Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geen Vlaams geld voor onderhoud Brusselse tunnels (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228249)

Witte Kaproen 25 januari 2016 16:23

Geen Vlaams geld voor onderhoud Brusselse tunnels
 
Maar volgens Vlaams minister Ben Weyts
kan het niet dat Vlaanderen mee zou opdraaien voor de renovatiekosten van de Brusselse tunnels.
Brussel moet zijn verantwoordelijkheid opnemen en de factuur niet doorsturen, is de boodschap van Weyts.

Weyts:

“Dat de Vlamingen gebruik maken van de Brusselse infrastructuur doet niet ter zake.
Ik vraag toch ook geen geld aan het Waals en Brussels gewest voor pakweg het onderhoud van de E40 omdat Walen en Brusselaars in groten getale naar de kust rijden.

Tot slot, werd op basis van de vermeende last van de pendel,

in de zesde staatshervorming, 500 miljoen extra voorzien voor het Brussels Hoofdstedelijk gewest.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20160125_02...nnels-kan-niet


Inderdaad weeral een bijkomende reden
voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.:-)

Krijgen de Brusselaars al elk jaar 500 miljoen extra
en dan komen ze nog niet toe om hun eigen tunnels te onderhouden.:roll:

fox 25 januari 2016 16:29

Natuurlijk is er geen geld. De 19 baronieën moeten onderhouden worden hé. En vergeet ook niet dat ook de Rode Duivels nog een stadion moeten hebben ter eer en glorie van de natie. Dat ondertussen het verkeer in de hoofdstad tot een stilstand komt is maar een voetnoot en die onnozele Vlamingen zullen dat wel betalen.

Wat ik wel niet begrijp. Er mocht toch niet over het communautaire gepraat worden? Maar als Onckelinx nu de financiering van het Brusselse gewest in vraag stelt, wat is ze dan aan het doen?

Witte Kaproen 25 januari 2016 16:34

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7974395)
Natuurlijk is er geen geld. De 19 baronieën moeten onderhouden worden hé. En vergeet ook niet dat ook de Rode Duivels nog een stadion moeten hebben ter eer en glorie van de natie. Dat ondertussen het verkeer in de hoofdstad tot een stilstand komt is maar een voetnoot en die onnozele Vlamingen zullen dat wel betalen.

Wat ik wel niet begrijp. Er mocht toch niet over het communautaire gepraat worden? Maar als Onckelinx nu de financiering van het Brusselse gewest in vraag stelt, wat is ze dan aan het doen?

zouden ze in Brussel niet beter extra geld aan Saudi-Arabië vragen :roll:

omaplop 25 januari 2016 16:35

Ze kregen en krijgen geld om hun taak als hoofdstad te vervullen, dan moeten ze het ook doen. Ik vrees echter dat dat geld voor andere zaken wordt gebruikt , zodat ze nu beroep moeten doen op de alomgekende vrijgevigheid van de Vlamingen;

wanneer laten we Brussel gewoon stoven in eigen vet????

omaplop 25 januari 2016 16:36

Ze kregen en krijgen geld om hun taak als hoofdstad te vervullen, dan moeten ze het ook doen. Ik vrees echter dat dat geld voor andere zaken wordt gebruikt , zodat ze nu beroep moeten doen op de alomgekende vrijgevigheid van de Vlamingen;

wanneer laten we Brussel gewoon stoven in eigen vet????

Witte Kaproen 25 januari 2016 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7974406)
Ze kregen en krijgen geld om hun taak als hoofdstad te vervullen, dan moeten ze het ook doen. Ik vrees echter dat dat geld voor andere zaken wordt gebruikt , zodat ze nu beroep moeten doen op de alomgekende vrijgevigheid van de Vlamingen;

wanneer laten we Brussel gewoon stoven in eigen vet????

