers in 2012 (heeft iemand er ooit aan gedacht de asielkraan dicht te draaien) heeft het ledenaantal dan wel dagdagelijks doen groeien, tenminste als wij De Wever kunnen en mogen geloven, maar ziet nu ook met lede ogen dat ledenaantal afkalven en terug overlopen naar hun vroegere stal, die hij nochtans, volgens zijn "eigen woorden" met de grond had gelijk gemaakt.
In 2018 zal een eerste keer duidelijk worden hoeveel Vlaamse nationalisten eieren voor hun geld hebben gekozen :-)

Sukkelaar 22 januari 2016 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7970315)
Ik weet niet hoe het is afgelopen, maar in december waren groen en N-VA inderdaad in onderhandelingen over districtsbestuur van Deurne. Er is daar een N-VA'er weggevallen waardoor Groen moest depanneren voor een werkbare meerderheid.

Er werd wel benadrukt dat het geen invloed had op gemeentelijk of nationaal niveau

Je tweede § is belangrijk.

Sukkelaar 22 januari 2016 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7970360)
Op lokaal vlak is dat wel mogelijk. Het volstaat enkele duidelijk afspraken te maken, en mekaar te laten scoren in het eigen kamp.

.

Dus jij zou het daarmee eens zijn?
Eens te meer NV-A = nieuwe Vlaamse arrivisten.

Sukkelaar 22 januari 2016 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7970969)
In 2018 zal een eerste keer duidelijk worden hoeveel Vlaamse nationalisten eieren voor hun geld hebben gekozen :-)

Klopt.

Garry 24 januari 2016 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7969998)

Er is hier klaarblijkelijk maar ene blinde en dat ben jij. Ik had het helemaal niet over een kartel tussen N-VA en VB maar over de andere partijen om de loef af te steken van het N-VA.

Maar ja, ik had het moeten weten dat een stel bekrompen linkse potentaten dat hier weer verkeerd ging interpreteren.

Pandareus 24 januari 2016 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7972757)
Er is hier klaarblijkelijk maar ene blinde en dat ben jij. Ik had het helemaal niet over een kartel tussen N-VA en VB maar over de andere partijen om de loef af te steken van het N-VA.

Maar ja, ik had het moeten weten dat een stel bekrompen linkse potentaten dat hier weer verkeerd ging interpreteren.

Dat zal dan nog een bijwerking zijn van de cognitieve dissonantie. Dat je namelijk nog wat van die waanbeelden gaat projecteren op andere partijen ook.
Er is geen enkele indicatie dat ook maar iemand aan kartels denkt, en daar is ook geen reden voor.
De laatste partij die met een kartel werkte, cd&v dus, weet tot wat dit kan leiden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be