![]() |
halve euro kilometervergoeding....
http://newsmonkey.be/article/62882
Heb eens mijn mening geventileerd en economisch beredeneerd hoe wij omgaan met het spoor versus de auto... Er gaapt een kloof tussen de subsidies voor de spoorwegen en de lasten op de auto. De spoorwegen vervoeren 6 miljard personenkilometer voor 3 miljard subsidies. Of vangen 0,50 euro per kilometer. De privéwagen vervoert 100 miljard personen en betaalt 0,15 euro per kilometer. Economisch is dit waanzin. |
Je moet daar de kosten van de files in België nog bijtellen. Vorige week nog 500 km file in België, dat is van oost naar west en terug.
Als je alle kosten van alle files in België meetelt dan kom je op meer dan 0,50€ per km voor de auto uit. Neem daar nog de kosten bij voor onderhoud van het wegennet, de kosten van accidenten, de kosten van luchtvervuiling, de kosten voor verlichting langs het wegennet, enz... Je komt niet toe met uw 0,15€ per km. |
Citaat:
De staat investeert 171miljoen in wegen in de begroting vooronderhoud De verlichting betaalt de burger via elektriciteitsfactuur , zou die nog eens moeten opzoeken maar zal wel geen 10miljard kosten. Kost wel een paar 100miljoen, en dat zit dus ook in de verkeerde begroting De kosten van ongevallen kost de burger geld via zijn verzekering, maar kost de overheid ongeveer 2000 mensen oplappen per jaar zal iets van 200miljoen zijn. ZIt dus in de begroting van de sociale zekerheid zit dar dus ook verkeerd En de kosten van de files zijn het gevolg van de onderinvestering in het wegennetwerk, waarom zou je het tijdverlies die de burger oploopt door deze onderinvestering bij de kosten moeten tellen ??? moest de overheid nog maar 10% van haar inkomsten investeren in het wegennetwerk zou ze 10 keer meer uitgeven dan ze nu doet, en zou vermoedelijk de files wel substantieel korter worden;. Dat is natuurlijk gemakkelijk als je zoals altijd in België de kosten in de verkeerde begroting stopt... En dan altijd een mistgordijn maken en zonder rekenen de indruk geven dat het veel meer kost; De vervuilinskost zou die ook eens moeten opzoeken maar dat is ook geen 100miljoen hoor vergeet dat Heb het in een rapport gezien komt op iets van 2% van de mobiliteit uit Je mag nu nog al de asthma pompjes op Konto van de auto's zetten, je zult nog niet aan 400miljoen geraken |
Citaat:
Het is absurd om dat de weggebruiker aan te rekenen. De oorzaak ligt niet bij hem maar bij een overheid die er niet in slaagt om het verkeer vlot te houden. Die 8 miljard per jaar is een opportuniteit voor onze overheid: ze kan tot 8 miljard investeren per jaar als ze daarmee de files elimineert. |
Investeren in het openbaar vervoer is ook een optie.
|
Citaat:
Moest iedere Belg met de auto gaan naar zijn werk zijn we samen 3 miljard rijker.. |
Citaat:
http://libreparcours.net/nl/?p=1216 |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be