![]() |
De Christian verdacht van moord
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het doet me plezier dat de man de luxe van de Belgische gevangenis-hotels mag ondervinden.
Levenslang is aangewezen, geen genade met misdadigers. |
Citaat:
|
Citaat:
Ze begrijpen niet dat men in Belgie met subjectief recht werkt, de mening van de magistraat is genoeg, er is geen motivatie nodig om u te veroordelen. Het beroepshof moet wel motiveren, daarom worden er daar zoveel mensen vrijgesproken die op correctioneel schuldig bevonden waren. Ik heb het zelf enkele malen meegemaakt. Na een interventie van Europa moet de jury van het Assisenhof nu ook motiveren, de rechter staat hen daarin bij, lees: hij zegt hen wat ze moeten opschrijven als motivatie. Het is met andere woorden dus nog steeds een farce. Nu, heel de bevolking - op de schrijver na waarschijnlijk - van de Begijnenstraat is onschuldig volgens uw principe, niettemin zitten ze opgesloten in een stinkende varkensstal. |
In mijn ervaring is de correctionele dikwijls mis en doet maar in de wijsheid dat beroeps de fouten zal rechtzetten.
Wat in de praktijk wil zeggen dat beroeps u dubbel tarief geeft omdat je. Durfde te twijfelen aan correctionele. En cassatie werkt dat af met een totaal rond de pot draaiend gelul zodat iedereen wel en te vree verder mag doen. De advocaat van dienst stuurt zijn ereloon deels contant en laat u stikken. Zo ongeveer draait dat. Of er moet veel veranderd zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Z'n "voorganger" is Wesphael. Het gaat telkens om een "vrouwenkwestie"... ;-) |
Als die moordzaak op niks mocht uitdraaien kunnen ze hem in elk geval nog pakken voor bestialiteiten
|
... procedurefout ..
![]() |
Komt misschien vrij, ze hebben vergeten van ergens een papier te tekenen.
|
Citaat:
Correctioneel moet niet motiveren, en daar worden straffen tot 15 jaar uitgedeeld. Subjectief recht, 'schuldig, omdat ik het zeg', dat is in de beschaafde wereld verboden zulks 'recht'. Zeg dat in het buitenland en men lacht u vierkant uit, zelfs hier geloven ze dat ze onschuldig zijn tot het tegendeel bewezen is. |
Citaat:
Ons ge-recht is zo krom als een Russische sikkel. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be