Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Vluchtelingen krijgen voorrang op huizenmarkt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228481)

Zac 2 februari 2016 16:32

Vluchtelingen krijgen voorrang op huizenmarkt

Dit heb ik dus uit eerste hand, van mijn huisarts. Ze heeft een patiënte die uit haar huis gezet gaat worden. Mijn huisdokter verwijst haar door naar het OCMW. Daar krijgt de dame in kwestie te horen dat er niets beschikbaar is voor haar, want dat de vluchtelingen nu voorrang krijgen. Zo ver staan we dus. Deze autochtone dame gaat op straat komen te staan, omdat de vluchtelingen met voorrang onze huizen komen inpikken. t'Is maar dat u het weet.

dpg 2 februari 2016 16:37

Uw huizen ?

Doe uw ogen toe en alles wat ge dan ziet is van u de rest van iemand anders.

Zac 2 februari 2016 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 7983383)
Uw huizen ?

Neen, niet mijn persoonlijke huizen. Moet dat dan misschien?

Zac 2 februari 2016 16:44

Citaat:

Uw huizen ?

Volgens uw compleet kromme argumentie zou ik dus ook bv. niet mogen aanklagen dat er teveel criminaliteit is, zolang ik zelf nog geen slachtoffer ben geweest? Hebt ze nog we allemaal op een rijtje..?

thefishdoesntthink 2 februari 2016 16:47

flagrante leugens

dpg 2 februari 2016 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zac (Bericht 7983394)
Volgens uw compleet kromme argumentie zou ik dus ook bv. niet mogen aanklagen dat er teveel criminaliteit is, zolang ik zelf nog geen slachtoffer ben geweest? Hebt ze nog we allemaal op een rijtje..?

Ga met uw eigen geld sinterklaas spelen.

Pericles 2 februari 2016 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zac (Bericht 7983376)
Dit heb ik dus uit eerste hand, van mijn huisarts. Ze heeft een patiënte die uit haar huis gezet gaat worden. Mijn huisdokter verwijst haar door naar het OCMW. Daar krijgt de dame in kwestie te horen dat er niets beschikbaar is voor haar, want dat de vluchtelingen nu voorrang krijgen. Zo ver staan we dus. Deze autochtone dame gaat op straat komen te staan, omdat de vluchtelingen met voorrang onze huizen komen inpikken. t'Is maar dat u het weet.

Dat is geen nieuws. Gezinshereniging heeft ABSOLUTE voorrang.
Gezien de invasie betekent dat dat zowat al wat vrij komt aan sociale woningen naar asielzoekers in gezinsgereniging gaat.
Voor de verkiezingen wou De Wever dat veranderen en in eerste instantie voorrang geven aan mensen van hier die hun leven lang hebben bijgedragen, na de verkiezingen piept hij daar niet meer over.

Zac 2 februari 2016 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 7983398)
flagrante leugens

Droom maar rusig verder. Alles is goed. Al de rest zijn leugens. Slaap kindje slaap, daarbuiten loopt een schaap, een schaap op witte voetjes, dat drinkt zijn melkje zoetjes, slaap kindje slaap, slaap kindje slaap.... Zzzzzz...

DewareJakob 2 februari 2016 17:13

Citaat:

Uw huizen ?

Waarom heb je zoveel moeite met wat de DS stelt?

Zac 2 februari 2016 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7983422)
Dat is geen nieuws. Gezinshereniging heeft ABSOLUTE voorrang.
Gezien de invasie betekent dat dat zowat al wat vrij komt aan sociale woningen naar asielzoekers in gezinsgereniging gaat.
Voor de verkiezingen wou De Wever dat veranderen en in eerste instantie voorrang geven aan mensen van hier die hun leven lang hebben bijgedragen, na de verkiezingen piept hij daar niet meer over.

Nu moet je ook niet overdrijven naar de andere kant. Gezinshereniging zal echt meer zo vanzelfsprekend zijn. Daar zijn al maatregelen voor getroffen en er zijn er nog veel meer in de maak. Echt compleet achterlijk zijn ze daar in Brussel nu ook weer niet.

Pericles 2 februari 2016 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zac (Bericht 7983427)
Nu moet je ook niet overdrijven naar de andere kant. Gezinshereniging zal echt meer zo vanzelfsprekend zijn. Daar zijn al maatregelen voor getroffen en er zijn er nog veel meer in de maak. Echt compleet achterlijk zijn ze daar in Brussel nu ook weer niet.

Tot op heden geeft gezindshereniging ABSOLUTE voorrang in de toewijzing van sociale woningen.
Wat of hoe ze dat gaan veranderen valt nog te bezien.

Anitta 2 februari 2016 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zac (Bericht 7983424)
Droom maar rusig verder. Alles is goed. Al de rest zijn leugens. Slaap kindje slaap, daarbuiten loopt een schaap, een schaap met een slaap kindje slaap, slaap kindje slaap.... Zzzzzz...

QOUTE beetje aangepast.

Bobke 2 februari 2016 18:01

Citaat:

Uw huizen ?

En mag die "iemand anders" zelf beslissen aan wie hij verhuurt?

dpg 2 februari 2016 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7983467)
En mag die "iemand anders" zelf beslissen aan wie hij verhuurt?

Ja zelfs die van het OCMW mogen hun woningen verhuren aan wie ze willen.

Bobke 2 februari 2016 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 7983398)
flagrante leugens

Want?

Pericles 2 februari 2016 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 7983469)

Nee, er zijn algemene voorrangsregels.
Ze hebben slechts een zeer beperkt beslissingsrecht.

Bobke 2 februari 2016 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 7983469)

Weiger maar iemand op basis van afkomst.

Pericles 2 februari 2016 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7983493)
Weiger maar iemand op basis van afkomst.

tut tut. ;-)
Voor de verkiezingen wou De Wever de voorrangsregels aanpassen. Na de verkiezingen piept hij daar niet meer over.

Bobke 2 februari 2016 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7983498)
tut tut. ;-)
Voor de verkiezingen wou De Wever de voorrangsregels aanpassen. Na de verkiezingen piept hij daar niet meer over.

In Antwerpen?

ViveLaBelgique 2 februari 2016 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zac (Bericht 7983376)

Elke gemeente is verplicht bij uitdrijvingen onderdak te voorzien voor de uitgedrevenen. Als je uitgedreven wordt voldoe je doorsnee gezien nooit aan de criteria om in aanmerking te komen voor een sociale woning.

De OCMW's zijn de meest agressieve en meedogenloze incassobureaus van België. Enkel als je geen tekenen van welstand vertoont en je niet over middelen kan beschikken om te voorzien in je basisbehoeftes hoef je hun maffiapraktijken niet te vrezen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be