![]() |
Waarom wordt een bevolkingsdeel gestraft voor de daden van een % ervan?
Een deel van de bevolking rijdt en wordt zo mobiel.
Kamion, auto, fiets en wat dan nog. Een klein % deel van dit bevolkingsdeel veroorzaakt door rijgedrag ongevallen. Het regime gaat dit gedrag tegen via een wereldvloot (kijk maar rond) van obstakels en lastiger/moeilijker gemaakt rijden. En straft zo heel het bevolkingsdeel. Het nationaalsocialistisch regime van Adolf Hitler straften ook op die manier. Bvb alle Joden uitmoorden voor het gedrag van een klein %. Dat dan nog meestal de biezen kon pakken ervoor, en het vooral de "gewone" waren die achterbleven en ondergingen. Of bvb X willekeurige inwoners van een dorp doodschieten voor het verzet geboden door enkelingen. Er zijn in de geschiedenis nog regimes die deze strategie bedreven. Veel zelfs. Toen. En nu. Een moderne term ervoor is "collateral damage". Zelfs de kost van de huidige stroom vluchtelingen is eigenlijk zo een "collateral damage", een gevolg van bombardementen, uitgevoerd door ja, het regime. Terug naar verkeer: kijk naar de alomtegenwoordige schade, aan paaltjes, blokken, drempels, stenen en baan. Veroorzaakt door remmen, vernauwingen, gedwongen slalommen, hotsen en botsen. En de niet meer aanwezige indicaties: de beschadigde voertuigen. Wegen smaller gemaakt. Wegen slingerend gemaakt. Wegen eenrichting gemaakt. Wegen enkel lokaal verkeer. Of wegen gewoon bruut afgesloten met blokken. De doorgaande mobielen eruitgeweerd. Beroofd van alternatieven samengedwongen op hoofdwegen. Met daar nog meer files tot gevolg. Files die op hun beurt ongevallen in de hand werken. En zo gaat het verder. Het tegengaan van slecht rijgedrag een ergere kwaal wordende dan het rijgedrag zelf. De "oplossing" die de "kwaal" overstijgt. Zijnde wat "extreem" wordt genoemd. De Adolfen. |
Je kunt nog altijd de trein nemen, want de trein is altijd een beetje reizen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zorgt ervoor dat heel het bericht waardeloos wordt. |
Citaat:
"Waarom wordt een bevolkingsdeel gestraft voor de daden van een % ervan?" Waarom moeten de zich goed gedragende mobiele mensen mee opdraaien voor het gedrag van de zich slecht gedragende? Terzijde van dit, het is uw bericht dat waardeloos is. Immers, het is "maar" een melding die wijst op een selectieve blindheid. U toch bedanken voor uw bijdrage, gaat evenmin. Want er is geen discussie waarde. Die is, een ronde nul. |
Citaat:
Het aantal "parkeerplaatsen" voor de trein, eveneens. De kans op een spoor tussen een punt A en een punt B, is daarmee beduidend kleiner. Gevolg is, dat je van A via C naar B moet rijden. En dan, is er nog de binding aan uren. Trek uw richting door. Je kunt ook nog altijd het vliegtuig nemen. Het aantal vertrek / aankomstplaatsen is daar nog kleiner. U spoort dus weg van de hete brij. Die is, dat alle weggebruikers mee worden gestraft voor het gedrag van een % van hen. Want, de paal, de drempel, de ziggezag, het betonblok en het verbodsbord, floepen niet weg voor de "goeie" chauffeur. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be