Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vluchteling zwaait met mes tijdens ruzie in asielcentrum. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228314)

Patrick M. 27 januari 2016 11:13

Vluchteling zwaait met mes tijdens ruzie in asielcentrum.

Houthalen-Helchteren -

In het asielcentrum van Houthalen-Helchteren zijn dinsdagavond de spanningen tussen twee families hoog opgelopen. Een man zwaaide met een mes en werd door de lokale politie MidLim opgepakt en meegenomen naar het commissariaat in Houthalen-Helchteren. Vermoedelijk wordt hij woensdag uit het asielcentrum weggehaald en overgeplaatst naar Brussel. Dat bevestigde dinsdagavond Alain Yzermans (sp.a), burgemeester van Houthalen-Helchteren.

Een Iraakse familie en een Afghaans gezin leefden al een tijdje in onmin met elkaar. Ze leefden gezamenlijk in een en dezelfde ruimte en er waren geregeld spanningen tussen de familieleden. Dinsdagavond ontaardde dat in een kleine schermutseling.

Volgens de Houthalense burgemeester vielen er geen gewonden. De politie MidLim was met verschillende ploegen snel ter plaatse en kreeg de toestand vlug onder controle.

Hoe lang nog?
In België met messen, in Zweden een meisje dood gestoken, in Frankrijk schoten en ik weet niet hoeveel aanrandingen, verkrachtingen en diefstallen in Duitsland.
En nog altijd geen reactie van de top van de EU.

Universalia 27 januari 2016 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7976465)
Houthalen-Helchteren -

In het asielcentrum van Houthalen-Helchteren zijn dinsdagavond de spanningen tussen twee families hoog opgelopen. Een man zwaaide met een mes en werd door de lokale politie MidLim opgepakt en meegenomen naar het commissariaat in Houthalen-Helchteren. Vermoedelijk wordt hij woensdag uit het asielcentrum weggehaald en overgeplaatst naar Brussel. Dat bevestigde dinsdagavond Alain Yzermans (sp.a), burgemeester van Houthalen-Helchteren.

Een Iraakse familie en een Afghaans gezin leefden al een tijdje in onmin met elkaar. Ze leefden gezamenlijk in een en dezelfde ruimte en er waren geregeld spanningen tussen de familieleden. Dinsdagavond ontaardde dat in een kleine schermutseling.

Volgens de Houthalense burgemeester vielen er geen gewonden. De politie MidLim was met verschillende ploegen snel ter plaatse en kreeg de toestand vlug onder controle.

Hoe lang nog?
In België met messen, in Zweden een meisje dood gestoken, in Frankrijk schoten en ik weet niet hoeveel aanrandingen, verkrachtingen en diefstallen in Duitsland.
En nog altijd geen reactie van de top van de EU.

Winterslaap of 'schoonheidsslaapje' daar aan de gang denk ik. 8O

Patrick M. 27 januari 2016 12:36

Dan hoop ik dat ze uit hun winterslaap gaan komen want ik wacht af wat er in de zomer in de zwembaden en openlucht zwembaden gaat gebeuren.

Thuleander 27 januari 2016 12:48

Ik wil mij niet moeien ofzo maar zou het geen goed idee zijn om bijvoorbeeld vluchtelingen eventueel te controleren op het bezit van wapens?

Skobelev 27 januari 2016 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7976604)
Ik wil mij niet moeien ofzo maar zou het geen goed idee zijn om bijvoorbeeld vluchtelingen eventueel te controleren op het bezit van wapens?

Niet om ze af te nemen, neen, geef ze wapens en doe de deur dicht tot het stil is binnen.

Charlie don't Surf 27 januari 2016 14:26

... misschien wilde de man gewoon een vork ?

de vuile muilekoek 27 januari 2016 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7976590)
Dan hoop ik dat ze uit hun winterslaap gaan komen want ik wacht af wat er in de zomer in de zwembaden en openlucht zwembaden gaat gebeuren.

het zal een hete zomer worden Pètric dan gaan ze nog zotter staan bij extreme temperaturen ...

Patrick M. 27 januari 2016 15:53

muilekoek, wie is Pètric?

Zipper 27 januari 2016 16:00

Citaat:

daarover heb ik hier ergens al een kleine voorspelling gemaakt :-) :

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7975869)
Dat wordt daar dolle pret deze zomer aan de kust, met al die heetgebakerde "vluchtelingen", die met een "tent" van hier tot Mekka, staan te geilen op de schaarsgeklede toeristen.

de vuile muilekoek 27 januari 2016 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7976771)
muilekoek, wie is Pètric?

ik dacht eens grappig te zijn8O

de vuile muilekoek 27 januari 2016 16:06

Citaat:

maar neen dan gaan ze kloppen en aan elkaar sleuren ....

cookie monster 28 januari 2016 04:10

Ik ga effe heel kort zijn:
Destijds in de klas , als er ene iets uitspookte ,
de leraar gaf de daders kans zichzelf aan te geven ,
zo niet , iedereen klassikale straf , bv 20 blz. schrijven ,
reken maar dat de schuldige aangepakt werd door ons !!!!

andev 28 januari 2016 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7976483)
Winterslaap of 'schoonheidsslaapje' daar aan de gang denk ik. 8O

Gewoon tijd om hun maandelijkse wedde op te strijken en kijken van welke voorzieningen zoals reiskosten enz ze kunnen gebruik maken...

andev 28 januari 2016 11:28

Citaat:

Gezien de hoeveelheid aan rondlopende reeds aanwezige vreemdelingen + de duizenden die blijven afkomen is dat gewoon al niet meer mogelijk! Je zou een gans leger nodig hebben alleen al voor dat!
En het mooiste moet nog komen zeker? Afwachten en ondergaan...

Universalia 28 januari 2016 11:28

Citaat:

Even kort door de bocht dan maar ... zwembaden afschaffen, dichtgooien met beton. Einde 'zwemparadijs'

Stel ik mij de vraag, waar delen ze die messen uit? 8O

andev 28 januari 2016 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7977413)
Ik ga effe heel kort zijn:
Destijds in de klas , als er ene iets uitspookte ,
de leraar gaf de daders kans zichzelf aan te geven ,
zo niet , iedereen klassikale straf , bv 20 blz. schrijven ,
reken maar dat de schuldige aangepakt werd door ons !!!!

Ja, maar zij zijn volwassenen en reeds met zo'n grote hoop dat het hier een plaatselijke oorlog met zeer veel slachtoffers zou worden...
Gewoon nog wat wachten, nog een paar honderdduizenden erbij en boeken toe.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be