Om een tweetalig stadion in Grimbergen te ondersteunen hebben ze anders nog wel geld genoeg blijkbaar:roll:

Als ze de Vlaamse rand maar kunnen inpalmen ,
dan steekt het blijkbaar op geen € :roll:

pajoske 25 januari 2016 17:34

Vlaanderen (Benneke Weyts) mag met haar centen doen wat ze wil. Maar of de Vlaamse ambtenaren die noodgedwongen in Brussel moeten gaan werken heel gelukkig gaan zijn als ze uren langer in de file staan betwijfel ik.
Er zijn dan 2 mogelijkheden: Vlaanderen verhuist haar overheidsdiensten naar het Vlaamse gewest. Bye bye Brussel hoofdstad van de Vlaamse gemeenschap.
Of Vlaanderen zoekt mee naar een oplossing voor de mobiliteitsproblemen in Brussel. M.a.w. men onderhandelt. Dat was trouwens de vraag dacht ik.

Eens te meer blijkt dit weer een kluwen te worden. Ik kan nu al voorspellen dat wij een mobiliteitscatastrofe in het centrum van dit land tegemoet gaan. Eens te meer gaan er weer politieke spelletjes gespeeld worden waar de burger geen boodschap aan heeft.

Een zoveelste bewijs dat Vlaamse onafhankelijkheid een grote stommiteit zou zijn. Onze economie en dus de welvaart van de inwoners van dit land gaan weeral de dupe zijn.

Ik stel voor dat we al die overbodige gewestelijke politici een C4 geven. En overgaan tot een nieuwe staatshervorming, die ons land met één regring weer werkbaar en het bestuur betaalbaar maakt.

Zipper 25 januari 2016 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7974470)
Vlaanderen (Benneke Weyts) mag met haar centen doen wat ze wil. Maar of de Vlaamse ambtenaren die noodgedwongen in Brussel moeten gaan werken heel gelukkig gaan zijn als ze uren langer in de file staan betwijfel ik.
Er zijn dan 2 mogelijkheden: Vlaanderen verhuist haar overheidsdiensten naar het Vlaamse gewest. Bye bye Brussel hoofdstad van de Vlaamse gemeenschap.
Of Vlaanderen zoekt mee naar een oplossing voor de mobiliteitsproblemen in Brussel. M.a.w. men onderhandelt. Dat was trouwens de vraag dacht ik.

Eens te meer blijkt dit weer een kluwen te worden. Ik kan nu al voorspellen dat wij een mobiliteitscatastrofe in het centrum van dit land tegemoet gaan. Eens te meer gaan er weer politieke spelletjes gespeeld worden waar de burger geen boodschap aan heeft.

Een zoveelste bewijs dat Vlaamse onafhankelijkheid een grote stommiteit zou zijn. Onze economie en dus de welvaart van de inwoners van dit land gaan weeral de dupe zijn.

Ik stel voor dat we al die overbodige gewestelijke politici een C4 geven. En overgaan tot een nieuwe staatshervorming, die ons land met één regring weer werkbaar en het bestuur betaalbaar maakt.

het gros vd ambtenaren gaan met het openbaar vervoer (de trein) naar het werk.

vlijmscherp 25 januari 2016 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7974470)
Vlaanderen (Benneke Weyts) mag met haar centen doen wat ze wil. Maar of de Vlaamse ambtenaren die noodgedwongen in Brussel moeten gaan werken heel gelukkig gaan zijn als ze uren langer in de file staan betwijfel ik.
Er zijn dan 2 mogelijkheden: Vlaanderen verhuist haar overheidsdiensten naar het Vlaamse gewest. Bye bye Brussel hoofdstad van de Vlaamse gemeenschap.
Of Vlaanderen zoekt mee naar een oplossing voor de mobiliteitsproblemen in Brussel. M.a.w. men onderhandelt. Dat was trouwens de vraag dacht ik.

Eens te meer blijkt dit weer een kluwen te worden. Ik kan nu al voorspellen dat wij een mobiliteitscatastrofe in het centrum van dit land tegemoet gaan. Eens te meer gaan er weer politieke spelletjes gespeeld worden waar de burger geen boodschap aan heeft.

Een zoveelste bewijs dat Vlaamse onafhankelijkheid een grote stommiteit zou zijn. Onze economie en dus de welvaart van de inwoners van dit land gaan weeral de dupe zijn.

Ik stel voor dat we al die overbodige gewestelijke politici een C4 geven. En overgaan tot een nieuwe staatshervorming, die ons land met één regring weer werkbaar en het bestuur betaalbaar maakt.

Een Vlaamse ambtenaar die met de auto naar Brussel komt, zouden ze de helft van zijn loon moeten afpakken. Alle Vlaamse administraties zijn op wandelafstand van een station.

