![]() |
Eigenares sleept huurder voor rechter omdat die kamer aanbiedt via Airbnb
Bron
Detail tekst: Citaat:
Misschien zie ik dat wel weer verkeerd, iets voor het Juridisch Forum misschien rubriek vastgoed recht/huren? Ik zou de kost niet willen geven zij die zich bezig houden met onderverhuren tegenwoordig. :roll: |
Ik kan de eigenares zeker begrijpen. Ben benieuwd wat hier gaat geoordeeld worden.
|
Citaat:
(Was er een 'voorgeschiedenis' in de 'zaak', geen idee van 8O) |
Mij lijkt dit vrij duidelijk:
Citaat:
Het zou mij verbazen indien de rechter de verhuurder in het ongelijk zou stellen. |
---
|
In Bolivia maakt men daar geen probleem van en dat vinden de toeristen geweldig. Zolang men maar het huis in goede conditie teruggeeft zou er eigenlijk geen probleem dienen te zijn. De hotels zullen echter een grotere lobby hebben dan de huurders is te verwachten. De kleintjes een centje laten bijverdienen... Dat kunnen we niet hebben. De enige hoop voor de huurders is een minderrestrictieve wetgeving in andere landen. In België is het moto "alle macht voor de corporaties" en "leve de kloof tussen arm en rijk" en "lang leve de prikkeldraad verkoop". Dwaasheid heeft ook zijn rechten zeker?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maak het niet moeilijk! NOOIT verhuren; dan stellen dit soort problemen zich niet; nooit! |
Citaat:
Als de verhuurder niet wil dat zijn eigendom een halve hotelkamer wordt, dan moet dat gerespecteerd worden. Dat een partij zich niet moet houden aan gemaakte afspraken is evenmin goed voor de economie en ondernemingszin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men zit nog met een bijkomend probleem dank ik. Als de huurder dat onderverhuurt wordt dat waarschijnlijk een beroepsmatige verhuur. In dat geval zal de eigenaar-verhuurder op een andere wijze (lees: op werkelijke huurinkomsten) belast worden dan in het geval van privéverhuur (op basis van KI). |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be