Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Denemarken geeft het voorbeeld. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228285)

Patrick M. 26 januari 2016 18:34

Denemarken geeft het voorbeeld.

Het Deense parlement heeft zoals verwacht enkele omstreden maatregelen goedgekeurd die het land minder aantrekkelijk moeten maken voor asielzoekers, waaronder de inbeslagname van waardevolle voorwerpen van migranten om hun verblijf te financieren.

De goedkeuring komt niet als een verrassing, aangezien de Deense regering een akkoord met de grootste oppositiepartij had gesloten. Alle rechtse partijen keurden het wetsontwerp van de minderheidsregering van premier Lars Løkke Rasmussen goed. Met de steun van de sociaaldemocraten gebeurde de goedkeuring met 81 stemmen tegen één. Er waren wel 27 onthoudingen.

Het is de bedoeling dat alle bezittingen van nieuw aangekomen vluchtelingen en migranten boven de 10.000 kronen (1.340 euro) in beslag worden genomen. Het geld moet dienen om hun verblijf te betalen. Wel mogen ze voorwerpen die een ‘bijzondere affectieve waarde’ hebben bijhouden. De politie mag daarbij de bezittingen van asielzoekers bij hun aakomst doorzoeken en voorwerpen in beslag nemen.

In Denemarken is iedereen gelijk voor de wet, zo luidt de redenering. Ook voor autochtone Denen geldt het principe. Werkloze Denen moeten immers tot op een bepaald niveau bezittingen verkopen om een beroep te kunnen doen op uitkeringen.

Het parlement stemde ook over een voorstel om familieherenigingen voor vluchtelingen en migranten te vertragen tot drie jaar. De wetten moeten vluchtelingen ontmoedigen om naar het land te reizen.

Kritiek

Volgens Denemarken zijn de nieuwe wetten nodig om de vluchtelingenstroom onder controle te krijgen. Maar het voorstel over de confiscatie wekt in binnen- en buitenland veel beroering. Velen vergelijken het met de inbeslagname van joodse bezittingen tijdens de Tweede Wereldoorlog.

‘De meeste vluchtelingen hebben alles verloren en toch lijkt de wet te zeggen dat de enkelingen die de reis naar Denemarken hebben overleefd met nog een klein deel van hun bezittingen niet genoeg hebben verloren’, stelt de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa.

Volgens het VN-vluchtelingenagentschap UNHCR schenden de voorstellen onder meer het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. De premier Lars Lokke Rasmussen wuift de kritiek weg en noemt de wet de ‘meest misbegrepen wet in de Deense geschiedenis’.

Denemarken is overigens niet het enige land dat de bezittingen van vluchtelingen in beslag neemt. Onder meer Zwitserland en de Duitse deelstaat Baden-Württemberg doen dat ook.

Moesten ze in elk land van de EU doen.
Wij krijgen in ons eigen land ook niks gratis.

The Bold Revenger 26 januari 2016 18:39

Denemarken is altijd al 5 tot 10 jaar vooruit geweest op de rest van Europa.

DucDEnghien 26 januari 2016 22:58

Symboolwet, gaat niets opbrengen, integendeel de organisatie ervan gaat veel meer geld kosten dan het gaat opbrengen.

Jan van den Berghe 26 januari 2016 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7976193)
Symboolwet, gaat niets opbrengen, integendeel de organisatie ervan gaat veel meer geld kosten dan het gaat opbrengen.

Het gaat ook niet om een wet "om op te brengen".

DucDEnghien 26 januari 2016 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7976200)
Het gaat ook niet om een wet "om op te brengen".

Natuurlijk gaat het daarover, opbrengen om de kosten te doen dalen. Jij bent ook een subsidieslurper waarschijnlijk?

Bobke 26 januari 2016 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7975775)
Denemarken is overigens niet het enige land dat de bezittingen van vluchtelingen in beslag neemt. Onder meer Zwitserland en de Duitse deelstaat Baden-Württemberg doen dat ook.

Bezittingen in beslag nemen kan men niet goedkeuren.
Dat ze moeten betalen voor hun opvang is normaal.
Of is hier iemand die ergens graties mag logeren als hij op reis gaat?

DucDEnghien 26 januari 2016 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7976203)
Bezittingen in beslag nemen kan men niet goedkeuren.
Dat ze moeten betalen voor hun opvang is normaal.
Of is hier iemand die ergens graties mag logeren als hij op reis gaat?

Ik logeer regelmatig gratis als ik op reis ga, ik heb een netwerk.

Bobke 26 januari 2016 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7976204)

Zo, meneer heeft een netwerk.

DucDEnghien 26 januari 2016 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7976214)
Zo, meneer heeft een netwerk.

En jij niet. Stel u zelf eens de vraag, waarom? Of is het sowieso de schuld van de anderen ...

Zipper 26 januari 2016 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7976204)

moeten we nu onder de indruk zijn ??

DucDEnghien 26 januari 2016 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7976218)
moeten we nu onder de indruk zijn ??

I don't give a shit of u onder de indruk bent. U hebt geen enkele financiële waarde voor mij.

Thuleander 26 januari 2016 23:37

Les valeurs!
Les valeurs Européennes!

Bobke 26 januari 2016 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7976215)
En jij niet. Stel u zelf eens de vraag, waarom? Of is het sowieso de schuld van de anderen ...

Nee ik niet.
Ik betaal mijn hotel en als ik niet reserveerde kom ik er niet in als het vol zit.

SDX 26 januari 2016 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7976223)

Les valeurs!
Les valeurs Européennes!

LoL.

daiwa 27 januari 2016 02:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7976219)
I don't give a shit of u onder de indruk bent. U hebt geen enkele financiële waarde voor mij.

Dat is wederzijds.

Hypochonder 27 januari 2016 07:24

De Denen hebben tenminste de ballen om ondanks de kritiek van zoveel Europese hypocrieten zoiets door te voeren. De vluchtelingenstroom richting hun land zal nu snel opdrogen en richting ons draaien.

AnarchoChristophe 27 januari 2016 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7976223)

Les valeurs!
Les valeurs Européennes!

Ik ben altijd lichtjes teleurgesteld als ik vermoed dat liberalen het leven gaan laten alvorens we de kans hebben ze voor een volkstribunaal terecht te stellen. Lichtjes.

Reverberation 27 januari 2016 08:40

Denemarken geeft idd het voorbeeld...

Citaat:

Outrage in Denmark after 17yo girl faces fine for protecting herself from sexual assault
Citaat:

The incident took place in the center of the small town of Sonderborg in southern Denmark at about 22:00 local time Wednesday. The teenager told police that an English-speaking man knocked her to the ground, tried to unbutton her pants and undress her.

However, she was apparently able to protect herself as she pulled out pepper spray and used it against the man.

The sexual attacker escaped the scene of the incident and hasn’t been charged.

Police say that the girl may face a fine.
https://www.rt.com/news/330264-denma...l-rapist-fine/

fox 27 januari 2016 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7976193)

De vluchtelingenstroom gaat opdrogen, ergo de kosten gaan dalen. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

Pandareus 27 januari 2016 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7976316)
Ik ben altijd lichtjes teleurgesteld als ik vermoed dat liberalen het leven gaan laten alvorens we de kans hebben ze voor een volkstribunaal terecht te stellen. Lichtjes.

"We" ? Maak je deel uit van de Braune Bataillone misschien ? Gaan jullie razzia's houden ? Kun je iets meer vertellen over dat 'volkstribunaal' ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be