BWarrior 25 januari 2016 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7974395)
Natuurlijk is er geen geld. De 19 baronieën moeten onderhouden worden hé. En vergeet ook niet dat ook de Rode Duivels nog een stadion moeten hebben ter eer en glorie van de natie. Dat ondertussen het verkeer in de hoofdstad tot een stilstand komt is maar een voetnoot en die onnozele Vlamingen zullen dat wel betalen.

Wat ik wel niet begrijp. Er mocht toch niet over het communautaire gepraat worden? Maar als Onckelinx nu de financiering van het Brusselse gewest in vraag stelt, wat is ze dan aan het doen?

De echte vraag is, wat het nut is van het splitsen van budgetten voor (grote) openbare werken.

Xenophon 25 januari 2016 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7974470)
Vlaanderen (Benneke Weyts) mag met haar centen doen wat ze wil. Maar of de Vlaamse ambtenaren die noodgedwongen in Brussel moeten gaan werken heel gelukkig gaan zijn als ze uren langer in de file staan betwijfel ik.
Er zijn dan 2 mogelijkheden: Vlaanderen verhuist haar overheidsdiensten naar het Vlaamse gewest. Bye bye Brussel hoofdstad van de Vlaamse gemeenschap.
Of Vlaanderen zoekt mee naar een oplossing voor de mobiliteitsproblemen in Brussel. M.a.w. men onderhandelt. Dat was trouwens de vraag dacht ik.

Eens te meer blijkt dit weer een kluwen te worden. Ik kan nu al voorspellen dat wij een mobiliteitscatastrofe in het centrum van dit land tegemoet gaan. Eens te meer gaan er weer politieke spelletjes gespeeld worden waar de burger geen boodschap aan heeft.

Een zoveelste bewijs dat Vlaamse onafhankelijkheid een grote stommiteit zou zijn. Onze economie en dus de welvaart van de inwoners van dit land gaan weeral de dupe zijn.

Ik stel voor dat we al die overbodige gewestelijke politici een C4 geven. En overgaan tot een nieuwe staatshervorming, die ons land met één regring weer werkbaar en het bestuur betaalbaar maakt.

:trololol:

TheFourHorsemen 25 januari 2016 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7974470)
Vlaanderen (Benneke Weyts) mag met haar centen doen wat ze wil. Maar of de Vlaamse ambtenaren die noodgedwongen in Brussel moeten gaan werken heel gelukkig gaan zijn als ze uren langer in de file staan betwijfel ik.
Er zijn dan 2 mogelijkheden: Vlaanderen verhuist haar overheidsdiensten naar het Vlaamse gewest. Bye bye Brussel hoofdstad van de Vlaamse gemeenschap.
.

Er is weinig reden om alle overheidsdiensten zo hard te centraliseren, zeker in een dichtbevolkt gebied als Vlaanderen. Dat de diensten iets meer gespreid worden en niet allemaal in Brussel gevestigd hoeven te zijn, lijkt me in een tijdperk van steeds meer verregaande digitalisering absoluut geen slecht plan.

Brussel kan natuurlijk nog steeds (deels symbolisch) de hoofdstad van de Vlaamse gemeenschap blijven. Daarvoor hoeft niet ELKE dienst in Brussel gevestigd te zijn.

TheFourHorsemen 25 januari 2016 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7974470)

Een zoveelste bewijs dat Vlaamse onafhankelijkheid een grote stommiteit zou zijn. Onze economie en dus de welvaart van de inwoners van dit land gaan weeral de dupe zijn.

Vooral een bewijs dat men te veel centraliseert.

Scherven A. Mok 25 januari 2016 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7974395)
Natuurlijk is er geen geld. De 19 baronieën moeten onderhouden worden hé. En vergeet ook niet dat ook de Rode Duivels nog een stadion moeten hebben ter eer en glorie van de natie. Dat ondertussen het verkeer in de hoofdstad tot een stilstand komt is maar een voetnoot en die onnozele Vlamingen zullen dat wel betalen.

Wat ik wel niet begrijp. Er mocht toch niet over het communautaire gepraat worden? Maar als Onckelinx nu de financiering van het Brusselse gewest in vraag stelt, wat is ze dan aan het doen?

