Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Wie volgt Francken op? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228317)

demonen 27 januari 2016 12:57

Wie volgt Francken op?

Tijdens de samenkomst over de vluchtelingenproblematiek in Amsterdam heeft staatssecretaris Theo Francken (N-VA) voorgesteld om de vluchtelingen “gewoon opnieuw de zee in te duwen, het kan me niet schelen of ze verdrinken”. Dat is althans wat de Griekse minister Ioannis Mouzalas in het BBC-programma Newsnight verteld heeft.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160127_02092772

De internationale pers staat voor zijn deur en de Franstaligen eisen zijn ontslag.
Die man is niet meer houdbaar.
Hij moet en zal aftreden, ten laatste voor het weekend moet deze zaak vvan de baan!!
De vraag die zich nu stelt : "Wie zal N-VA naar voor sturen om hem op te volgen?". Hebben zij nog sterke persoonlijkheden voor deze moeilijke funktie?

Anna List 27 januari 2016 13:19

ze hebben hem hier goed bij zijn Pietje,

het lijkt erop alsof ze hem en België hiermee in t hoopje EU landen trachten te houden die tegen de 'push-back-policy' gekant blijft. dit in tegenstelling tot Italië en Spanje.

Franken zou beter uitleggen dat BE mee vóór het push-back-beleid zal pleiten in de EU, tenminste wil hij nog kiezers overhouden ...

wat wordt het Theo ? ...

Anna List 27 januari 2016 13:28

Citaat:

De Griekse viceminister van Asiel, Iannis Mouzalas, beweert dat België heeft voorgesteld om vluchtelingen op zee te onderscheppen en terug te sturen. 'Grotesk en vals' reageert zijn Belgische collega Theo Francken. - De Tijd 27/1/16
is het waar Theo ?!?!?

hebt gij NIET gepleit voor het op zee onderscheppen en terugsturen van vluchtelingen ?????

en WAAROM NIET ?????

Zipper 27 januari 2016 13:31

Op zee onderscheppen en terugsturen, is nogal wat anders dan "de zee induwen".

vlijmscherp 27 januari 2016 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7976645)
is het waar Theo ?!?!?

hebt gij NIET gepleit voor het op zee onderscheppen en terugsturen van vluchtelingen ?????

en WAAROM NIET ?????

omdat dit onwettelijk is.

Anna List 27 januari 2016 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7976649)

je voelt toch van ver aan dat de courant gebruikte term 'push-back-policy' hier (door de Griek en de vooral franstalige pers) met kwade wil misbruikt werd om Francken tot andere uitspraken te brengen ...

ik snap niet dat hij daarin trapt ...

Anna List 27 januari 2016 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7976651)
omdat dit onwettelijk is.

dat de vluchtelingen zich niet als vluchteling opgeven in de eerste staat waar ze in komen buiten hun land van herkomst is even onwettellijk

de uistpraak is gesteld in politieke vergadering om t beleid te bepalen, daar mag een minister politicus toch voor een ander beleid pleiten, niet ???

Spanje en Italië passen dat beleid al jaren toe. tijd dat BE zich daarbij aansluit.

geen verandering in politiek beleid zal tot veel meer extremisme leiden ...

Het Oosten 27 januari 2016 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7976649)

In ieder geval, één van de twee vertelt de waarheid niet.

Zipper 27 januari 2016 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7976652)
je voelt toch van ver aan dat de courant gebruikte term 'push-back-policy' hier (door de Griek en de vooral franstalige pers) met kwade wil misbruikt werd om Francken tot andere uitspraken te brengen ...

ik snap niet dat hij daarin trapt ...

ge hebt gelijk, hoor.

Anna List 27 januari 2016 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7976655)

gewoon creatief met vertaling.

tactisch gecreëerde rel om Francken te beschadigen en BE tot een bepaalde politieke stellingname te dwingen

fox 27 januari 2016 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7976655)

Tjah, onze Griekse minister had het ook over Jambon. Die was er niet eens. Trek uw conclusies zou ik zeggen.

Het Oosten 27 januari 2016 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7976662)

tactisch gecreëerde rel om Francken te beschadigen en BE tot een bepaalde politieke stellingname te dwingen

Men kan anders vrij gemakkelijk te weten komen hoe de vork aan de steel zit.

Er waren toch nog andere ministers aanwezig die dit ook moeten gehoord hebben.

En dus, wat zeggen zij dat Francken heeft gezegd in deze ? Gewoon even vragen.

Skobelev 27 januari 2016 14:16

Ik wil Francken wel opvolgen .....niet dat ik van de NVA ben, eigenlijk van geen enkele strekking dan mijn eigenste.

't zou rap opgekuist zijn.

vlijmscherp 27 januari 2016 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7976692)
Ik wil Francken wel opvolgen .....niet dat ik van de NVA ben, eigenlijk van geen enkele strekking dan mijn eigenste.

't zou rap opgekuist zijn.

aja? wat zou jij dan doen? en vooral hoe?

Wapper 27 januari 2016 14:30

Citaat:

Tuurlijk dat! Pure mediamanipulatie.

In Ekathimerini wordt het weer anders verteld...
Was Jambon daar nu of niet?

Citaat:

In comments to Kathimerini, Mouzalas confirmed that Belgian Foreign Minister Jan Jambon floated the idea of a massive camp during an informal EU summit in Amsterdam on Monday. Jambon also called for people seeking to reach Greece from Turkey to be pushed back despite the fact that pushbacks are forbidden under EU legislation.
http://www.ekathimerini.com/205447/a...g-migrant-camp

Zipper 27 januari 2016 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7976701)
aja? wat zou jij dan doen? en vooral hoe?

zijn hier nog Ferries die naar Engeland varen/voeren ??

demonen 27 januari 2016 14:31

Citaat:

U vergeet de kern vd zaak nl "HET KAN MIJ NIET SCHELEN ALS ZE VERDRINKEN".

DewareJakob 27 januari 2016 14:33

Vuil politiek spelletje. Blijkt dat links niet alleen in den Belziek vuile trucks uithaalt om al wat niet sos of communist is in diskrediet te brengen.Grieks Links heeft ons al veel geld gekost.

Reverberation 27 januari 2016 14:33

Verdeel en heers... wie zou er nu profiteren van deze op de spits gedreven gecreeerde crisis?

Wie creeert het probleem, wacht rustig af tot men om een oplossing schreeuwt, en biedt die dan ten gepaste tijde aan?

Pandareus 27 januari 2016 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7976654)
dat de vluchtelingen zich niet als vluchteling opgeven in de eerste staat waar ze in komen buiten hun land van herkomst is even onwettellijk

de uistpraak is gesteld in politieke vergadering om t beleid te bepalen, daar mag een minister politicus toch voor een ander beleid pleiten, niet ???

Spanje en Italië passen dat beleid al jaren toe. tijd dat BE zich daarbij aansluit.

geen verandering in politiek beleid zal tot veel meer extremisme leiden ...

Italië doet zeker geen push backs, waarom denk je dat hun centra op Lampedusa barstensvol zitten ? Ook spanje doet dat niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be