Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   erkende godsdienst in nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228367)

Pandareus 29 januari 2016 12:53

erkende godsdienst in nederland

Nederland erkent kerk van het Vliegend Spaghettimonster !

Citaat:

Na jaren aandringen krijgen de 'pastafari's' van de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster erkenning in Nederland. De groepering mag zich nu officieel een kerkgenootschap noemen. Pastafari's herkent u aan het vergiet op hun hoofd. De hemel is volgens pastafarians een biervulkaan waarop een fabriek van strippers is gevestigd.
De Amerikaanse profeet Bobby Henderson richtte de kerk van het Vliegend Spaghettimonster in 2005 op als reactie op het creationisme.

"De Kerk van het Vliegend Spaghettimonster is vanaf vandaag officieel geregistreerd als sekte. Onze kerk staat voor gelijkheid voor allen. Iedereen kan lid worden, zonder kosten en zonder verplichtingen", aldus een woordvoerder van de Kerk.

Pasta, bier en bezinning
"Om ons geloof te belijden, zetten we een vergiet op ons hoofd. We komen samen in lokale kerken en op evenementen. Onze kerkdiensten zijn erop gericht mensen samen te brengen. Dan eten we pasta, drinken we bier en praten we over ons geloof".

Het is niet de eerste keer dat de jolige kerk wordt erkend. Ook in de VS, waar 'profeet' Bobby Henderson de kerk in 2005 oprichtte als protestbeweging tegen het creationisme, wordt de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster erkend.

Pastafari's geloven dat de hemel een biervulkaan met een strippersfabriek is. De hel is hetzelfde. Alleen: in de hel is het bier verschraald en hebben de strippers seksueel overdraagbare ziektes

Bier en strippers
Pastafari's geloven dat de hemel een biervulkaan met een strippersfabriek is. De hel is hetzelfde. Alleen: in de hel is het bier verschraald en hebben de strippers seksueel overdraagbare ziektes.

Profeet Bobby Henderson, die zichzelf omschrijft als een hangmatfanaat, verklaart: "We geloven dat het Vliegend Spaghettimonster de wereld heeft geschapen zoals we die vandaag kennen. Maar om onbekende redenen liet het Vliegend Spaghettimonster het uitschijnen dat het universum niet enkele duizenden maar al miljarden jaren oud is en dat het leven niet in zijn huidige staat geschapen is maar daarnaar is geëvolueerd".

Noedelvormig aanhangsel
"Telkens een onderzoeker een experiment uitvoert dat één van die zogenaamde wetenschappelijke theorieën van een stokoude aarde en een evolutie lijkt te bevestigen, kan je er donder op zeggen dat het Vliegend Spaghettimonster is tussengekomen en de data heeft gewijzigd met zijn noedelvormig aanhangsel"

"We weten niet waarom Hij dat doet maar we geloven dat Hij het doet. Dat is onze Overtuiging".
bron : http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...imonster.dhtml

Wanneer volgt België ?

Libro 29 januari 2016 12:57

Was dit al niet erkend?

Indomitable 29 januari 2016 13:30

Het is misschien kinderachtig. Maar alvast niet zo kinderachtig als homo's discrimineren, vrouwen behandelen als tweederangsburgers, kinderen weigeren in te enten, zondagsrust af te dwingen, clitorissen af te snijden, kinderen te misbruiken, evolutie te ontkennen, condooms weigeren, slachtoffers van verkrachting te dwingen het kind te houden, euthanasie weigeren, onthoofden, terroristische aanslagen....etc...etc. M.a.w, Welkom Vliegend Spaghettimonster !

Jan van den Berghe 29 januari 2016 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7978766)

"Erkenning" heeft in Nederland een andere juridische inhoud dan in België.

bembem 30 januari 2016 01:18

Soow geen cookiemonster?? LOL grapje

Eduard Khil 30 januari 2016 02:06

:cheer:

The Paulus Experience 31 januari 2016 23:16

OMG wat een verspilling van energie :roll:

DewareJakob 1 februari 2016 10:49

Citaat:

Wanneer volgt België ?

Als het een Vliegend Frietmonster mag zijn.
Hun filosofie heeft in ieder geval een breder draagvlak dan het creationisme.

Pandareus 1 februari 2016 10:53

Eindelijk een gezellige religie !

Pandareus 1 februari 2016 10:56

met devote processies

Marie van de koster 1 februari 2016 17:12

Wat ik er plezant aan vind, is dat ze ook met hun vergiet op hun kop op de pasfoto willen, waardoor ze zich gelijk stellen met de moslimmadammen die per se een uitzondering (één van de vele!) eisen door met hun kopvod op de foto te gaan. :lol:
Wat ik er niet plezant aan vind, is dat ze niet vertellen of er ook gestript wordt door mannen in het paradijs, of is er voor de vrouwen weer geen plezier voorzien? En ook een ander drankje dan bier aub. :cry:

Den Duisteren Duikboot 1 februari 2016 17:31

Citaat:

Wanneer volgt België?

Hopelijk nooit.

Xenophon 1 februari 2016 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7982125)
Hopelijk nooit.

Want?

TheFourHorsemen 1 februari 2016 18:25

Hoera!

Den Duisteren Duikboot 1 februari 2016 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7982176)
Want?

Ik ben zo'n romanticus die van oordeel is dat we er qua beschaving op vooruit moeten gaan. Officiële erkenning geven aan allerlei studentikoze geintjes lijkt me daar niet toe bij te dragen.

Xenophon 2 februari 2016 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7982495)
Ik ben zo'n romanticus die van oordeel is dat we er qua beschaving op vooruit moeten gaan. Officiële erkenning geven aan allerlei studentikoze geintjes lijkt me daar niet toe bij te dragen.

Je gelooft niet dat het spaghettimonster echt bestaat?

Den Duisteren Duikboot 2 februari 2016 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7982590)
Je gelooft niet dat het spaghettimonster echt bestaat?

De zogezegde volgelingen van het spaghettimonster geloven het zelf ook niet.

Supe®Staaf 2 februari 2016 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7982495)

Er is geen enkele reden om ze niet te erkennen, indien andere religies erkend worden.
Maar het zou uiteraard beter zijn als geen enkele religie erkend (en vooral gesubsidieerd werd)
Het is immers allemaal dezelfde ongein, mutatis mutandum.

Den Duisteren Duikboot 2 februari 2016 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7982623)
Er is geen enkele reden om ze niet te erkennen, indien andere religies erkend worden.
Maar het zou uiteraard beter zijn als geen enkele religie erkend (en vooral gesubsidieerd werd)
Het is immers allemaal dezelfde ongein, mutatis mutandum.

In tegenstelling tot het christendom of de islam is het geen religie en hoeft het dus ook niet als zodanig erkend te worden. Er zijn immers geen gelovigen, enkel 'grappenmakers'.

vuggie 2 februari 2016 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7982100)
Wat ik er plezant aan vind, is dat ze ook met hun vergiet op hun kop op de pasfoto willen, waardoor ze zich gelijk stellen met de moslimmadammen die per se een uitzondering (één van de vele!) eisen door met hun kopvod op de foto te gaan. :lol:
Wat ik er niet plezant aan vind, is dat ze niet vertellen of er ook gestript wordt door mannen in het paradijs, of is er voor de vrouwen weer geen plezier voorzien? En ook een ander drankje dan bier aub. :cry:

Dat had ik nou ook.

Mag het ook een lekker flessie spumante zijn?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be