Onckelinx zit niet in de federale regering. De communautaire wapenstilstand is afgesproken tussen de regeringspartijen om de bevolking makkelijker te kunnen bestelen.

Sukkelaar 25 januari 2016 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7974470)
Ik stel voor dat we al die overbodige gewestelijke politici een C4 geven. En overgaan tot een nieuwe staatshervorming, die ons land met één regring weer werkbaar en het bestuur betaalbaar maakt.

Dan denk ik dat het voorstel van het VB veel beter is : de republiek Vlaanderen.

Zucht 25 januari 2016 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7974470)
Vlaanderen (Benneke Weyts) mag met haar centen doen wat ze wil. Maar of de Vlaamse ambtenaren die noodgedwongen in Brussel moeten gaan werken heel gelukkig gaan zijn als ze uren langer in de file staan betwijfel ik.
Er zijn dan 2 mogelijkheden: Vlaanderen verhuist haar overheidsdiensten naar het Vlaamse gewest. Bye bye Brussel hoofdstad van de Vlaamse gemeenschap.
Of Vlaanderen zoekt mee naar een oplossing voor de mobiliteitsproblemen in Brussel. M.a.w. men onderhandelt. Dat was trouwens de vraag dacht ik.

Eens te meer blijkt dit weer een kluwen te worden. Ik kan nu al voorspellen dat wij een mobiliteitscatastrofe in het centrum van dit land tegemoet gaan. Eens te meer gaan er weer politieke spelletjes gespeeld worden waar de burger geen boodschap aan heeft.

Een zoveelste bewijs dat Vlaamse onafhankelijkheid een grote stommiteit zou zijn. Onze economie en dus de welvaart van de inwoners van dit land gaan weeral de dupe zijn.

Ik stel voor dat we al die overbodige gewestelijke politici een C4 geven. En overgaan tot een nieuwe staatshervorming, die ons land met één regring weer werkbaar en het bestuur betaalbaar maakt.

Ik vermoed dat jij nog een stock van enkele honderdduizenden wafelijzers hebt liggen waar je vanaf wil geraken.

Eduard Khil 25 januari 2016 18:16

de franskiljons eisten (en kregen) 300 miljoen per jaar extra voor Brussel enkel en alleen voor infrastructuurwerken. Opeens vallen de brokken beton uit de plafond naar beneden. Zodus: wederom wanbeleid van de sossen. Honderen miljoenen éxtra krijgen en er nog niéts van bakken. Er valt altijd wel iets met die sossen: is het geen lijk uit de kast, dan beton uit de tunnel


Hopelijk is het volgende dat valt het mes van de guillotine. En daarna hun hoofd in het mandje.

pajoske 25 januari 2016 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7974482)
Een Vlaamse ambtenaar die met de auto naar Brussel komt, zouden ze de helft van zijn loon moeten afpakken. Alle Vlaamse administraties zijn op wandelafstand van een station.

Maar hoeveel ambtenaren wonen op wandelafstand van een station?

Bad Attila 25 januari 2016 18:35

Euh, wie vraagt er Vlaams geld voor de Brusselse tunnels?

Henri1 25 januari 2016 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7974381)
Maar volgens Vlaams minister Ben Weyts
kan het niet dat Vlaanderen mee zou opdraaien voor de renovatiekosten van de Brusselse tunnels.
Brussel moet zijn verantwoordelijkheid opnemen en de factuur niet doorsturen, is de boodschap van Weyts.

Weyts:

“Dat de Vlamingen gebruik maken van de Brusselse infrastructuur doet niet ter zake.
Ik vraag toch ook geen geld aan het Waals en Brussels gewest voor pakweg het onderhoud van de E40 omdat Walen en Brusselaars in groten getale naar de kust rijden.

Tot slot, werd op basis van de vermeende last van de pendel,

in de zesde staatshervorming, 500 miljoen extra voorzien voor het Brussels Hoofdstedelijk gewest.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20160125_02...nnels-kan-niet


Inderdaad weeral een bijkomende reden
voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.:-)

Krijgen de Brusselaars al elk jaar 500 miljoen extra
en dan komen ze nog niet toe om hun eigen tunnels te onderhouden.:roll:

Uw topics worden steeds "zieliger"zou ik denken ???


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be