Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Jambon moet huis-aan-huiscontroles in Molenbeek afvoeren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228444)

Universalia 1 februari 2016 06:55

Jambon moet huis-aan-huiscontroles in Molenbeek afvoeren

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Sint-Jans-Molenbeek / Sint-Gillis / Anderlecht / Koekelberg / Laken / Schaarbeek / Sint-Joost-ten-Node / Vilvoorde - “Wat mij betreft moeten de gemeenten deur aan deur aanbellen en vragen wie daar nu effectief woont”, zo beloofde minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) *probleemgemeente Molenbeek op te kuisen. Onder druk van de Brusselse *gemeenten moet hij daar noodgedwongen op terugkomen.
Niemand die daar van verschiet dacht ik dat dat soort acties niet direct het levenslicht zal zien.

Langs de andere kant was dat misschien zo slecht niet gezien van Jambon om dat eens duidelijk in kaart te brengen wie waar woont.

U bent dat in het straatbeeld al wel eens tegengekomen of er getuige van geweest als u ergens in een gebouw aanbelde bij iemand dat de namen op de adresplaatjes op de bellen uit de pan swingen soms.

* Jan
* Jef
* José
* Barbara
* Louis en Lisette
* Jezus
* Mohamed
* Svetlana
* Basilios ...

Ook best 'leuk' voor de mensen van de postverdeling. 8O

Vrij recent bracht ik een bezoekje aan vrienden die in een sociale woning woonachtig zijn en die wisten mij te vertellen dat er in verschillende gebouwen mensen waren aangevallen door figuren die er totaal niet thuishoren. Het ging uiteraard om geld en waardevolle zaken die dat soort figuren probeerde afhandig te maken.

Ook wisten zij te vertellen dat er waren die in de brandgangen kwamen liggen slapen. (figuren van een andere origine)

Ik zei nog: Oei, is het al zover gekomen dat je bijna gewapend moet gaan rondlopen om je eigen woonst te kunnen betreden?

Trouwens, iemand die woont op de plaats waar hij/zij moet wonen en verder geen 'geheimen' heeft ligt daar niet echt van wakker denk ik dat er zo een controle zou bestaan.

Ook ondergrondse parkings dienen aangepakt te worden daar er veel wagens/caravans instaan die er a) in de meeste gevallen niet hoeven te staan b) waar je duidelijk aan ziet dat daar iets inligt in de koffer wat vrij zwaar is daar de bewuste wagen door zijn vering zakt vanachter.

Maar ja dat zal wel weer aan mijn paranoia liggen ... :roll:

Patrick M. 1 februari 2016 11:56

Jambon blies hoog van de toren dat hij Molenbeek ging opkuisen.
Is niet ver gekomen.

Bobke 1 februari 2016 12:09

Volgens mij moet de wijkagent komen kijken of je daar woont bij adresverandering.
Of is dat tegenwoordig ook niet meer nodig?

SDX 1 februari 2016 12:18

"Onder druk van de Brusselse gemeenten moet hij daar op terugkomen".

Door wie wordt die druk uitgevoerd?

Xenophon 1 februari 2016 13:04

Wie is er baas?

[ ] minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon.
[ ] de Brusselse gemeenten.

Anitta 1 februari 2016 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7981921)
Wie is er baas?

[ ] minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon.
[ ] de Brusselse gemeenten.

Jan hesp is nog het best te vergelijken met een vuile ongewassen

Wapper 1 februari 2016 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7981875)
Volgens mij moet de wijkagent komen kijken of je daar woont bij adresverandering.

Wanneer iemand zich officieel gaat uitschrijven in zijn vorige gemeente en aangeeft waarnaar hij verhuist wel, ja.
En de huisjesmelkers van de koterijen in Molenbeek doen niet moeilijk, zolang er maar betaald wordt.

De schoofzak 1 februari 2016 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7981861)
Jambon blies hoog van de toren dat hij Molenbeek ging opkuisen.
Is niet ver gekomen.

We leven in een fijn land !
Er is daar een grote vuilhoop die eens opgekuist moet worden, want tot in Parijs en Washington spreken ze van een hellhole ...
en de minister van binnenlandse zaken ondervindt:
- te weinig steun bij de coalitiepartners
- een te rigide wetgeving (met onder andere een onaantastbare gemeentelijke autonomie voor sommige zaken)
- ....

.

De schoofzak 1 februari 2016 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7981875)

Dat wordt zeer strikt toegepast door sossenambtenaren als een nva-er verhuist, maar in de wijken van Molenbekistan en aanverwanten ...

.

