Micele |
29 januari 2016 12:05 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
(Bericht 7978695)
Verschoot ik van dat u dat schrijft Micele.
|
Dat schrijft iedereen, zelfs de BIVV.
Citaat:
Er zijn nog steeds veel te weinig mensen die besef hebben van mocht er iets mislopen tegen 120km/u zeg maar wat de impact (in de zin van effect) daar van is.
|
En waarom zou enkel het feit dat men sneller als de limiet rijdt oorzaak zijn dat er iets misloopt ? Iemand die met 0 kmh op het einde van de filestaart staat loopt duidelijk veel meer dodelijk risico op als iemand die aan 200 kmh op een zeer rustige kaarsrechte 3+3 snelweg rijdt op het linkervak, of vallen er dan net daar ijsblokken uit de hemel ofzo?
Maar men mag 120 kmh rijden van het verkeersreglement en er geldt bovendien nog een tolerantiemarge van 6%, besef jij dat wel?
Maar de veiligere snelheidlimiet zou V85 of 130 kmh zijn in de praktijk op een auto snelweg, dat besef jij blijkbaar niet. Dus 150 kmh of sneller rijden is niets ongewoons, het is zeker geen privilege van voetballers. 160 kmh kan best geen onaangepaste snelheid zijn op snelwegen in Belgie, ook volgens politierechters:
Citaat:
http://www.hbvl.be/cnt/aid800175/160...paste-snelheid
Hasseltse politierechter: "160km/u is geen onaangepaste snelheid"
20/02/2009
"Het enkele feit dat de beklaagde zijn voertuig bestuurde met een snelheid van minstens 160 km/u levert niet het bewijs dat hij zijn voertuig bestuurde met een aan de concrete verkeerssituatie onaangepaste snelheid", staat te lezen in het vonnis.
|
Is nochtans al dikwijls aangetoond dat een limiet minstens de V85 moet bedragen op zulke vlotte snelwegen (topic: E40 3+3), zelfs op stadssnelwegen (studies USA en Canada en andere)
Citaat:
Wil niet zeggen dat de man in kwestie, voetballer zijnde, hij zomaar alles mag dacht ik. :roll:
|
Hij moet toch voor de politierechter komen? Dus waar staat dat hij dat zomaar mag?
Citaat:
Basiswetten van de Fysica even bovenhalen misschien?
|
En ga je nu de snelheid en massa van de voertuigen afschaffen ofwat ?
Al gehoord van V85 ?
Citaat:
http://ec.europa.eu/transport/road_s...olicies_en.htm
Who is responsible for setting speed limits?
Clearly, there are differences between countries in the way that speed limit setting is arranged. Generally, the national government decides on the general, national speed limits for different road types. The national government may also determine which exceptions to the general limits can be applied. It generally is the road authority that decides what speed limit is applied for a specific road or road section in their jurisdiction. This decision, of course, must fit within the national speed limit framework. It means, however, that local or regional road authorities have a large amount freedom in determining which speed limit would be applied where.
A common approach to determine the most appropriate speed limit for a particular road or road section is to set the limit close to the V85. The V85-speed is the speed that is not exceeded by 85% of the vehicles. Ideally, however, the speed limit should be based on an analysis of the road and traffic characteristics to make sure that the limit represents a safe speed and, in addition, that the limit is a credible limit for the majority of drivers.
|
Begrepen?
|