![]() |
Belgische gezinnen rijkste van Europa: gemiddeld vermogen van 450.000 euro
Bron
Detail tekst: Citaat:
Ik vind dat eigenlijk gevaarlijke berichten in de zin van: Welke belasting gaat men nog uitvinden om ons die gelden afhandig te maken? 8O ![]() |
gemiddeld :roll:
|
Gemiddeld ? Ik ken persoonlijk weinig mensen met dit soort vermogen.
Mijn huis is afbetaald, ben 57 jaar oud en heb samen met mijn vrouw een volle loopbaan achter de rug. (en 3 kinderen groot gebracht) Stel me dan de vraag hoe iemand zulke spaarpot bij elkaar krijgt. We hebben wél geleefd en niet iedere frank en daarna Euro omgedraaid vooraleer we hem uitgaven... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is inclusief vastgoed.
Jonge mensen zullen dicht bij de nul zitten. Oudere mensen met een afbetaald huis, die bijna op pensioen zijn, zullen als je huis + spaarrekening/beleggingen + pensioensparen + groepsverzekering optelt hier gemakkelijk aan komen. Ik ben nog relatief jong, dus dat zegt genoeg zeker :) |
Citaat:
Groepsverzekeringen ? Dat zijn vaak "verborgen vermogens". |
Citaat:
Ik zie in een buurt, waar rijhuizen staan, veel huizen zwaar onder de prijs verkopen en niet om reden van dat ze oud of niet in orde zijn, misschien te dicht (Antwerpen) bij de kerncentrale van Doel gelegen. 8O Als je een reisje naar de kust doet merkt u dat daar ver alles te koop staat wat je wil, meestal ook zwaar onder zijn ware prijswaarde. |
Gemiddeld, Coucke 1.500.000.000 = 15.000 gepensioneerden met 15.000 € pensioen per jaar.
Geert Bourgeois 240.000 = 10 hard werkenden met 24.000 € per jaar. Erover klagen is natuurlijk populistisch volgens ons Vlaams opperhoofd. |
Gemiddelden zeggen weinig.
'Gemiddelde rijkdom' van een bevolking zegt nog minder. |
Citaat:
Die 450.000 aan gezinsvermogen is inderdaad niet far fetched; zeker niet inclusief huis, pensioensplannen en groepsverzekeringen. Zelfs meer is niet moeilijk, al kan je er hier gif op innemen dat het niet lang zal duren vooraleer er weer enkelen afkomen die zullen stellen dat Belgie dringend alles boven een vermogen van x moet belasten (onder het mom, dat kan je niet op een normale manier bereiken uiteraard :twisted: ). |
Ook hier weer is dit statistisch cijfer niet erg relevant. Gewoon omdat het "Belgisch" is. Mocht dit eens kunnen uitgesplitst worden naar de Gewesten dan zou het wel een veel genuanceerder beeld geven. Zeker voor wat het financieel gedeelte van het vermogen betreft. Zowat 80 % van de beursorders komen uit Vlaanderen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
naar mijn berekeningen zal ik daar tegen mijn 40ste aan geraken. Dat is dan inclusief vastgoed en schuld. Dan nog een tiental jaar goed doordoen om dan tegen mijn 50ste gemakkelijk te kunnen zeggen dat het niet meer hoeft, indien ik dat zou willen.
Maar mezelf kennende ga ik gewoon doorwerken tot ik er geen zin meer in heb :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be