Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Waarom wordt een bevolkingsdeel gestraft voor de daden van een % ervan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228421)

Erw 31 januari 2016 08:53

Waarom wordt een bevolkingsdeel gestraft voor de daden van een % ervan?
 
Een deel van de bevolking rijdt en wordt zo mobiel.
Kamion, auto, fiets en wat dan nog.
Een klein % deel van dit bevolkingsdeel veroorzaakt door rijgedrag ongevallen.
Het regime gaat dit gedrag tegen via een wereldvloot (kijk maar rond) van obstakels en lastiger/moeilijker gemaakt rijden.
En straft zo heel het bevolkingsdeel.
Het nationaalsocialistisch regime van Adolf Hitler straften ook op die manier.
Bvb alle Joden uitmoorden voor het gedrag van een klein %.
Dat dan nog meestal de biezen kon pakken ervoor, en het vooral de "gewone" waren die achterbleven en ondergingen.
Of bvb X willekeurige inwoners van een dorp doodschieten voor het verzet geboden door enkelingen.
Er zijn in de geschiedenis nog regimes die deze strategie bedreven.
Veel zelfs.
Toen.
En nu.
Een moderne term ervoor is "collateral damage".
Zelfs de kost van de huidige stroom vluchtelingen is eigenlijk zo een "collateral damage", een gevolg van bombardementen, uitgevoerd door ja, het regime.
Terug naar verkeer: kijk naar de alomtegenwoordige schade, aan paaltjes, blokken, drempels, stenen en baan.
Veroorzaakt door remmen, vernauwingen, gedwongen slalommen, hotsen en botsen. En de niet meer aanwezige indicaties: de beschadigde voertuigen.
Wegen smaller gemaakt.
Wegen slingerend gemaakt.
Wegen eenrichting gemaakt.
Wegen enkel lokaal verkeer.
Of wegen gewoon bruut afgesloten met blokken.
De doorgaande mobielen eruitgeweerd.
Beroofd van alternatieven samengedwongen op hoofdwegen.
Met daar nog meer files tot gevolg.
Files die op hun beurt ongevallen in de hand werken.
En zo gaat het verder.
Het tegengaan van slecht rijgedrag een ergere kwaal wordende dan het rijgedrag zelf.
De "oplossing" die de "kwaal" overstijgt.
Zijnde wat "extreem" wordt genoemd.
De Adolfen.

Patrick M. 31 januari 2016 12:51

Je kunt nog altijd de trein nemen, want de trein is altijd een beetje reizen.

Bobke 31 januari 2016 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7980944)
Je kunt nog altijd de trein nemen, want de trein is altijd een beetje reizen.

Behalve als ze staken.

IanVD 31 januari 2016 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7980951)
Behalve als ze staken.

Behalve wanneer ze staken.

Jan van den Berghe 31 januari 2016 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 7980703)
Het nationaalsocialistisch regime van Adolf Hitler straften ook op die manier.
Bvb alle Joden uitmoorden voor het gedrag van een klein %.
Dat dan nog meestal de biezen kon pakken ervoor, en het vooral de "gewone" waren die achterbleven en ondergingen.
Of bvb X willekeurige inwoners van een dorp doodschieten voor het verzet geboden door enkelingen.
Er zijn in de geschiedenis nog regimes die deze strategie bedreven.
Veel zelfs.
Toen.
En nu.
Een moderne term ervoor is "collateral damage".


De Adolfen.

Om een of andere duistere reden wordt hier naar ondertussen lang vervlogen zaken verwezen.

Het zorgt ervoor dat heel het bericht waardeloos wordt.

Erw 31 januari 2016 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7981123)
Om een of andere duistere reden wordt hier naar ondertussen lang vervlogen zaken verwezen.

Het zorgt ervoor dat heel het bericht waardeloos wordt.

Nochtans, uw "duistere" staat helder en klaar en zonneschijn en bloemetjes en bijtjes in de titel van dit onderwerp.

"Waarom wordt een bevolkingsdeel gestraft voor de daden van een % ervan?"

Waarom moeten de zich goed gedragende mobiele mensen mee opdraaien voor het gedrag van de zich slecht gedragende?

Terzijde van dit, het is uw bericht dat waardeloos is.
Immers, het is "maar" een melding die wijst op een selectieve blindheid.

U toch bedanken voor uw bijdrage, gaat evenmin.
Want er is geen discussie waarde.
Die is, een ronde nul.

Erw 31 januari 2016 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7980944)
Je kunt nog altijd de trein nemen, want de trein is altijd een beetje reizen.

Het aantal kilometer spoor is beduidend lager dan het aantal kilometer baan.
Het aantal "parkeerplaatsen" voor de trein, eveneens.
De kans op een spoor tussen een punt A en een punt B, is daarmee beduidend kleiner.
Gevolg is, dat je van A via C naar B moet rijden.
En dan, is er nog de binding aan uren.
Trek uw richting door.
Je kunt ook nog altijd het vliegtuig nemen. Het aantal vertrek / aankomstplaatsen is daar nog kleiner.
U spoort dus weg van de hete brij.
Die is, dat alle weggebruikers mee worden gestraft voor het gedrag van een % van hen.
Want, de paal, de drempel, de ziggezag, het betonblok en het verbodsbord, floepen niet weg voor de "goeie" chauffeur.

Jan van den Berghe 31 januari 2016 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 7981286)
Nochtans, uw "duistere" staat helder en klaar en zonneschijn en bloemetjes en bijtjes in de titel van dit onderwerp.

"Waarom wordt een bevolkingsdeel gestraft voor de daden van een % ervan?"

Waarom moeten de zich goed gedragende mobiele mensen mee opdraaien voor het gedrag van de zich slecht gedragende?

Terzijde van dit, het is uw bericht dat waardeloos is.
Immers, het is "maar" een melding die wijst op een selectieve blindheid.

U toch bedanken voor uw bijdrage, gaat evenmin.
Want er is geen discussie waarde.
Die is, een ronde nul.

Wie over Hitler begint, toont onmiddellijk dat de betrokkene een schrijnend gebrek aan argumentatie heeft en dat tracht weg te moffelen.

PeterCC 6 februari 2016 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 7980703)
(...)
Een klein % deel van dit bevolkingsdeel veroorzaakt door rijgedrag ongevallen.
(...)

Waar haal je dat idee vandaan?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be