Xenophon 1 februari 2016 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7982054)
Wanneer iemand zich officieel gaat uitschrijven in zijn vorige gemeente en aangeeft waarnaar hij verhuist wel, ja.
En de huisjesmelkers van de koterijen in Molenbeek doen niet moeilijk, zolang er maar betaald wordt.

In Antwerpen komt de wijkagent niet tenzij je vanuit een gemeente buiten Antwerpen komt. Alleen dan wordt er 'gecontroleerd'.

vrijzinnige 1 februari 2016 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7982135)
We leven in een fijn land !
Er is daar een grote vuilhoop die eens opgekuist moet worden, want tot in Parijs en Washington spreken ze van een hellhole ...
en de minister van binnenlandse zaken ondervindt:
- te weinig steun bij de coalitiepartners
- een te rigide wetgeving (met onder andere een onaantastbare gemeentelijke autonomie voor sommige zaken)
- ....

.

Misschien eens proberen om EERST de steun van de coalitiepartners te winnen alvorens hoog van de toren te blazen :-)

Supe®Staaf 1 februari 2016 20:53

Conclusie: Janbon is een machteloze marionet.
Veel beloven, maar niks uitrichten.
De kracht van verandering is maar slappe koffie.
Mocht die kerel een beetje zelfrespect hebben, hij trad af.
Nu hoeft hij geen hol uit te richten, maar strijkt lekker toch zijn ministeriële wedde op, terwijl hij zich laffelijk verschuilt achter een burgemeester van het Brussels gehucht, Molenbeek (where the fuck ligt Molenbeek!)

Karel Martel B 1 februari 2016 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7982257)
Misschien eens proberen om EERST de steun van de coalitiepartners te winnen alvorens hoog van de toren te blazen :-)

Die coalitiepartners kunnen maar beter hopen dat er tussen nu en de verkiezingen geen grote aanslag in Belgieje plaatsvind, want anders wint de NVA die met haar vingers in de neus.

"WIJ wouden grote kuis houden, maar de anderen hielden ons tegen."

Jambon heeft hier punten gescoord.

Bobke 1 februari 2016 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7982257)

,
Misschien kunnen de coalitiepartners eens beginnen regeren in plaats van aan politiek te doen.

De schoofzak 1 februari 2016 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7982335)
Conclusie: Janbon is een machteloze marionet.
Veel beloven, maar niks uitrichten.
De kracht van verandering is maar slappe koffie.
Mocht die kerel een beetje zelfrespect hebben, hij trad af.
Nu hoeft hij geen hol uit te richten, maar strijkt lekker toch zijn ministeriële wedde op, terwijl hij zich laffelijk verschuilt achter een burgemeester van het Brussels gehucht, Molenbeek (where the fuck ligt Molenbeek!)

We kunnen maar roeien met de riemen die de kiezer ons gegeven heeft.
Maar met die riemen, doen wij het uitstekend. Denk ik toch. Voorlopig. Weten of het zo is, zal ik (en gij) pas doen, na de volgende verkiezingen.

.

Guinevere 2 februari 2016 09:58

Moest Jambon bij mij aanbellen voor een opkuis, zou ik hem nochtans de weg wijzen: eerst de slaapkamers dan de woonkamer, keuken en badkamer om te eindigen met de hal en trappen. Dank u wel meneer.

Bobke 2 februari 2016 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7982845)
Moest Jambon bij mij aanbellen voor een opkuis, zou ik hem nochtans de weg wijzen: eerst de slaapkamers dan de woonkamer, keuken en badkamer om te eindigen met de hal en trappen. Dank u wel meneer.

Vind ik ook.

Anna List 2 februari 2016 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7982845)

jaja,

https://www.youtube.com/watch?v=f4Mc-NYPHaQ

en m na t stofzuigen van een hoog flatgebouw zwieren zeker ?!?

de vuile muilekoek 2 februari 2016 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anitta (Bericht 7982036)
Jan hesp is nog het best te vergelijken met een vuile ongewassen

Jah inderdaad hij zal een vuile schotelvod nodig hebben voor die str..... op te kuisen:roll:

Bad Attila 2 februari 2016 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7982457)
We kunnen maar roeien met de riemen die de kiezer ons gegeven heeft.
Maar met die riemen, doen wij het uitstekend. Denk ik toch. Voorlopig. Weten of het zo is, zal ik (en gij) pas doen, na de volgende verkiezingen.

.

Ofwel wist Jambon heel goed dat zijn voornemen geen enkele kans op slagen had, n heeft hij dus gelogen, ofwel wist hij dat niet, en kent hij zijn dossiers niet.

In beide gevallen: zwaar gebuisd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be